MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt cze 27, 2025 11:05 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn cze 30, 2003 9:29 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 19, 2002 1:00 am
Posty: 1239
Lokalizacja: Warszawa
Czesc,
niestety moje autko troche sie spsowalo :cry: Jeszcze dokladnie nie wiem jaki jest problem ale cos z wałem. Wracalem sobie z Wrocka, jechalem dosyc szybko wiec silniczek raczej halasował i poczatkowo nic nie wzbudzalo moich podejrzen. Jak zwykle w okolicach 80tki wał troszke wyl ale to normalka. Zatrzymalem sie w polowie drogi na stacji zeby chwile rozporostowac kosci, dolalem oleju do silnika i dalej w droge. Jednak jak wjechalem na trase po odpuszczeniu gazu cos zaczelo mi sie tłuc z tyłu. Myslalem ze przebilem opone i zrobil sie flak i dlatego bije. Ale dzwiek nie dochodzil z jednej strony tylko z srodka auta a samochod jechal rowno nic nim nie rzucalo. Zatrzymalem sie zeby obejrzec kola ale wszystko wygladalo OK. Zaczalem znow przyspieszac i zwalniac na zmiane zeby zlokalizoc skad to dudnienie. Domyslilem sie zaraz ze to wał. Objaw jest taki ze jak jade powoli do 40tki nic nie slychac walenie pojawia sie przy 60tce a przy 80ciu osiaga swoj maks i potem cichnie wraz ze zwiekszaniem predkosci. Tzn podczas przyspieszania uderzenia sa niewielkie a przy predkosciach ponad 90 znikaja. Gorzej jest przy zwalnianiu wtedy dosyc mocno cos sie obija i z znow w okolicach 80-60 osiaga maksimum. Wystarczy jednak ze znow dodam gazu i walenie ucicha. Nie wiem czy poszlo lozysko, czy moze sruby sie rozluzowaly. Mysle ze raczej to drugie bo kiedy wal pracuje tzn napedza auto nie ma takiego uderzania. Moze sie jednak myle. Co moge sam sprawdzic na podnosniku i jaka jest Wasza dignoza na podstawie tego co napisalem?
Pozdrawiam
Futrzak

_________________
W115 220D 68 "Kasztanka"
W168 170D 01 "Marcysia" :-)
ex auta: VW 1303 73 "Garbi", W123 300D 83/89 "Mystery", W123 230CE 82 "Wodolot"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 30, 2003 4:46 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 28, 2002 7:43 pm
Posty: 1054
Numer GG: 3764542
Lokalizacja: Wrocław
Witam
Miałem podobny przypadek i diagnoza była taka: wał napędowy trzymał się na ostatniej i do tego częściowo rozkręconej śrubie (jest ich trzy i powinny to być śruby o drobnym zwoju) przy wyjsciu ze skrzyni biegów.
Przykęcenie wału z powrotem pomogło i mam spokój już jakieś 4 lata [zlosnik].

_________________
ex/8 74'


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 30, 2003 6:11 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz maja 05, 2002 12:11 pm
Posty: 1685
Lokalizacja: Wrocław
A może jakieś zwierzątko ci się wkręciło???? [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

_________________
pozdrawia:
.:Pszczoła:.
W115 2.0 '71; W123 2.3E '83; W124 3.0D '89, W201 2.0E '89


Na górę
Post: pn cze 30, 2003 6:28 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
A czy przypadkiem nie jest to przegub laczacy wal ze skrzynia lub tylnym mostem?

_________________
w123


Na górę
Post: pn cze 30, 2003 9:06 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn maja 20, 2002 11:40 am
Posty: 322
Numer GG: 1202652
Lokalizacja: grodzisk wlkp
Futrzak pisze:
Czesc,
niestety moje autko troche sie spsowalo :cry: Jeszcze dokladnie nie wiem jaki jest problem ale cos z wałem. Wracalem sobie z Wrocka, jechalem dosyc szybko wiec silniczek raczej halasował i poczatkowo nic nie wzbudzalo moich podejrzen. Jak zwykle w okolicach 80tki wał troszke wyl ale to normalka. Zatrzymalem sie w polowie drogi na stacji zeby chwile rozporostowac kosci, dolalem oleju do silnika i dalej w droge. Jednak jak wjechalem na trase po odpuszczeniu gazu cos zaczelo mi sie tłuc z tyłu. Myslalem ze przebilem opone i zrobil sie flak i dlatego bije. Ale dzwiek nie dochodzil z jednej strony tylko z srodka auta a samochod jechal rowno nic nim nie rzucalo. Zatrzymalem sie zeby obejrzec kola ale wszystko wygladalo OK. Zaczalem znow przyspieszac i zwalniac na zmiane zeby zlokalizoc skad to dudnienie. Domyslilem sie zaraz ze to wał. Objaw jest taki ze jak jade powoli do 40tki nic nie slychac walenie pojawia sie przy 60tce a przy 80ciu osiaga swoj maks i potem cichnie wraz ze zwiekszaniem predkosci. Tzn podczas przyspieszania uderzenia sa niewielkie a przy predkosciach ponad 90 znikaja. Gorzej jest przy zwalnianiu wtedy dosyc mocno cos sie obija i z znow w okolicach 80-60 osiaga maksimum. Wystarczy jednak ze znow dodam gazu i walenie ucicha. Nie wiem czy poszlo lozysko, czy moze sruby sie rozluzowaly. Mysle ze raczej to drugie bo kiedy wal pracuje tzn napedza auto nie ma takiego uderzania. Moze sie jednak myle. Co moge sam sprawdzic na podnosniku i jaka jest Wasza dignoza na podstawie tego co napisalem?
Pozdrawiam
Futrzak


No dokładnie jak Laudan pisze sprawdz gumy lub podpore wału no i nieomieszkaj sprawdzić terz srub

_________________
MB W123 200D AUTOMAT sprzedany
W126 2,8 SE AUTOMAT 84r
W202 250TD kombi 97r
609886857


Na górę
Post: pn cze 30, 2003 9:26 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 26, 2001 2:00 am
Posty: 3441
Numer GG: 1442573
Lokalizacja: Trzebnica
laudan pisze:
A czy przypadkiem nie jest to przegub laczacy wal ze skrzynia lub tylnym mostem?
Tak to może byc to bo jak przyspieszasz to sie tam wszystko napręża i jest Ok a jak odpuszczasz gaz to jest luz i zaczyna bić.

_________________
Pozdrawiam Sebi

http://www.zelazko.com.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 01, 2003 2:19 am 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Ja stawiam na to sprzegielko za skrzynia (tarczka gumowa) Szesc srob i po krzyku.

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 01, 2003 8:41 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 19, 2002 1:00 am
Posty: 1239
Lokalizacja: Warszawa
Dzieki za wszystkie odpowiedzi. Wezme wiec Kasztanke na podnosnik i sprawdze. Czy ta gume mzona kupic tylko w ASO czy np na Odolanskiej tez moze byc? Moze znacie numerek tej czesci?
Pozdrawiam
Futrzak

_________________
W115 220D 68 "Kasztanka"
W168 170D 01 "Marcysia" :-)
ex auta: VW 1303 73 "Garbi", W123 300D 83/89 "Mystery", W123 230CE 82 "Wodolot"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 01, 2003 12:06 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
U Marka tez powinny byc, ale zawsze lepiej zadzwonic. Chyba, ze masz po drodze, a i tak lubisz pogadac, spotkac znajomych itd...

_________________
W108 - 250 S 1967

S123 - 300TD 1982 Rudolf

S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl