MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 23, 2025 4:08 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt wrz 09, 2008 6:09 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: wt wrz 09, 2008 5:49 pm
Posty: 1
Witam. Na samym początku chciałbym się ze wszystkimi przywitać - z racji, że to mój pierwszy post na tym forum. W sumie dopiero je poznaje - przypadkowo spotkany chłopak (również jeżdżący 115stką ;) ) powiedział mi o nim parę dni temu. Zajrzałem, poczytałem a teraz postanowiłem coś napisać. Pojazdem o którym (mam nadzieję) będziemy tu dysputować jest moja 115stka. Opis auta macie w nazwie tematu [zlosnik] Nie będę tu całej historii auta u mnie streszczał (choć nie ukrywam że były czasy lepsze i gorsze dla niej). Z racji ostatnich problemów streszczę tu tylko ostatnie 3 lata. Przez dość długi czas - powiedzmy, że 2 lata - auto było bezproblemowo użytkowane na codzień (co oczywiście swoje piętno na nim odcisnęło - głównie lakier i stan blacharski), silnik sprawował się bezawaryjnie i był praktycznie bez obsługowy. Po rozgrzaniu ciśnienie spadało minimalnie do ok 1.8. Ostatni nie cały rok auto praktycznie przestało w garażu - rzadko przepalane, sporadycznie krótkie turlanko po mieście. Teraz od ostatnich 2 miesięcy zacząłem znowu ostro kręcić 115stką kilometry. Co zauważyłem i co nie pokoi mnie jednocześnie:
-ciśnienie min. po rozgrzaniu spada nawet do ok 1,1
-chyba bierze olej (nie jestem w stanie sprawdzić jak dużo i czy na pewno)
-przy zapalaniu często zakopci na biało - siwo
-w trakcie jazdy czasem na czarno kopci
Jak tak długi postój mógł wpłynąć na silnik? Pompa paliwa i wtryskiwacze są OK. Czy może być to wina uszczelniaczy zaworowych??

Proszę o pomoc ;) , mam nadzieję że razem jakoś się z tym uporamy. A nie bawem kolejna odsłona ciemnej strony mojego auta - czyli kolejne pytania i próby podleczenia mojej Gwiazdy 8)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 09, 2008 10:31 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 28, 2004 11:38 am
Posty: 314
Lokalizacja: Wrocław / Warszawa
Witam,
Witaj na forum Pablo :)
Daj zdjęcie :) w tym bebechów :)
pozdrawiam

_________________
Vesa vel maly

Mercedes Benz W115 220D 1972 "LULU"
Mercedes Benz W210 320cdi 2001 "CYCUŚ"
Breslauer,


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 15, 2008 3:19 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Wystarczy aby auto stało poł roku i stają pierścienie, a przy dłuzszym staniu lecą uszczelki... Prawdopodobnie u Ciebie staneły pierścionki i lub uszczelniacze zaworowe oklapły. Dla pewności mozna zrobić pomiar kompresji bez i z próba olejową -będzie wiadomo odnośnie pierścieni. Koniecznie zmien olej, to że stał nie znaczy że się nie zestarzał...
Jesli wyjdzie że pierscionki staneły mozna spróbować akcji pod tytułem nafta z olejem 50/50 do cylindrów, ale potem trzeba cały olej zmienić... Czasem to pomaga przed rozbieraniem silnika, a poza tym to jeździć...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl