MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn cze 30, 2025 2:13 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn lut 09, 2004 9:57 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn paź 20, 2003 3:05 pm
Posty: 124
Lokalizacja: Rybnik
Witam

Przekopałem archiwum, ale mam jeszcze kilka pytanek...

Sprawa dotyczy wspominanego juz przeze mnie W123 240D z 77 roku. Z powodu wyjazdu właściciela za granicę autko we wrześniu ub. roku zostało odstawione do garażu - normalnie dojechało o własnych siłach. Osoba, która opiekuje się samochodem dostała za zadanie odpalania co jakiś czas, żeby go troche rozruszać. I tu zaczęły się schody, ponieważ silnik za cholere nie chciał zaskoczyć.
Stwierdzono, że nie grzeje jedna świeca - została zmostkowana. Próbowano równiez samostartu ...i nic.

Czy na 3 świecach silnik ma szansę wogóle zaskoczyć? Nie wiem jakiego typu są świece...

Jak na mój gust zapowietrzył się układ paliwowy. I tu pytanie - jak odpowietrza się stary typ pompy - ponoć jest tam jakaś śruba do odpowietrzania. Gdzie te śruba jest i jak wygląda?

Wymyśliłem również, że w baku jest letnie paliwo, więc pewnie filterek i reszta będą ładnie pozatykane parafinką - ale myślę, że farelka puszczona na ukł. wtryskowy załatwi sprawę ;)

Czy nieszczelny/zapowietrzony układ podciśnieniowy "kopyta" może powodować trudności w odpaleniu? (z tego co wiem, auto nie ma centrala)

Najgorsze, że nie można spróbować zapalić go na zaciąg, bo wyciekł płyn hamulcowy i auto nie ma hamulców:(

Będe wdzięczny za wszelakie sugestie

A tak BTW - Hyhy - szykuje się powrót do korzeni [happy]

Pozdrawiam

_________________
inż. Mamoń
VOLVO 945GL 91' - Klocek
Ex - 2 x W123 240D
www.auto-koneser.gratka.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 09, 2004 10:05 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
W starym typie jest śruba odpowietrzająca po lewej stronie pompy - ostatnio to przerabiałem jak zabrakło mi ropy :oops:

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: pn lut 09, 2004 10:27 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz lip 22, 2001 2:00 am
Posty: 641
Lokalizacja: Warszawa
Hello

inż. Mamoń pisze:
Stwierdzono, że nie grzeje jedna świeca - została zmostkowana. Próbowano równiez samostartu ...i nic.

Czy na 3 świecach silnik ma szansę wogóle zaskoczyć? Nie wiem jakiego typu są świece...


Tak, w szczegolnosci jak jest cieply lub jest cieplo. W lecie prawie w ogole sie nie grzeje swiec.

inż. Mamoń pisze:
Jak na mój gust zapowietrzył się układ paliwowy. I tu pytanie - jak odpowietrza się stary typ pompy - ponoć jest tam jakaś śruba do odpowietrzania. Gdzie te śruba jest i jak wygląda?


Duza sroba (ze 3 cm. srednicy) na pompie paliwowej. Odkrecasz ja, a nastepnie pompujesz przy jej pomocy gora-dol. Czesto przez nieszczelnosci w pompce bokiem moze zaczac leciec paliwo, ale nie nalezy sie tym przejmowac. Dobrze jest miec przewody paliwiwe przy filtrze paliwa przezroczyste - widac wtedy czy i na ile zapowietrzona jest instalacja.

inż. Mamoń pisze:
Wymyśliłem również, że w baku jest letnie paliwo, więc pewnie filterek i reszta będą ładnie pozatykane parafinką - ale myślę, że farelka puszczona na ukł. wtryskowy załatwi sprawę ;)


Wlasnie - ogrzejcie ten garaz [zlosnik]

inż. Mamoń pisze:
Czy nieszczelny/zapowietrzony układ podciśnieniowy "kopyta" może powodować trudności w odpaleniu? (z tego co wiem, auto nie ma centrala)


Kopyto steruje pompa calkowicie mechanicznie - nie ma tam zadnej pneumatyki.

inż. Mamoń pisze:
Najgorsze, że nie można spróbować zapalić go na zaciąg, bo wyciekł płyn hamulcowy i auto nie ma hamulców:(


Ty, ile to auto ma kosztowac - na razie ma wiecej wad, niz zalet [zlosnik] [zlosnik]

_________________
<b><font size=-1 color=yellow>Szymon</font></b>
<font size=-2 color=00BB00>W116 280SE</font>
<font size=-2> http://mb.vsa.com.pl </font>


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 09, 2004 10:42 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 19, 2003 8:53 am
Posty: 124
Lokalizacja: Kielce
no to co że wyciekl płyn nalej nowy.Chyba ciurkiem sie nie leje co?. 10 zl za płyn na tymczasem i jazda.Sprawdź wreszcie te maszynkę bo sam jestem ciekaw co sie wydarzy! Pompka jest plastikowa i odkręca sie jak śrubke.Trza rękę prawą wsadzić w oklice pompy i nie da sie nie znaleźć a potem rób tak jak wyżej napisano aż poczujesz opór.Wtedy spróbuj zaplić. Ja bym obstawiał problemy paliwowe niż brak grzania świecy.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 09, 2004 10:47 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz lip 22, 2001 2:00 am
Posty: 641
Lokalizacja: Warszawa
Hello
Nebelwerfer pisze:
Pompka jest plastikowa i odkręca sie jak śrubke.


Zaleznie od roznych czynnikow [zlosnik], wystepuja tez metalowe [zlosnik]

Dodam jeszcze, ze nie chodzi i korek wlewu oleju do pompy, ale srobe pompki zamocowanej do pompy wtryskowej z jej boku - tak jak napisal Bukol.
Czasem trudno to odkrecic - trzeba uzyc umiarkowanej sily [zlosnik]

_________________
<b><font size=-1 color=yellow>Szymon</font></b>

<font size=-2 color=00BB00>W116 280SE</font>

<font size=-2> http://mb.vsa.com.pl </font>


Na górę
Post: pn lut 09, 2004 3:12 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn paź 20, 2003 3:05 pm
Posty: 124
Lokalizacja: Rybnik
Witam

Cytuj:
Czy na 3 świecach silnik ma szansę wogóle zaskoczyć? Nie wiem jakiego typu są świece...

Tak, w szczegolnosci jak jest cieply lub jest cieplo. W lecie prawie w ogole sie nie grzeje swiec.


Aaa... czyli jak dobrze ogrzeje silnik farelka, to jest szansa, ze zaskoczy? :P


Cytuj:
I tu pytanie - jak odpowietrza się stary typ pompy - ponoć jest tam jakaś śruba do odpowietrzania. Gdzie te śruba jest i jak wygląda?


Duza sroba (ze 3 cm. srednicy) na pompie paliwowej. Odkrecasz ja, a nastepnie pompujesz przy jej pomocy gora-dol. Czesto przez nieszczelnosci w pompce bokiem moze zaczac leciec paliwo, ale nie nalezy sie tym przejmowac. Dobrze jest miec przewody paliwiwe przy filtrze paliwa przezroczyste - widac wtedy czy i na ile zapowietrzona jest instalacja.



A oprocz tej sruby-pompki nie ma zadnej innej sruby odpowietrzajacej? To co, trzeba poluzowac przewod wtryskowy? Jak dlugo trzeba pompowac?



Cytuj:
Ty, ile to auto ma kosztowac - na razie ma wiecej wad, niz zalet [zlosnik] [zlosnik]


Jak na razie 1200. Ale dopiero jutro jade ja zobaczyc i sie wszystko okaze ;) A jesli chodzi o wady, to wiem ze jest dziura w podlodze i jakas rzezba na jednych drzwiach, brak plynu ham. i padnieta swieca. poza tym autko jest po remoncie silnika i ogolnie calkiem fajnie jezdzilo... Pozyjemy, zobaczymy ;) Mam nadzieje, ze da sie cos urwac.

A tak BTW, czy ktos sie moze orientuje ile kosztuje teraz przerejestrowanie auta?

Pozdrawiam

_________________
inż. Mamoń

VOLVO 945GL 91' - Klocek

Ex - 2 x W123 240D

www.auto-koneser.gratka.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 09, 2004 3:20 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn paź 20, 2003 3:05 pm
Posty: 124
Lokalizacja: Rybnik
Witam

Nebelwerfer pisze:
no to co że wyciekl płyn nalej nowy.Chyba ciurkiem sie nie leje co?. 10 zl za płyn na tymczasem i jazda.


A odpowietrzenie? Ile tego plynu wchodzi do ukladu?

Nebelwerfer pisze:
Sprawdź wreszcie te maszynkę bo sam jestem ciekaw co sie wydarzy! Ja bym obstawiał problemy paliwowe niż brak grzania świecy.


Ja tez. Jutro wieczorem jestem umowiony.

Hm... Jezeli ewentualnie sprobuje pociagnac beczke kanciakiem, to mi sie moze w kancie duck-tail zrobic ;)

Pozdrawiam

_________________
inż. Mamoń

VOLVO 945GL 91' - Klocek

Ex - 2 x W123 240D

www.auto-koneser.gratka.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl