MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz cze 29, 2025 10:17 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Wtrysk gazu.
Post: śr sty 28, 2004 6:26 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sty 19, 2004 4:19 pm
Posty: 53
Lokalizacja: Italia
Istotnie masz racje ze samochody z wtryskiem elektronicznym wymagaja takze specjalnego wtrysku gazu.Przerobienie samochodu z wtryskiem, w odróżnieniu od gaĽnikowego, wymaga zastosowania reduktora elektro-wspomagającego centralki, która łączy z systemem oryginalnym samochodu specjalny mieszacz i ewentualnie inne urządzenia elektryczne i mechaniczne.
W samochodach z wtryskiem elektronicznym MPI (wtrysk wielopunktowy) i SPI (wtrysk jednopunktowy) stosuje się:

- Mieszacze "klasyczne", które instalowane są na szczycie (górze) korpusu motylkowego, lub też wzdłuż rurociągu zasysania powietrza i mogą one być typu sprzęgłowego lub też typu uzupełniającego
- Mieszacze płaskie, które znajdują zazwyczaj zastosowanie w samochodach z wtryskiem jednopunktowym.

Mieszacze te; minimalnie zabierają powierzchnię wysokościową i dlatego też instalowane są między monowtyskiem a korpusem motylkowym. Są to zazwyczaj mieszacze typu uzupełniającego. Aby umożliwić dokonanie właściwego wyboru mieszacza BRC dostarcza na życzenie niezbędne schematy.
Należy tu zaakcentować różne systemy wtrysku, ponieważ od nich zależy wybór określonego typu mieszacza i ewentualnie innych urządzeń oraz w konsekwencji odpowiedniego wykonania połączeń elektrycznych.Reasumujac SGI mozesz stosowac nawet do K-Jetronic lub KE-Jetronic wiem ze byly stosowane w 123 w poczatku lat 80 Powodzenia Pawel.

_________________
W124 230E + Gaz 86' 4 biegi 400tys.km przebiegu.


Na górę
Post: śr sty 28, 2004 11:24 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Paolo pisze:
Reasumujac SGI mozesz stosowac nawet do K-Jetronic lub KE-Jetronic wiem ze byly stosowane w 123 w poczatku lat 80 Powodzenia Pawel.


Dość długi wywód ale nic nie pojąłem mimo szczerych chęci.
Mylisz podstawowe pojęcia a to dlatego że zastosowanie wtrysku sekwencyjnego gazu jest możliwe o tyle o ile wtrysk benzyny jest sekwencyjny czyli w przypadku K czy tez KE niewykonalne bo :
-jest to wtrysk ciągły
-jest to wtrysk mechaniczny
Pozdrawiam

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł: Wtrysk!
Post: czw sty 29, 2004 8:49 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sty 19, 2004 4:19 pm
Posty: 53
Lokalizacja: Italia
Tak rozpedzilem sie zbytnio - sprawdzilem K-Jetronic nie nadaje sie do SGI.Juz ci wyjasniam co mialem na mysli bez zbednych wywodow poniewaz do sterowania wtryskiem sekwencyjnym gazu jest potrzebne elektroniczne urzadzenie sterujace ECU to KE wyposazony w ta centralke moze zostac wyposazony w SGI ktorego dzialanie opiera sie na sygnalach elektronicznych pobieranych z ECU .Mysle ze teraz moja idea jest jasniejsza.Przepraszam za zamieszanie Pozdrawiam Pawel!

_________________
W124 230E + Gaz 86' 4 biegi 400tys.km przebiegu.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl