MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn cze 30, 2025 8:42 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr lut 04, 2004 8:50 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 19, 2003 8:53 am
Posty: 124
Lokalizacja: Kielce
Słuchajcie i rzucajcie co to było Waszym zdaniem.
Otóż tak auto mi zapla bez kłopotów.Dziś jednak zdębiałem.
Kończyło mi sie paliwo.Czerwony ostrzegawczy :) świecił sie od rana a ja jeszcze i po mieście pojeździłem i do pracy. No teraz wieczorkiem mówie zatankuję - zajechałm na Orlena.Zatankowałem. Odpaliłem i pojechałem.Może po jakichś 600 metrach zatrzymałem sie i wyłączyłem auto.Po jakichś 20 minutach zapalam i stuk.Cisza.Jeszcze raz - stuk i cisza. I znowu i znowu.Otwieram machę.Patrzę kable są ok.Wszystko gra.Światła świecą.Kable przy rozruszniku OK.Kurde.Jeszcze raz i znowu to samo.Podpompowałem pompką reczną. To samo.
Pchnałem auto odrobinkę bo z górki było ale za krótki rozpęd wziąłem.Nie zapalił. Cholera myslę trza go z góry zepchnąc.Ale coś mnie tknęło - przekręcam kluczyk - brrrrrr auto chodzi jak zwykle.Pojechałem.
Za jakiś czas myślę zatrzymam sie i zgaszę.Zobaczymy. ciach i znowu pali jak złoto. CO TO BYŁO?????????


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 04, 2004 8:55 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Rozrusznik sie kończy ?

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 04, 2004 9:01 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
Może kiepski styk na klemach?
Podczas rozruchu płynie przez nie ogromny prąd. Spróbuj je ściągnąć i wyczyścić papierem ściernym, następnie solidnie je załóż (tylko nie nawalaj po nich niczym)

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 04, 2004 9:01 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 03, 2003 8:50 pm
Posty: 798
Lokalizacja: Warszawa
Prosta sprawa: zwykle na pozycjach R, D, S, L auto nie powinno zapalić [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

_________________
W116 450SE 75' -"Niunia"-na emeryturze.
W116 280SE 75'-"Manual"-sprzedam(3500zł)
Opel Kadett 1,3S 81' - "Kwadrat" - kupiony z przebiegiem 18Kkm w stanie idealnym
503 076 116


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 04, 2004 9:27 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 19, 2003 8:53 am
Posty: 124
Lokalizacja: Kielce
Ale rozrusznik jest nowy i nie sprawił mi dotąd zawodu nawet przy - 15 stopniach rano!!! To byłby dla mnie szok!
Na klemach wszystko gra są wyczyszczone.
Nie mam automata :)
Kurde co to może być może jeszcze ktoś coś podrzuci bo nie wiem co zrobić - jakby mi sie to powtórzyło gdzieś z dala od ludzkich siedzib...


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 04, 2004 10:23 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 17, 2004 3:27 pm
Posty: 228
Lokalizacja: Stęszew pod Poznaniem
tzw. bendiks

_________________
MB W123 200D 79r. biały sprzedany... - :-(
MB W201 200 85r. czarny metalic automatic + gaz - sprzedany :-)
MB W124 230E czarny mafioso :-P


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 04, 2004 10:27 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 17, 2004 3:27 pm
Posty: 228
Lokalizacja: Stęszew pod Poznaniem
albo przygotuj sobie przewód tylko jak najgrubszy zeby polaczyc w czasie rozruchu mase z rozrusznikiem... mialem podobny objaw w moim 123... czasami potrafilem kilkanascie razy stacyjka krecic zeby zaskoczyl... moze rozrusznik nie ma masy... tylko taki przewód w czasie kręcenia sie nieźle grzeje więc uważaj... i temperatura nie ma tu nic do tego... Aha! U mnie okazało się że brakowało jednej śruby mocującej rozrusznik i przez to masa była słabiutka...

_________________
MB W123 200D 79r. biały sprzedany... - :-(

MB W201 200 85r. czarny metalic automatic + gaz - sprzedany :-)

MB W124 230E czarny mafioso :-P


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 04, 2004 10:30 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
Co to znaczy że rozrusznik jest nowy? Jeśli montowałeś go niedawno, to może właśnie ci co montowali coś schrzanili. Ja jestem zdnia że to jest jakiś styk pomiędzy akumulatorem, a rozrusznikiem.

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 04, 2004 10:35 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lut 20, 2002 1:00 am
Posty: 233
Lokalizacja: Kraków
Może kółeczko zębate rozrusznika nie zgrało się z wieńcem na kole zamachowym ?
Kiedy próbowałeś odpalić z górki, to koło się przestawiło i już jest w porządku. Jak się powtórzy to spróbuj na IV biegu delikatnie pchnąć coby tlko się troszkę przestawiło i odpalić normalnie. A jak się znowu powtórzy to trzeba będzie znowu targac rozrusznik na stół :(

_________________
Mercedes W123 240D `80
Mercedes W123 300D `79 - ex
Warszawa W223 2.1 E `72


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 04, 2004 10:54 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 17, 2004 3:27 pm
Posty: 228
Lokalizacja: Stęszew pod Poznaniem
gdyby "kółko" się nie zgrało to rozrusznik by kręcił jak zwykły silnik elektryczny a nie "ciagnął" by silnika a tu typowy objaw braku masy na rozruszniku lub braku "plusa" sprawdź tak jak ci mówiłem jak nie bedzie chcial odpalic... Wez jakis przewod i od minusa akusa na krotko wez do rozrusznika... U mnie zadzialalo...

_________________
MB W123 200D 79r. biały sprzedany... - :-(

MB W201 200 85r. czarny metalic automatic + gaz - sprzedany :-)

MB W124 230E czarny mafioso :-P


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 04, 2004 11:26 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lut 20, 2002 1:00 am
Posty: 233
Lokalizacja: Kraków
Cytuj:
gdyby "kółko" się nie zgrało to rozrusznik by kręcił jak zwykły silnik elektryczny


To ciekawa teoria ale w jaki sposób automat połączy styki tegoż silnika jeżeli nie będzie możliwe wypchnięcie zębatki (bo trafi na wieniec)?

Zębatka nie wypchnięta = styki nie połączone = brak zwykłego silnika elektrycznego

Oczywiście brak masy też jest prawdopodobny, ale wg moich doświadczeń pojawiał by się częściej, a nie jednorazowo. Brak masy można sprawdzić włączając inne obciążenie na czas pracy rozrusznika - np długie światła i ogrzewanie tylnej szyby. Jeżeli pod obciążeniem rozrusznik nie zadziała w inny sposób niż stukanie - brak dobrej masy albo plusa bardzo prawdopodobnyNie jest to niezawodny sposób, ale czasem pomocny w znalezieniu przyczyny.

_________________
Mercedes W123 240D `80

Mercedes W123 300D `79 - ex

Warszawa W223 2.1 E `72


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 04, 2004 11:34 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
Nie wiem dokładnie, ale musi być coś przy stacyjce, jakiś przekaźnik, sterownik, czy jak to się tam nazywa ;-), który zamyka obwód (rozrusznik - akumulator). Przez stacyjkę w każdym razie na pewno nie może tak duży prąd plynąć. Może coś tam jest walnięte, może po tylu latach się upalił i styk jest nikły (wiem ja w kółko swoje ;-) )

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 04, 2004 11:41 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lut 20, 2002 1:00 am
Posty: 233
Lokalizacja: Kraków
Cytuj:
jakiś przekaźnik, sterownik, czy jak to się tam nazywa


To właśnie ten automat, bendiks czy jak on sie tam... ;) i nie jest tak dokładnie przy stacyjce a przy rozruszniku. Właściwie jest jego częścią. Elementem składowym :)

Pozdrawiam Stołeczne Królewskie Miasto Kraków :)

_________________
Mercedes W123 240D `80

Mercedes W123 300D `79 - ex

Warszawa W223 2.1 E `72


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 04, 2004 11:46 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
Ok chylę czoła [zlosnik]
A tak swoją drogą to byłem święcie przekonany (proszę się nie śmiać), że bendiks jest odpowiedzialny za wysówanie koła zębatego z rozrusznika na wieniec. Ale w końcu jestem tylko laikiem.

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 04, 2004 11:49 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lut 20, 2002 1:00 am
Posty: 233
Lokalizacja: Kraków
I to jest bardzo dobre przekonanie - święta prawda. Ale jednocześnie jak już zasprzęgli z wieńcem łączy styki coby rozrusznik zaczął kręcić i obracać

_________________
Mercedes W123 240D `80

Mercedes W123 300D `79 - ex

Warszawa W223 2.1 E `72


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl