MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt cze 27, 2025 9:22 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt cze 24, 2003 4:31 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Właśnie dobiega końca renowacja drewna mojej stoósemki. Efekt jest piorunujący - wysoki połysk, bardzo twardy lakier (wiem że oryginalnie jest politura, ale...). Oto kilka podpowiedzi dla kolegów planujących to samo:
Kilka elementów zostało dorobionych. Ponieważ technologia fabrykacji elementów drewnianych jest nie do powtórzenia w warunkach warsztatowych (potrzebna jest prasa, kopyto, odpowiednie forniry i sklejki) wybrnęliśmy tak z sytuacji: brakujące elementy wykonaliśmy metodą jachtową, czyli z żywic i bandaży, po wyschnięciu przykleiliśmy fornir, barwienie i wielokrotne mozolne lakierowanie. Dzięki temu uzyskujemy bardzo trwały element, który po montażu w aucie niczym nie odróżnia się od pozostałych. Konieczne jest posiadanie innego elementu na wzór. Jutro postaram się zrobić fotki i wrzucę na forum. W razie pytań służę chętnie.

PS - całość prac (nie licząc demontażu) zajęła 7 dni roboczych stolarza, oraz pełne dwa dni lakierowania plus materiały. Do najtańszych ta przyjemność nie należy.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 06, 2003 12:11 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Witam
Zabrałem sie do renowacji drewna w 114 250C.
Schowek i prawa okładzina po wyczyszczeniu okazały sie być w znakomitym stanie a w lewej okładzinie tej pod zegarami poprzedni właściciel barbarzyńca :evil: wyrąbał dziury na elementy do odpału diesla : hebel i kontrolka świecy żarowej :evil: .
I teraz pytanie
Jakiego forniru używałeś na dorabianie?
Jakim lakierem malowałeś?
Czym barwiłeś fornir?
Pozdrawiam

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 07, 2003 11:25 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Fornir: wymianialem tylko na desce (108 ma jesze ramki szyb i drzwi), zastosowałem fornir teakowy barwiony. Zabarwienie nie jest oryginalne, pewne elementy były przebarwione na czarno od wilgoci i tylko zabarwienie zniwelowało tą czerń. Sprawdź jaki masz fornir w oryginale (orzech?) i jeżeli nie musisz dorabiać elementów to zastosuj orzech. Wrzuć fotki to dam Ci znać co masz. Barwienie i lakier: jutro podam producenta (nie mam tego w glowie).

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl