MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 15, 2025 10:14 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt maja 04, 2004 7:14 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
Witam !
Mam pare problemow z moim cudem a zaden mechanik wedlug mnie nie potrafi tego zdiagnozowac - kazdy mowi co innego a przeciez nie bede wymienial polowy samochodu tylko po to zeby sprawdzic ktory mial racje. Sprawa pierwsza to stukanie z tylu przy naglym puszczaniu i naciskaniu gazu - mechanicy w wiekszosci twierdzili ze most, podpora walu albo ze nic i tak ma byc bo na wale jest luz na frezie i zawsze bedzie stukac - temu panu od razu podziekowalem. Znajomy ktory mial mase beczek twierdzi ze objawy wskazuja na krzyzak na wale - podczas jazdy gdy sie pusci gaz nie wyje, czyli wykluczam most - poza tym razem ze stukaniem wystepuje lekkie szarpniecie, myslalem o wysprzeglniku ale tak sie dzieje nawet bez udzialu sprzegla - wystarczy na malej predkosci puscic gwaltownie gaz i dodac go z powrotem. Kwestia druga podczas wolnej jazdy po sporych nierownosciach cos mi stuka z lewej strony z przodu. Stuka rowniez gdy hustam samochodem na postoju - trzeba wtedy troche sily wlozyc ale stuka :-). Diagnozy kolejno gorny lewy wahacz, amortyzator, koncowka drazka kierowniczego. Znajomy tym razem stwierdzil ze to cos w kole i nie ma nic wspolnego z tym co wymyslili mechanicy. No i teraz w sumie nie wiem juz nic bo chcialbym to jak najszybciej zrobic a nie wiem co mam robic - czy moze ktos mial takie cos albo zna dobrego mechanika od Mercedesow w poblizu Czestochowy ??

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 04, 2004 8:24 am 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
No nam bedzie jeszcze trodniej postawic trafna diagnowe czytając tylko opis.

Pierwsze objawy (stukanie z tyłu) mogą wskazywac na:
1. wywalony most (i to jest najbardziej prawdopodobne)
2. wywalonu wielowypust na którejś piaście
3. wywalone tylejki i luźne to sprzęgło gumowe które łączy wał z mostem
4. podpora wału ale to taczej mało prawdopodobne

Trzeba wejśc pod auto i recznie pomachac wałem i zobaczyć gdzie dzwoni ptrzynajmniej w ten sposób wyeliminujesz kilka rzeczy.

Co do drugiej sprawy rzecz ma sie podobnie, może byc przyczyn kilka tego pukania.

1. wahacze (tylejki lub sworznie)
2. amortyzator
3. drążek reakcyjny
4. łożysko w kole

ni i zgaduj zgadula - z opisu sie nie da.

Jedyne wyjście powoli na kanale lub na szarpakach szukać tego pukajacego miejsca lub drogą eliminacji czyli wymieniać po kolei co sie da.

Lub czekać na pogorszenie i wtedy łatwiej okreslić co stuka :D wersja hard core :P

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 04, 2004 8:28 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
wyje Ci cos i stuka przy gwaltownych operacjach gazem?? to raczej masz problem mostem...
jezdzic sie da, tylko nalezy delikatnie sie poslugiwac gazem/sprzeglem i wlaczyc glosniej muzyke [zlosnik] albo zmienic most ;)

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 04, 2004 9:14 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
MacKuz pisze:
1. wahacze (tylejki lub sworznie)
2. amortyzator
3. drążek reakcyjny
4. łożysko w kole


Postukac lubi tez luzny dolny sworzen.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 04, 2004 11:56 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
Cremek pisze:
....stukanie z tylu przy naglym puszczaniu i naciskaniu gazu .....
....wystarczy na malej predkosci puscic gwaltownie gaz i dodac go z powrotem.....
... "to takie mercedesowskie" [oczko]
Jest to przypadłość nekająca nawet całkiem młode auta. Z wiekiem się nasila, aż jest nie do wytrzymania



Ja obstawiam co następuje:
MacKuz pisze:
Pierwsze objawy (stukanie z tyłu) mogą wskazywac na:
1. wywalony most (i to jest najbardziej prawdopodobne)
2. wywalonu wielowypust na którejś piaście
3. wywalone tylejki i luźne to sprzęgło gumowe które łączy wał z mostem
....

Dodałbym jeszcze "tylko" luzy na przegubach półosi i luzy krzyżaka wału.
A najsmutniejsze jest to że przyczyn zazwyczaj jest kilka... :cry:

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl