MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 24, 2025 1:47 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Czy numery silnika lub skrzyni biegow niezgodne z karta danych ale zgodne z typem dyskwalifikuja samochod jako oryginalny?
tak 20%  20%  [ 12 ]
nie 42%  42%  [ 25 ]
niekoniecznie 38%  38%  [ 23 ]
Liczba głosów: 60
Autor Wiadomość
Post: sob kwie 21, 2007 12:32 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Ostatnio ostro dyskutowalismy ze znajomym na temat kryteriow oryginalnosci starych samochodow. Chodzilo o samochody powyzej 30 lat ale sprawa dotyczy rowniez mlodszych, np W123 czy W126. Jak wiadomo, w przypadku Mercedesa nie jest problemem uzyskanie na podstawie numeru nadwozia kompletnych danych na temat podzespolow zamontowanych w danym pojezdzie. Chodzi przede wszystkim o numery silnika i skrzyni biegow. I teraz moje pytanie: czy fakt, ze samochod ma silnik lub skrzynie biegow zgodne z typem pojazdu ale ich numery nie zgadzaja sie z numerami z karty danych wplywa w sposob istotny na oryginalnosc samochodu?

Pytam tutaj bo nasze forum uchodzi za opinotworcze wsrod uzytkownikow starszych Mercedesow w Polsce.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 21, 2007 11:59 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
Wydaje mi sie ze jeśli zamienimy silnik na takiej samej pojemności inny silnik( oprzyrządowanie) to jest nadal oryginalny tylko ze ma inne numery... No tyle co moge na ten temat powiedzeć moim zdaniem.

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 21, 2007 2:00 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
wydaje mi sie ze niekoniecznie ...

samochod na pewno nie jest oryginalny ... ale tez nie jest org po wymianie opon, naprawach blacharskich, wymianach dyfrów, skrzyni i silnika ... pytanei brzmi .. jaki stopien oryginalności wystarcza właścicielowi ...

tyle na temat ... co do tylko wymienioneg silnika na taki sam typ z innymi numerami .. niby autu ubywa 25% oryginalnosci .. ale rzeczoznawca mysi miec 75% wiec auto jeszcze sie miesci we wszystkich standardach

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 23, 2007 3:01 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 06, 2005 2:16 pm
Posty: 234
Lokalizacja: Wrocław
Ciekawa sprawa , bo przecież dajmy na to silnik z którego został jedynie blok a cała reszta została dobrana do kompletu z innych samochodów lub ASO w tym momencie może być traktowany tak samo "nieoryginalnie" jak inny silnik tego samego typu lub odwrotnie, mamy wszystko ze swojego oryginalnego silnika po za blokiem który ma inne numery. W sumie dlaczego miało by to dyskfalifikować auto jako oryginalne i robić z niego kundla. Są to rzeczy które się zużywają jak inne i jeśli można go naprawić to ok ale jeśli nie to niestety trzeba wymienić na inny. Przypuszcam że żadnego auta przedwojennego by nie zarejestrowano jako zabytkowego bo często gęsto nie ma np. szyb z którymi wyjechał z fabryki, a dostanie nawet innych z tego samego modelu graniczy z cudem. Takie jest moje zdanie.

_________________
Burn In Hell - muzyka 6 garów


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 23, 2007 3:11 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 25, 2006 7:47 pm
Posty: 1907
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński
Na ten temat mozna duzo dyskutować... wszystko zalezy od tego jakie podejscie ma wlasciciel do orginalnośći samochodu.
Ja jestem za orginalałem... tzn za tym co jest w VIN'ie, ale nie zawsze. Zmiana silnika np: z orginalnego 2.8 na 2.0D to raczej nie, ale zamiana 2.8 na 2.8 który rózni sie numerami (niektórzy robia tak że numery się nie różnia), jeszcze może być.

_________________
S123 300TD


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 23, 2007 5:12 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 14, 2004 3:43 pm
Posty: 2822
Lokalizacja: Pyrlandia
Wg. mnie, choć nie jestem fundamentalnym i ortodoksyjnym członkiem dżihadu - koalicji przeciwko instalacjom gazowym w Mercedesie, to inny numer silnika lub skrzyni bardzo znacznie dyskwalifikuje ten pojazd w moim postrzeganiu go. Niby ten sam typ silnika (np. M110.984), ta sama pojemność, ale to już nie to. A o zmianie pojemności czy wręcz rodzaju paliwa napędowego to nie chcę słyszeć [zlosnik]

_________________
Kuba
W116 300SD '79
Ex:
C114 250 2,8 '71, S203 220 CDI '04, W115 200 '72, W123 200 '84, C123 230 '82, W116 350 '77, C123 280 '80, S202 250TD '98, W124 300D '88, W201 1.8 '91, W202 180 '99


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 23, 2007 5:14 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Szkoda, że w ankiecie jest możliwa opcja: niekoniecznie. Nic to nie wnosi do tematu. Rozumiem odpowiedź typu "jeszcze nie wiem na kogo" przy preferencjach wyborczych, ale tu jest albo rybka albo pipka i "trochę w ciąży" być nie można.


Wracając do meritum.

Ustalmy co rozumiemy pod pojęciem oryginalny w odniesieniu do elementów składowych samochodu i rozróżnijmy:

1. Oryginalny - z pierwszego montażu.
2. Oryginalny - identyczny z tym, o którym mowa wyżej, taki jak w tamtych czasach, nowy, zregenerowany lub używany.
3. Oryginalny - wyprodukowany, dystrybuowany przez ASO lub firmy będące kiedyś dostawcami na pierwszy montaż.

Występowanie w aucie części nazwijmy to zasadniczych (mających wpływ na estetykę i takie funkcjonowanie, jakie przewidział projektant), które można podciągnąć pod którekolwiek ze znaczeń jak wyżej pozwala, moim zdaniem na uznanie samochodu za oryginalny. Procentowy udział części, jak w poszczególnych punktach pozostaje bez większego znaczenia dla ogólnego stopnia oryginalności, a o takim mówimy. Oczywiście najcenniejszy z punktu widzenia znawcy tematu będzie egzemplarz dziewiczy, a więc taki, w którym możliwie jak najwięcej elementów będzie kwalifikowało się pod punkt nr 1. Chyba wszyscy zgadzamy się co do tego, że dziewiczy stan auta jest najbardziej porządany, chociażby ze względu na niemożliwość lub nieopłacalność powtórzenia technologii i jakości wykonań fabrycznych, choć oczywiście w pewnym wieku jest to już bardzo trudne, bardzo drogie lub najzwyczajniej niemożliwe.

Kilka słów na temat silnika.

1. DK miała charakter czysto informacyjny i tak należy ją traktować dzisiaj. Ma pomóc nam, chętnym i czującym klimat pozbyć się błędów i wypaczeń - efektów wieloletniej eksploatacji i niedoinwestowania.

2. W MB istniała i istnieje w dalszym ciągu możliwość kupna silnika i skrzyni biegów z AT i wymiana na takie jest zrobieniem autu dobrze, a nie źle i nie może być powodem do dyskwalifikacji, o której mowa.

3. Silnik, który trafia pod maskę powinien być dokładnie tego samego typu ze szczególnym uwzględnieniem podtypu, a więc najczęściej 5. i 6. cyfry w numerze silnika.

4. Bardziej przeszkadza mi zmiana koloru i nieoryginalne poszycie tapicerskie niż fizycznie inny blok silnika z zastrzeżeniem z pkt. 3.

5. Auta, w których ostały się silnik i skrzynia z pierwszego montażu zasługują po prostu na jeszcze większe uznanie, ale tylko w tym względzie i tylko ze strony wybitnych fetyszystów w pozytywnym tego słowa znaczeniu.


Uznaję argumenty, że ważne, że ktoś uratował samochód przed zlikwidowaniem, obudził do życia, nie ma pieniędzy, a chce jeździć z fantazją, spawa sam, improwizuje i nigdy nei był klientem ASO. Chylę czoła, trzymam kciuki, pozdrowię na drodze, ale w temacie oryginalności pozostanę porzy swoim zdaniu. Auto w zasadniczych punktach ma wyglądać jak w latach swojej młodości. Końcówka nr-u silnika nie ma na to żadnego wpływu. Kolor lakieru i tapicerki ma bardzo duży.

_________________
123. W, S i C.


Ostatnio zmieniony pn kwie 23, 2007 5:29 pm przez _me: how_, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 23, 2007 5:28 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
(me: how) pisze:
i tylko ze strony wybitnych fetyszystów w pozytywnym tego słowa znaczeniu.


Jak rozumiem obaj nie należymy do tego gatunku ludzi :D :D :D

Ja mam OM617 zamiast M110, Ty chyba cały czas masz zmiar Miss Sweden skundlić silnikiem OR-o żernym :D :D :D

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 23, 2007 5:43 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
MacKuz pisze:

Ja mam OM617 zamiast M110, Ty chyba cały czas masz zmiar Miss Sweden skundlić silnikiem OR-o żernym :D :D :D


Ale ja nie jestem kolekcjonerem, nie mam nawet auta, wokół którego zebrali się klubowicze. Jeżdżę 123, bo mam sentyment, przez szyby tego modelu zobaczyłem co jest za moim osiedlem, dzielnicą, a później miastem i za granicą. Cenie sobie konstrukcję i równie dobrze mógłbym jeździć VOLVO 244, bo też mi się bardzo podoba, aby tylko nie jeżdzić Golfem czy jakimkolwiek innym, bardziej współczesnym wynalazkiem tego typu. Chcę jeździć klasycznie i bezawaryjnie i jeśli będzie taka taka konieczność skundlę Miss, bo nie zamierzam żyć dla powtarzalnego auta, poświęcać się i kustoszyć. Miss, mimo wdzięku i urody jest jednak do mania, nie do kochania. Baaa, ja większy sentyment mam do Boeinga, ktorym pojeździłem po Europie. Pisał wojz, pisałem ja: są auta, które zasługują na specjalne traktowanie, takie, które zasługują mniej i takie, które wcale.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 27, 2007 2:55 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 25, 2006 7:47 pm
Posty: 1907
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński
A co myslicie o przekładce kierownicy z prawej, na lewa strone w samochodzie sprowadzonym z Angli, np W123?

_________________
S123 300TD


Na górę
Post: pn maja 28, 2007 5:23 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
wg.mnie silnik jest przynajmniej dla mnie na tyle istotnym i wartosciowym elementem kazdego auta(ok moze nie kazdego), ze niezgodnosc numeru silnika z karoseria dyskfalifikuje go jako oryginalny. na pewno inaczej ma sie to do nowszych aut a inaczej do zabytkow i ja kupujac starego MB kladlbym na oryginalnosc,a wiec na zgodnosc numerow duza wartosc. tak samo jak mialbym uszkodzony silnik to staralbym sie za wszelka cene wyremontowac "serducho" niz wstawic jakies inne. co do skrzyni to juz mniej istotna sprawa.na pewno nie wlozylbym np.do W123 280E silnika 200D [szalone] no ale jak kto woli.

pozdr.

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 30, 2007 6:53 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lis 20, 2004 6:02 pm
Posty: 1919
Numer GG: 12453483
Lokalizacja: Warszawskie Jelonki
MajsterGarage pisze:
A co myslicie o przekładce kierownicy z prawej, na lewa strone w samochodzie sprowadzonym z Angli, np W123?


Majster olej tego złoma z Leszna Wlkp. niewarty 1000 pln.
Wracając do tematu.
Przypuśćmy, że chciałbym mieć oryginalny automat w swoim pojeździe, ale układ planetarny i obudowa są już tak wytarte, że nie da rady tego wyremontować.
Chcąc nie chcąc, muszę wymienić skrzynię na inną (nieoryginalną w takim razie?)
To samo dotyczyłoby silnika gdyby korbowód wyszedł bokiem.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 30, 2007 12:40 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 25, 2006 7:47 pm
Posty: 1907
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński
Waciak pisze:
Majster olej tego złoma z Leszna Wlkp. niewarty 1000 pln.

Waciak Ty zawsze wszystko wiesz ;).

_________________
S123 300TD


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl