MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 23, 2025 1:26 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw maja 10, 2007 10:23 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 29, 2004 6:23 pm
Posty: 564
Lokalizacja: WROCŁAW-Bristol UK
Drodzy Panowie,

Nigdy nie rozbierałem na części pierwsze lusterek w W123 i mam teraz pytanie:

Czy posiadając manualne prawe lustro da się do niego zainputować sam silniczek od lustra prawego elektrycznego (ew.inne elementy o których nie wiem) i będzie to grało...w sensie pracowało jak oryginalne elektr. lustro??


Problem polega na tym że, w lusterku el. stan chromu jest niezbytecznie mi odpowiadający a mam prześliczne lustro manualne z pięknym chromem i chciałbym to jakoś powiązać żeby wszyscy byli zadowoleni [zlosnik]
Czy to jest realne? Jeżeli tak proszę o wskazówki. Z góry Bóg zapłać :P


Pozdro Arti-Zortox

_________________
MB W123 300D 80r. Czarnoksiężnik
MB S123 280TE 84r.-srebrny dawca
MB S123 280TE 83r.-zielonkawy project
MB S123 280TE 82r.-GRÜN Gurke=OGÓR
MB S124 280TE 96r.-BeetrooT
http://mackuz.bolinko.org/is/img5/11764 ... CT7881.jpg


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 10, 2007 11:35 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 09, 2006 10:48 am
Posty: 463
Nie powiem czy bebechy obu lusterek maja takie same mocowania. Moge tylko przypuszczac, ze tak, bo mercedes to kopalnia sprytnych i oszczednych rozwiazan.

Mam dwa lusterka elektryczne i oba rozbieralem a potem skladalem. Nic strasznego sie przy tym nie dzialo. Cala procedura w miare prosta. Mowie to po to zeby cie zachecic do wykonania proby.

A juz na sam koniec powiem, ze po wyjeciu szkla widac jak na dloni caly mechanizm, a wyjecie szkla to jest sekund pięć. [oczko]

_________________
Pozdrawiam, mMm

E280 T
450SLC 5.0
dawniej: W115 200D '72 - Boluś, W115 '70 - No Name, W116 '76 - No Name, oraz rozne 123

Automatom mówię NIE
Śląsk, Gliwice


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 11, 2007 1:01 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
mMm2 pisze:
a wyjecie szkla to jest sekund pięć. [oczko]


niestety

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 11, 2007 1:14 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
mMm2 pisze:
a wyjecie szkla to jest sekund pięć.

a jak to się robi w elektrycznym? :oops:

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 11, 2007 2:43 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 09, 2006 10:48 am
Posty: 463
Hm, zabiliscie mi klina... może faktycznie o czymś nie pamietam?

Szklo (lustro) w modelu elektrycznym jest mocowane w trzech punktach. Dwa punkty sa przymocowane do mechanizmu regulacji i sa odpowiedzialne za ustawianie pion/poziom. Trzeci punkt nie zmienia swojego polozenia, ale to jest mocowanie kulkowe, wiec pozwala nadążać całej tafli za reakcjami dwóch pierwszych punktow.
I teraz wydawało mi się, że to mocowanie kulkowe jest na wcisk.

A jesli nie jest to...
Lusterko sklada sie z:
1. metalowej czesci chromowanej
2. metalowej czesci czarnej, ktora na pierwszy rzut oka wyglada jak guma
3. czesci gumowej, ktora jest miedzy 1 a 2.

Wszystkie je widac z zewnatrz i latwo zidentyfikowac.
Czesc 2 to jest rusztowanie lusterka i na nim wisza mechanizmy wraz ze szklem.
Czesc 2 jest przykrecona do 1 za pomoca srub, gleboko w lusterku - widac lby po odchyleniu tafli lustra. W szczeliny dostawałem sie za pomoca dlugiego wkretaka. Narzedzie musi pasowac do srub, zeby ich nie zniszczyc i zeby operacja przeszla w miare bezstresowo. Srub jest co najmniej trzy sztuki, Do kazdej trzeba sie dobierac przez szczeliny i najlepiej przyswiecac sobie latarką.
To tyle - po wykreceniu srub wszystko sie rozlazi w rekach.
Wiecej detali nie pamietam, nie bylo to trudne...
Dodam, ze ja to wszystko robilem majac lusterka w dloniach a nie na samochodzie, ze zdejmowaniem kazdy sobie poradzi.

_________________
Pozdrawiam, mMm



E280 T

450SLC 5.0

dawniej: W115 200D '72 - Boluś, W115 '70 - No Name, W116 '76 - No Name, oraz rozne 123



Automatom mówię NIE

Śląsk, Gliwice


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 12, 2007 7:45 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 29, 2004 6:23 pm
Posty: 564
Lokalizacja: WROCŁAW-Bristol UK
Dzięki mMm2...
Czyli jest duża szansa przełożenia/przekręcenia samego chromu z manuala do elektryka??
Muszę to sprawdzić..ale dopiero po 27maja :cry: ...na pewno dam znać z obdukcji [zlosnik]
Pozdro Arti

_________________
MB W123 300D 80r. Czarnoksiężnik

MB S123 280TE 84r.-srebrny dawca

MB S123 280TE 83r.-zielonkawy project

MB S123 280TE 82r.-GRÜN Gurke=OGÓR

MB S124 280TE 96r.-BeetrooT

http://mackuz.bolinko.org/is/img5/11764 ... CT7881.jpg


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl