MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob wrz 13, 2025 1:07 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn lis 07, 2011 3:22 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
Tak to jest, jak przez pół roku jeździ się na 2oo i potem do youngtimera trzeba się przesiąść. Mam parę pytań:

1. Zeszłej zimy pan mechanix stwierdził, że wybite mam (chyba) mocowanie amortyzatora, że robią to w Zielonce poprzez wprasowanie czegoś...dobrze zapamiętałem? Teraz już solidnie tłucze.

2. Czas naprawić zaworki ogrzewania i teraz: kupić nowe (chyba dużo $$$...), używane (pewnie nie ma) a może membrany z czegoś pasują? Bo swoje rozbierałem rok temu, faktycznie gumki trochę podarte, ale poza tym zaworki wyglądają jak nowe. A może jakiś proces wulkanizacji by pomógł? Klejenie?

3. Zarzygało mi trochę olejem ze serwa, jakby z okolic pompy wspomagania. Problem uszczelnienia przewodów, czy to może te pompki w ten spektakularny sposób umierają?

4. Czy dobierał ktoś może sprężynę od linki ręcznego pod autem? U mnie wygląda na to, że ta sprężyna się rozciągnęła i jest luźna. Niby wszystko działa, tyle że kontrolka przeważnie nie gaśnie.

5. Toczenie tarcz na aucie - robił ktoś? Ma to sens, przy cenie nowych tarcz typu 150 zł?

6. Po dwóch latach nieużywania chciałbym napełnić klimatyzację (była awaria kompresora). Poza płukaniem całości, słyszałem, że trzeba wymienić parownik (nawet jeśli był dobry). Prawda-li to?

7. Łożysko (chyba) z tyłu mi wyć zaczęło. Nieregularnie, dotknięcie hamulca przerywa wycie, po kilkunastu sekundach od puszczenia hamulca zaczyna wyć na nowo. Łożysko?

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Na górę
Post: pn lis 07, 2011 11:40 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 30, 2008 11:03 am
Posty: 131
Jedynie moge sie wypowidziec co do drugiego tematu na temat zaworkow. czytalem, ze gruba gumowa rekawica wystarcza i nic dentystyczna. zrobilem u siebie podobnie lecz ogrzewanie dalej mi nie smiga jk powinno, ale mysle ze to udalo mi sie naprawic a przyczyna jest cos innego. Co jeszcze nie wiem, nadal szukam :)

_________________
Fiat Grande Punto 2006
Vauxhall Signum 2.2 Dti 2003 RHD
Mercedes-Benz W123 280CE 1979r.
EX. Mercedes-Benz W126 300SEL 1991r. RHD
EX. Mercedes-Benz W220 S430 2001 RHD
EX.Fiat Punto 2 FL 1.2 2003r.
EX.Renault Laguna MK2 2001


Na górę
Post: pn lis 07, 2011 11:48 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
sneer pisze:
2. Czas naprawić zaworki ogrzewania i teraz: kupić nowe (chyba dużo $$$...), używane (pewnie nie ma) a może membrany z czegoś pasują? Bo swoje rozbierałem rok temu, faktycznie gumki trochę podarte, ale poza tym zaworki wyglądają jak nowe. A może jakiś proces wulkanizacji by pomógł? Klejenie?

Na Ebayu są zestawy naprawcze. Ok 200zł za komplet... Może kupimy razem w pakiecie? Będzie tańsza przesyłka... ;)

EDIT:
Przykładowo:
http://www.ebay.com/itm/310301311610?it ... 7a&vxp=mtr
http://www.ebay.com/itm/350503988922?it ... ba&vxp=mtr

Ogólnie jest tego trochę, często sporo tańsze. Moim zdaniem warto spróbować... No chyba że padły już elektromagnesy...
Moje auto na razie czeka na wyleczenie serca, ale pewnie niedługo sam kupię jeden z tych zestawów.

Numer części: 0008350644

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Ostatnio zmieniony wt lis 08, 2011 12:02 am przez voytas, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
Post: pn lis 07, 2011 11:54 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
sneer pisze:
6. Po dwóch latach nieużywania chciałbym napełnić klimatyzację (była awaria kompresora). Poza płukaniem całości, słyszałem, że trzeba wymienić parownik (nawet jeśli był dobry). Prawda-li to?


Raczej zaleca się wymienić ale osuszacz ze zintegrowanym filtrem.
Jaki masz czynnik tak btw?

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: wt lis 08, 2011 1:15 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
Z czynnikiem to mam śmiesznie. Albowiem auto jest z Zurichu, książka serwisowa pełna, w tym wpis + naklejka w komorze, że przystosowano do R134a. Tymczasem zaworki zostały od R12...

co do zestawu naprawczego zaworków - wchodzę. U mnie wygląda na to, że elektromagnesy chodzą, chrom trzpienia praktycznie jest nietknięty korozją. Nie jestem tylko pewien, skąd pochodzi dźwięk przy ustawieniu pokręteł ogrzewania pośrodku - raz na sekundę coś tam pracuje (domyślam się, że przesuwa się elektromagnes) - ale jaki związek z pękniętymi gumkami może być, to nie mogę zgadnąć.

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Na górę
Post: wt lis 08, 2011 1:29 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
voytas pisze:
Moje auto na razie czeka na wyleczenie serca, ale pewnie niedługo sam kupię jeden z tych zestawów.

Numer części: 0008350644


Była zmiana numeru na: 1 147 213 007
ale w dwóch hurtowniach w PL gdzie sprawdzałem nie ma tych zestawów. Anyway, cena 400 PLN, więc nie warto.
Tak czy siak, wchodzę, w sumie też mi się nie spieszy (pewnie przyspieszy, jak temperatura spadnie do -10...)

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Na górę
Post: śr gru 21, 2011 12:11 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
Czy ktoś podpowie, gdzie mogę zregenerować mocowanie amortyzatora z przodu? Podobno "gdzieś w Zielonce" jest warsztat, który to robi, ale nie mogę znaleźć...

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Na górę
Post: śr gru 21, 2011 8:39 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz sty 03, 2010 5:50 pm
Posty: 44
Lokalizacja: Warszawa
Ja też miałem wbite te mocowania i z tego co pamiętam odradzono mi regenerację. Nowe "porządne" amortyzatory mają wysokie ceny, więc kupiłem za grosze w b. dobrym stanie od Sokoła i mam spokój.

Pozdrawiam,
Piotr

_________________
MB W126 420SE '89
MB C124 300E '92


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl