MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 02, 2025 3:19 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt kwie 02, 2004 8:25 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sty 05, 2004 10:27 am
Posty: 539
Lokalizacja: EZG
Mam do wymiany (na 90%) tarcze sprzęgłową ale boje się że jak dojdzie do wymiany to może okazać się że do wymiany mam też docisk i łożysko i nie przewidziane koszty.
I tak za nawą tarcze zapłace 300 i jak by co docisk używka 100 + lożysko nowe 100
daje mi to 200 nieprzewidzianego wydatku a znajomy mechanik ma kąpletne sprzęgło (nowej generacji nie wiem oco chodzi ??) prawie nowe mówi że gościu jeżdził na nim ok 1000km. podobno rozbił sprzęt. Mam teraz pytanko jak prawdzić zużycie tego sprzęgła?? i oco chodzi z tym sprzęgłem nowej generacji i czy będzie pasować do
mojej gwiazdki??

_________________
MB W 123 240TD 83r.
MB W 124 260 E 92r.
MB W 124 230TE 86r.
a w stajni :126p,Lublin
:-) nie ma jak kombi :-)


Na górę
Post: pt kwie 02, 2004 9:30 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Tarcze kupuj tylko dobrej marki (Sachs, LUK), bo inaczej po dosc krotkim czasie wroca problemy z zabka (material). Komplet naprawczy tych firm (tarcza, docisk, lozysko) to 600. Stan tarczy okresla sie gl. po grubosci z okladzinami, min nie pamietam. Poza tym wzrokowo, czy nie ma polamanych sprezynek, nierowno zuzyta itd. W w123 byly 2 rozne tarcze, ale i 2 rozne lozyska, moze on to mial mechanik na mysli.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 02, 2004 9:42 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 31, 2004 12:04 am
Posty: 1281
Lokalizacja: Gliwice
B U L I z tego co się oriętuję to wymieniąjąc tarcze sprzęgła powinno się wymienić jednocześnie łożsko + docisk

szczególnie ważny jest docisk bo jak stara tarcza sprzęgła była mocno zużyta to teraz po wymianie na nową docisk będzie pracował w zupełnie innym położeniu i może zacząć się lać z niego płyn - coś takiego miałem w 123 ojca

_________________
- Mercedes W123 300 TDT, 83r automatic, W201 190E 1993r. W201 190D 1988r. , W210 300TDT 99r.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 02, 2004 9:48 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
FENIX pisze:
może zacząć się lać z niego płyn - coś takiego miałem w 123 ojca


Plyn z docisku?

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 02, 2004 9:55 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 31, 2004 12:04 am
Posty: 1281
Lokalizacja: Gliwice
no z docisku - o ile dobrze pamietam to ten sam płyn co hamulcowy - z jednego zbiornika

_________________
- Mercedes W123 300 TDT, 83r automatic, W201 190E 1993r. W201 190D 1988r. , W210 300TDT 99r.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 02, 2004 10:09 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
cos chyba nie tak, ale sie moze myle...
W123 ma "suche" sprzeglo, a poza tym raczej tak na chlopski rozum zbiorniczek od hamulcow raczej nie powinien byc z niczym polaczony...

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 02, 2004 10:09 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Raczej chodzi Ci o wysprzeglnik, a nie o docisk.

Min. grubosc tarczy znajdziesz pod:
http://macmerc.netium.com.pl/naprawa/na ... ml#grubosc

_________________
w123


Na górę
Post: pt kwie 02, 2004 10:11 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sty 05, 2004 10:27 am
Posty: 539
Lokalizacja: EZG
laudan pisze:
Tarcze kupuj tylko dobrej marki (Sachs, LUK), bo inaczej po dosc krotkim czasie wroca problemy z zabka (material). Komplet naprawczy tych firm (tarcza, docisk, lozysko) to 600. Stan tarczy okresla sie gl. po grubosci z okladzinami, min nie pamietam. Poza tym wzrokowo, czy nie ma polamanych sprezynek, nierowno zuzyta itd. W w123 byly 2 rozne tarcze, ale i 2 rozne lozyska, moze on to mial mechanik na mysli.


Sama tarcza jest Sachs-a , a cały kpl. LUK akurat w czoraj go miałem w rękach wizualnie to ok. wygłąd ma faktycznie mało używany na moje oko tylko boje się żeby akurat pasował jak to sprawdzić??

_________________
MB W 123 240TD 83r.

MB W 124 260 E 92r.

MB W 124 230TE 86r.

a w stajni :126p,Lublin

:-) nie ma jak kombi :-)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 02, 2004 10:19 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 31, 2004 12:04 am
Posty: 1281
Lokalizacja: Gliwice
laudan pisze:
Raczej chodzi Ci o wysprzeglnik, a nie o docisk.

Min. grubosc tarczy znajdziesz pod:
http://macmerc.netium.com.pl/naprawa/na ... ml#grubosc


możliwe nie upieram się .... wiem tylko że trzeba uważać ;)

_________________
- Mercedes W123 300 TDT, 83r automatic, W201 190E 1993r. W201 190D 1988r. , W210 300TDT 99r.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 02, 2004 10:24 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
FENIX pisze:
no z docisku - o ile dobrze pamietam to ten sam płyn co hamulcowy - z jednego zbiornika

nie docisk tylko "łapa" , połączona hydraulicznie z pompą płynu hamulcowego przy sprzęgle... Docisk to jest to coś z tzw "słoneczkiem" - spręzyną środkową która to dociska tarcze sprzęgłowa do koła zamachowego bezpośrdnio przykręconego do wału korbowego

Tylko co do wymiany sprzęgła.... osobiście powiem że na raty się wymieniac poprostu nie opłaca - odkrecić skrzynei, podnieść silnik ( lub opuścić skrzynie ) no i jak wymieniasz np tarcze hamulcową do zakładasz stare klocki? - pewnie nie , więc analogicznie postępuj ze sprzęgłem , bo co z tego że wymienisz tarcze ( znam takich co wymieniają same okładki cierne :o ) jak reszta sprzęgła nei będzie prawidlowo funkcjonować - krzywe blaszki w sprężynei środkowej i wyrobione końcówki tych blaszek (czyli fachowo : sprężyna centralna ) od toczącego się łożyska - tak tak... one też się ścierają, długo im to zajmuje ale czasami potrafia nawet się przetrzeć i łożysko oporowe nei jest w stanei odepchnąć sprężyny - łapie nierówno....

więc jak już robić do całość... a 1000km tarcza jest praktycznie nowa - o ile nei jest spalona ( spieczona) bo to można zrobić w ciągu jednego dnia... można to poznać po tym że jak weźniesz np kluczyk od samochodu i będziesz nim delikatnie rysował to okładka będzie się zachowywała jak grafit w ołowku - będzie się kruszyła, będzie niby twarda a jednak będzie się pod ( w tym przypadku kluczyk, może być cokolwiek ) kruszyła, będzie bardzo podatna na zarysowania....
jeśli jednak jest twarda, i się nei zachowuje jak grafit to spokojnei możesz ją montować... oby była dobrej jakości w wykonaniu, bo nawet nówka sztuka podróbka ze skalepu będzie do niczego - to tak samo jak z klockami hamulcowymi - nawet podobne zachowanie materiału, przenoszenie dużych obciążeń, wyskoka tamp, nie pożądany efeky poślizgu, przy dośc dlugiej zywotności .


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 02, 2004 10:28 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sty 05, 2004 10:27 am
Posty: 539
Lokalizacja: EZG
laudan pisze:
Raczej chodzi Ci o wysprzeglnik, a nie o docisk.

Min. grubosc tarczy znajdziesz pod:
http://macmerc.netium.com.pl/naprawa/na ... ml#grubosc


No tak :oops: ale jestem pierdoła [zlosnik]

_________________
MB W 123 240TD 83r.

MB W 124 260 E 92r.

MB W 124 230TE 86r.

a w stajni :126p,Lublin

:-) nie ma jak kombi :-)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 02, 2004 10:43 am 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 09, 2003 11:06 am
Posty: 1156
Lokalizacja: Płochocin
Oj, coś Panowie pomieszaliście w tej dyskusji :lol:
1) Z docisku nigdy nic nie może się lać,tak jak zauważył Laudan przeciekać może wysprzęglnik i faktycznie pracuje on na tym samym płynie co układ hamulcowy ( z jednego zbiorniczka)
2)Chociażby z przyczyn finansowych,po wyjęciu skrzyni i dobraniu się do sprzęgła powinno wymienić się tarczę i łożysko oporowe, są to elementy bardziej narażone na uszkodzenia niż tarcza dociskowa i tańsze od niej.
Nie mam pojęcia Bulli skąd wzięła Ci się cena 300 za tarczę i 100 za docisk? Chyba odwrotnie?
3) jeżeli chodzi o docisk to trzeba sprawdzić stan tzw. słoneczka czyli blaszek w środku tarczy na ich wewnętrznych końcach, ich zużycie nie może przekroczyć 0,3mm, należy też pozbyć się, często występującego rowkowania na powierzchni tarczy oraz sprawdzić sprężynę membrany na pęknięcia.Minimalna grubość tarczy sprzęgła to 1,8mm, nominalna 3,8-4,0mm.
Na pocieszenie powiem Ci że tarczę dociskową wymienia się z reguły, raz na kilka tarcz sprzęgłowych
WAŻNE - jeżeli chcesz sam wziąć się za tą robotę to dobrze by było zaopatrzyć się w stary wałek sprzęgłowy lub wytoczyć coś o jego wymiarach, bez tego "pomocnika " nie uda Ci się poprawnie skręcić tarczy i docisku.

_________________
[color=blue]K.O.-wiec z pokoju 704 [zlosnik] [/color]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 02, 2004 11:57 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sty 05, 2004 10:27 am
Posty: 539
Lokalizacja: EZG
Stawros pisze:
Nie mam pojęcia Bulli skąd wzięła Ci się cena 300 za tarczę i 100 za docisk? Chyba odwrotnie?
Na pocieszenie powiem Ci że tarczę dociskową wymienia się z reguły, raz na kilka tarcz sprzęgłowych


WAŻNE - jeżeli chcesz sam wziąć się za tą robotę to dobrze by było zaopatrzyć się w stary wałek sprzęgłowy lub wytoczyć coś o jego wymiarach, bez tego "pomocnika " nie uda Ci się poprawnie skręcić tarczy i docisku.


300 za tarcze sachs nówka a docisk bez pierścienia używka taka sobie i chce za niego 100 a łożysko też 100 no tak mi powiedział sklep z częściami używanymi i nowymi

_________________
MB W 123 240TD 83r.

MB W 124 260 E 92r.

MB W 124 230TE 86r.

a w stajni :126p,Lublin

:-) nie ma jak kombi :-)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 02, 2004 1:09 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 09, 2003 11:06 am
Posty: 1156
Lokalizacja: Płochocin
B U L I pisze:

300 za tarcze sachs nówka a docisk bez pierścienia używka taka sobie i chce za niego 100 a łożysko też 100 no tak mi powiedział sklep z częściami używanymi i nowymi


Jakiego pierścienia? Cena łożyska zgadza się, sam coś koło tego zapłaciłem na jesieni.

_________________
[color=blue]K.O.-wiec z pokoju 704 [zlosnik] [/color]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 02, 2004 11:17 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 01, 2004 6:40 pm
Posty: 133
Lokalizacja: autoszopa 888 768 134
w słoneczku zamontowane jest coś w rodzaju kołnierza na łożysko , nie zastanawiałem się nigdy czy ma to znaczenie .


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl