MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 09, 2025 6:18 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr sty 07, 2009 7:39 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 09, 2006 10:48 am
Posty: 463
witam
prosze o pomoc
jak zwykle opisze problem w detalach (rozwlekle), ale moze ktos doceni ukladajacy sie z tego obraz [zlosnik]

Przedmiot rozważań: Ford Mondeo mk1 1.8TD, 1996, przebieg 220tys
czyli diesel...


Samochod rok temu mial wymiane paska rozrzadu i ustawianie pompy. Poprosilem mechaniora o ustawienie luzow zaworowych (nie wiem czy w tym sie to robi czy nie, ale to jego brocha) i o pomiar kompresji.
Kompresja na jednym garku byla 36, wiec olej troche leje...
Ale poza tym diagnoza byla, ze jeszcze mu duzo zycia zostalo, a wtedy mial ok 210tys km najechane.

Od czasu kiedy go mam, czyli prawie poltora roku, ze TRZY razy w trasie zapalila sie/mignela kontrolka cisnienia oleju. Nie umialem tego wyjasnic, ale że rzecz znikala tak niespodziewanie jak sie pojawiala, to dlugo o tym nie myslalem.
Az do ostatniego tygodnia, kiedy na rozgrzanym silniku, na wolnych obrotach (ok. 800) miga albo zapala sie caly czas. Dodanie gazu zwieksza cisnienie i gasi kontrolke.
W tej chwili podnioslem sobie obroty (do 1000) przez podkrecenie przepustnicy śrubą na pompie wtryskowej. Teraz mi obroty troche falują, czasem powoli schodzi z obrotów. Moze tak bylo zawsze, ale wczesniej nie zauwazylem, bo nie obserwowalem. Roznica w 'spodziewanych po odpuszczeniu gazu' obrotach moze byc nawet 500, a raz same wskoczyly na +2000, ale spadly. Mowie o obrotach bo to moze turbina coś szwankuje.

Wymienilem czujnik oleju, mam swiezy olej i jakis "drozszy" filtr oleju. Te rzeczy nie pomogły. Ostatnio jak sprawdzalem to samochod nie bierze oleju.

No i to w sumie tyle. W takim stanie zrobilem juz 1500 - 2000km. Próg załączania się kontrolki cisnienia oleju nie zmienil sie, ale napewno nic sie tez nie poprawilo.

Moje pytanie do was jest takie:
Co moge jeszcze sprawdzic/wymienic zeby mialo szanse na poprawe, a żeby sie nie nazywalo "wymienic panewki".

Czy zawor "przelewowy" (jak zwal tak zwal) w pompie olejowej mógł sie zawiesic w pozycji otwartej?
Turbo oleju nie wcina, ale moze do silnika leje... (musze sprawdzic IC)

Jesli to panewki, to nawet nie ma co sie za to brac.

Doslownie na kilka dni jak to zaczelo sie dziac to wymienilem alternator i rozrusznik i jako wisienke na torcie zarzucilem nowy akumulator... W tym samochodzie juz kupe kasy utopilem, zeby miec toczydlo na codzien i takie kwiatki mi teraz wycina... No przeciez nic tylko łbem o ściane

Trzeba bylo kupic beczke

_________________
Pozdrawiam, mMm

E280 T
450SLC 5.0
dawniej: W115 200D '72 - Boluś, W115 '70 - No Name, W116 '76 - No Name, oraz rozne 123

Automatom mówię NIE
Śląsk, Gliwice


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 07, 2009 7:49 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Nie ma co gdybać po prostu wkręcić manometr w układ smarowania silnika i wszystko stanie sie jasne.
Nie znam tego silnika i nie wiem jak jest skonstruowany zawór przelewowy pompy oleju ale raczej to mało prawdopodobne aby sie zawieszał.
Moga być to panewki-takie zycie....

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 07, 2009 8:04 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 09, 2006 10:48 am
Posty: 463
Że cisnienie jest niskie to watpliwosci nie ma, bo dwa czujniki pokazuja to samo. Sam wskaznik jest ok. A reszta ukladu elektrycznego tez bez problemow. No i rzecz dzieje sie przewidywalnie, czyli nie swiruje.

Dalej jechac na manometr?

_________________
Pozdrawiam, mMm



E280 T

450SLC 5.0

dawniej: W115 200D '72 - Boluś, W115 '70 - No Name, W116 '76 - No Name, oraz rozne 123



Automatom mówię NIE

Śląsk, Gliwice


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 07, 2009 9:42 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 27, 2005 9:08 pm
Posty: 518
Lokalizacja: z Wrocka
A vakupompa jest na alternatorze?

jeśli tak, to może mieć związek.

Kiedyś miałem podobnie w VOLVO 340 z silnikiem renault 1,6D i powiesił się właśnie zaworek w pompie, słabiej też działała pompa vaku, bo olej jej tak dobrze nie uszczelniał.

Po rozebraniu i poprawieniu problem nie powrócił.

_________________
W201
W124
W168


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl