MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 28, 2025 5:03 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn sty 08, 2007 12:48 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 27, 2006 7:23 pm
Posty: 426
Lokalizacja: Opole
Czy rzeczywiście lepiej jest dołożyć te klika złotych wiecej i zainwestowac w droższy filtr? Bo nie zawsze drożczy oznacza lepszy... Jakie macie zdanie na ten temat?

_________________
W126 300D '76-ex.
W124 300D '89-ex.
W124 300D`86


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 08, 2007 12:58 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Na filtrach IMO nie warto oszczędzać. Zwłaszcza kiepski filtr powietrza może spowodować wręcz katastrofę. Ja kupuję Mann lub Hengst.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 08, 2007 12:59 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Ostatnio zmianialem wlasnie filtr w dieslu - nie pamietam niestety co wlozylem ale wyraznie dluzej swieci sie lampka oleum przy zapalaniu (mimo ze oczywiscie filtr z zaworkiem i tych samych gabarytow). Tak ze wrto zwrocic uwage na parametry przeplywu a nawet zalzyc wiekszy filtr jezeli tylko jest miejsce

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 08, 2007 3:24 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
TReneR pisze:
(...) a nawet zalzyc wiekszy filtr jezeli tylko jest miejsce


Ja jestem zdania, że inżynierowie w fabrykach wiedzą co robią i radzę stosować zalecane przez producenta rozmiary i typy.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 08, 2007 3:59 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Zanim ktoś napisze w temacie, że ma FILTRONA już 8.000 km i nic złego się nie dzieje... [hehe]

Pamiętajcie, że jakość filtrów i oleju była ćwierć wieku temu znacząco niższa. Po drugie chodzą głosy, także na tym forum, że bibułę do produkcji wkładów można znaleźć tą samą w filtrach różnych producentów, którym żywotność silnika powiewa, gdyż muszą oni wygenerować zysk, a nie zadowalać miłośników filtrów z logo takim samym jak 25 lat temu.

Sprawa jest prosta banalnie: jeśli masz kasę, kup sobie droższy filtr. Jeśli nie, kup FILTRONA, któremu nic nie można zarzucić. Na pewno kupisz sobie psychiczny komfort i będzie o czym rozmawiać na spocie.
Najważniejsze, to zmieniaj filtry jak książka nakazuje, jak chcesz długo jeździć, oszczędzaj silnik i słuchaj co do ciebie mówi.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 08, 2007 4:32 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Bukol pisze:

Ja jestem zdania, że inżynierowie w fabrykach wiedzą co robią i radzę stosować zalecane przez producenta rozmiary i typy.


A ja jestem inzynierem-projektantem i faktycznie wiem co projektuje ale tez wiem, ze ksiegowi niestety nie wiedza a wydaje im sie wrecz przeciwnie i to niestety oni i inne malpy w garniturach maja ostatnie slowo.
To ze fabrycznie cos jest tak a nie inaczej rozwiazanie nie znaczy, ze lepiej byc nie moze - znaczy ze tak bylo najtaniej przy danych zalozeniach projektowych...

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 08, 2007 4:42 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
TReneR pisze:
To ze fabrycznie cos jest tak a nie inaczej rozwiazanie nie znaczy, ze lepiej byc nie moze - znaczy ze tak bylo najtaniej przy danych zalozeniach projektowych...


Niestety :cry:
Ale w przypadku samochodów starszych, MB w szczególności, ingerencja księgowych w prace inżynierów była chyba jednak mniejsza.

Ja zajmuje się projektowaniem budynków i jak konstruktor mówi, że płyta ma mieć 26cm to ma 26cm grubości [hehe],a tu też pieniądze grają wielką rolę i budują z nami księgowi.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 08, 2007 4:46 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
Filtron jest ok, dlaczego jeśli polski to musibyc gorszy??
jak pierscienie ( czy tłoki to nie wiem) do MB robia (lub robili - nie wiem jak w chwili obecnej) w Gorzycach - bo były najleprze, doszło do tego że oleje orlenu sa leprze niż mobila, bo tego ostatniego często podrabiają i niewiadomo co sie kupi, a orlenu nie się opłaca i ma zawsze tą sama dobra jakośc.
Do MB w ASO leja oleje Lotosa bo sa OK, i spełnia wszystkie normy MB a nwet je przewyzsza... więc "Dobre bo Polskie" [zlosnik]

Ja bym przestrzegał przed filtrami no name, bo tych to nikt nie kontroluje - i może być niezaciekawie


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 08, 2007 5:15 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 14, 2004 3:43 pm
Posty: 2822
Lokalizacja: Pyrlandia
A przecież Filtron to tez już nie Filtron, jaki koncern go kupił? Mann? Knecht?

_________________
Kuba
W116 300SD '79
Ex:
C114 250 2,8 '71, S203 220 CDI '04, W115 200 '72, W123 200 '84, C123 230 '82, W116 350 '77, C123 280 '80, S202 250TD '98, W124 300D '88, W201 1.8 '91, W202 180 '99


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 08, 2007 7:31 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Z tego co sie oriantuje to producenci filtrow wymienia sie swoimi produktami, nikt nie produkuje wszystkiego jeszcze nie tak dawno mozna bylo znalezc w opakowania filtrona filtry knechta czy manna. teraz od razu w rodzimej fabryce sa malowane dla filtrona a u nas dostaja tylko pudeleczka. A materialy uzywane do produkcji sa z tych samych fabryk. Glownym wyznacznikiem jakosci jest tu kontrola techniczna i niezawodnosc czyli to czy filtr jest dobrze zlozony/sklejony/zmontowany czyli czy nie rozpadnie sie podczas pracy a pod tym wzgledem filtron to juz swiatowa jakosc w przeciwienstwie do innych krajowych producentow i noname.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 11, 2007 9:38 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 17, 2004 12:15 pm
Posty: 184
Numer GG: 282401
Lokalizacja: 3ciTy
Nie mamnic do zarzucenia Filtronowi, procz teo, ze kiedys w danym typie filtra do mojego klasyka - filtra oleju - bylo 6 duzych dziurek na przyjmowanie 'brudnego oleju i oczywiscie centralny otwor na gwint do odsylania oczyszczonego oleju w obieg.

Po jakims czasie pojawily sie tylko wersje z 2 duzymi dziurkami, zamiast 6-cioma.. Obecnie te dwie duze dziurki sa zastapione 2-ma malymi... Czy ja odnosze dobre wrazenie, ze ma to na celu szybsze zuzycie silnikow? Czy moze mam obsesje jakas?

_________________
o-----------------------------------o
KajTan
www.fiacik.pl
Polski Fiat 125p 1968 1300cc
Opel Olympia-Rekord B 1966 17ooL
o-----------------------------------o


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 11, 2007 12:46 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 08, 2005 2:41 pm
Posty: 369
Lokalizacja: Szamotuły
Ja zgadzam sie z michałem. Najważniejsze zeby je z głowa wymieniac!

_________________
'02 BMW E46 320td Compact
'03 MB Sprinter 413CDI SprintShift
'00 Seat Leon 1M AHF - ex
'02 Seat Ibiza 1.9SDI 6k2 - ex
'94 MB W124 E300DT- ex
W poszukiwaniu swojej gwiazdy!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 11, 2007 7:27 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 07, 2002 8:23 pm
Posty: 1547
Lokalizacja: karlikowo, sopot
Stawiam na Filtron.

KajTan pisze:
Czy moze mam obsesje jakas?


Zeby tylko jedna [zlosnik]

_________________
Michał

[url=http://tinyurl.com/ynncqo]C wie cool[/url]
[url=http://tinyurl.com/yqlveg]T wie toll[/url]
[url=http://tinyurl.com/29p2sb]V wie volksschubkarre[/url]
[url=http://tinyurl.com/26282p]W wie... volvo[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 12, 2007 6:38 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 22, 2006 6:34 am
Posty: 312
Lokalizacja: Poznań/N. Tomyśl i reszta PL
Kupilem ostatnio Filtrona jako filtr powietrza. Poprzednio mialem zaladowany rowniez Filtron i nie mozna sie przyczepic. Jako filtr oleju kupowalem oryginaly w ASO ale po pierwszej wycieczce do sklepu moto zauwazylem, ze sie to nieoplaca, bo w ASO 52 zl (chyba Mann albo Hengst) a w moto 28 zl za np Knechta, ktorego kupilem i co do jego jakosci montazu to nie jestem zachwycony (mimo, ze to firma nalezaca do legendarnej grupy Mahle), musialem go troche w lapach scisnac, bo mialem wrazenie ze sie zaraz ta blacha boczna rozwinie, wystrzeli bibula i bedzie po filtrze [zlosnik]

_________________
Ex: 1987 MB W201 2.5D ''Niebieski Rekin'' :( - zawsze w mojej pamięci.

Obecnie: FF '07 1.6 TDCi - też się kula ;)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl