MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 24, 2025 9:02 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob wrz 15, 2007 10:40 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 27, 2007 7:13 pm
Posty: 423
Lokalizacja: Aug
Witam.Posiadam w swoim starym samochodzie(vw passat) aku 68Ah,który kupiłem w tym roku w styczniu..., w moim nowym 8) 300D posiadam aku 72Ah,ale nie wiem z którego roku.I tu mam do was pytanie,założyć mniejsze aku z passata,czy jezdzić na tym co juz siedzi w mesiu ,czy aby 68Ah to nie bedzie zbyt mało do w124, no i trochę mi szkoda sprzedawać passata z nową baterią,podczas,gdy w mesiu siedzi stara... ;)

_________________
- w201 2.5 D 1991 r.
- w201 2.0 D 1992 r.
- ex w124 300 D 1985 r.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 15, 2007 10:49 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 7:56 pm
Posty: 1440
Lokalizacja: WIELICZKA
300D to duża maszyna ... może jej braknąć mocy w zimie... Ja do Astry 1.7D miałem 72Ah ...
W wczesnych latach '90 mój Tata miał w 230E (124) akumulator za mały, ale to była benzynka, R4 i była garażowana ...
Takie moje dane 8)

_________________
pozdrawiam
broneq

W123 C 230CE 1983r i W115 220D 1974r
Stare Mercedesy ... są doskonałe.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 15, 2007 10:53 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
A jaki prad rozruchowy maja oba aku? Raczej optowalbym za nowym 68Ah choc czasem 5 letnia varta moze byc lepsza od nowego jenoxa.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 15, 2007 10:56 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 27, 2007 7:13 pm
Posty: 423
Lokalizacja: Aug
musiałbym zobaczyć,
roadrunner pisze:
jaki prad rozruchowy


a jaki tak mniej wiecej byłby do przyjęcia?

_________________
- w201 2.5 D 1991 r.
- w201 2.0 D 1992 r.
- ex w124 300 D 1985 r.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 16, 2007 4:27 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:01 am
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecinek, Warszawa
Ja mam W201 2.3 i powinienem mieć 62Ah, a bezproblemowo jeżdżę na 50Ah. Wstawiaj ten młodszy. Myślę, że prąd na rozruch nie powinien mieć mniej niż 400A. Poza tym możesz popytać w warsztatach (u jakiegoś elektryka). Niektórzy mają urządzenia pomiarowe do sprawdzania kondycji i wydajności akumulatora, więc jak znajdziesz kogoś z takim miernikiem, to możesz oba akumulatory porównać.

_________________
MB - Jasne jak drut/
- "ABC alfabetu"
- Bolid Młodzieży Wiejskiej E38 740iA ;było: MB 190 '86 2.3


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 16, 2007 10:56 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
oj w dieselku .. to ja jednak bym myślał nad wiekszym aku ... i z "większym" prądem rozruchowym :) ... dieselki lubia powyzej 760A :)

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 16, 2007 3:40 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:01 am
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecinek, Warszawa
Może rzeczywiście prąd rozruchowy powinien być większy, ale te 4Ah mniej, niż zalecane nie powinny być juz problemem. Co do prądu rozruchowego, to najlepiej sprawdzić, jak było oryginalnie i nie schodzić bardziej niż 50A poniżej oryginalnego natężenia rozruchowego.

_________________
MB - Jasne jak drut/
- "ABC alfabetu"
- Bolid Młodzieży Wiejskiej E38 740iA ;było: MB 190 '86 2.3


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 18, 2007 9:29 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 16, 2004 10:32 pm
Posty: 480
Numer GG: 4404550
Lokalizacja: Pierwoszyno /k.Gdyni
Nowy aku 68 Ah będzie lepszy niż stary 72Ah.
Zobacz tylko jaki maja prąd rozruchowy, jesli nie ma za dużej różnicy załóż do merca ten nowy aku i już.

_________________
W129 SL 600, W123 230CE, W126 300SD, W123 300TD
Jeep Wrangler JL Rubicon
tel 507 958 920
www.suchorz4x4.com


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 18, 2007 9:46 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
No tak no .. ale jak ma prąd rozruchowy 640A to ja nawet bym nie myślał o wstawianiu go do 300D

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 18, 2007 8:54 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
No i to całe Wasze pisanie to jest takie bardziej - teoretyczne.
- faktycznie młodszy akumulator może mieć większy prąd rozruchowy od starego; część płyt z wiekiem sie wykrusza, i prąd spada
-jeżeli silnik jest w dobrym stanie, i pali od razu - to kłopotów nie powinno być
-dużo zależy od charakteru jazd; dużo krótkich jazd źle wpływa na kondycję akumulatora
-dużo zależy od tego, czy używasz świec żarowych przy każdym zapalaniu silnika; one pobieraja dużo prądu
-dużo zależy od napięcia ładowania; najlepszy akumulator jeżdżony na dłuższych trasach może być niedoładowany
-dużo zależy od charakterystyki ładowania regulatora napięcia; Badziewny regulator powoduje, że alternator nie działa z pełną mocą, i ograniczanie prądu ładowania zaczyna się, zanim akumulator odzyska pełny stopień naładowania.
-dużo zależy od ilości odbiorników namiętnie używanych w czasie postoju pojazdu (webasto, sprzęt grający)

Ja bym przełożył. Jeżeli ma dobre parametry, i będzie ciągle w dostatecznym stopniu doładowany (a to mozna sprawdzić prymitywnym areometrem) i jeżeli auto to "golec"- to będzie na parę lat spokój


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl