MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt cze 27, 2025 9:28 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn maja 29, 2006 5:11 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pn maja 29, 2006 4:29 pm
Posty: 1
Lokalizacja: wrocław
Witam, mam 300TE, zastanawiam się nad wymianą silnika na diesla. Praktykował ktoś coś takiego?? Co trzeba wymienić?? jest to automat..
Jakie mniej więcej koszta i czy zdaje to egzamin?? Na jaką pojemność diesla najlepiej wymienić??

Mam wstawione LPG ale strzela, wymieniłem świece, przewody, instalacja jest prawie nowa, nie zorbiłem na gazie więcej niż 3tys.km. Strzela i wybija kopułke nad rozdzielaczem. Gazownicy twierdzą że to coś z elektryką powoduje spięcie. Spotkał się ktoś z was z podobnym problemem????

pzdr

_________________
3oote


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 29, 2006 6:23 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 28, 2006 10:38 am
Posty: 67
Lokalizacja: Lublin
Witam
Sprawa strzelania na gazie jest dosc zawiła

Po pierwsze czy na benzynie jest wszystko OK, silnik rowno pracuje i instalacja elekryczna jest sprawna ????

Jezeli tak to bardzo malo prawdopodobne ze strzela przez cos innego jak instalacja gazowa, cale to gadanie a.d. przewodow wyskoiego napiecia, instalacji elektrycznych, innych to "legendy" opowiadane przez gazownikow...

Jezeli np. masz automatyczna skrzynie biegow i strzela przy zmianie biegow, ewentualnie podczas przyspieszania (takze manual) to silnik prawdopodonie dostaje za malo gazu i tu jest kilka kwestii:

1. jaki masz mikser czy jest w nim odpowiednie zwezenie do wytworzenia ujemnego cisnienia aby zostal zassany gaz
2. parownik czy jest przeznaczony do aut o mocy w okolicach 200km
3. tuz za elektrozaworem pod maska tym z filterkiem powinnien byc zalozony tak zwany kompensator tzn cos jak obudowa filterka ale bez filterka wewnatrz!! (plus grubszy przewod od tego kompenstaora do parownika o sr. 8mm)
4. W butli jest taki element przy zaworze ktory zapobiega szybkiemu opróżnianiu butli z gazu np w razie wypadku a w praktyce powoduje brak gazu przy duzym obciazeniu silnika mozna takze to wymontowac

Z praktyki przy montazu LPG do aut wiekszej mocy i klopotow z strzelaniem albo brakiem mocy na gazie w.w. zawsze pomagalo !!

Pozdrawiam

_________________
R129 300SL 92r.
C123 230CE 85r.
Porsche 944 S2 91r.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 29, 2006 7:34 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
za mało wydajny parownik i słabej jakosci mikser napewno....Stan układu zapłonowego to sprawa drugozedna...naprawde....Pewnie ze ma znaczenie ale jakies uporczywe strzały podczas pracy silnika to włsnie kiepski niewyrabiajacy parownik/mikser-uboga mieszanka i bum!!!!!!!!

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 29, 2006 7:51 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 08, 2006 7:28 pm
Posty: 351
Lokalizacja: Konin
tez uważam ze cos nie tak z Twoja instalacja LPG i w sumie to nie ma chyba sensu przekładać silnika na diesla bo to przecież kosztuje a chyba taniej Cię wyniesie jeśli udasz sie do Dobrego gazownika i zmieni co trzeba na dobre a będziesz zadowolony, najłatwiej się można zrazić do gazu jak juz na samym początku są problemy :(, powodzenia :)

_________________
124 CE 92r 2.0 Nitro (LPG) VIN WDB1240411B800530 M 102.963


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 30, 2006 8:22 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 04, 2003 10:09 pm
Posty: 761
Lokalizacja: Szczecin
jako zagorzały fan diesla uważam że zaszedłeś za daleko żeby zmieniać silnik.

wizyta u dobrego gazownika i tyle..

_________________
W168 A160 CDI -Biedronka alias Pryszcz
VW Golf mk4 - golf


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 31, 2006 12:58 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 19, 2006 1:06 pm
Posty: 306
Lokalizacja: Poznań
jak jeździłem benzynami to eksperymentowałem z gazem i zawsze kończyło się tak "jak pali znośnie to strzela i nie jedzie, jak jedzie i nie strzela to spalania są kosmiczne" i tak moja przygoda z silnikiem benzynowym i gazem się kończy, DIESEL POWER, nic innego nie biorę pod uwagę... leje olej z marketu (czasem 1l kosztuje mniej niż litr gazu) na zimę kupie sobie ropę pokątnie, albo będę mieszał olej z opałem, jadę i się śmieje [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] wkładaj 250TD albo 300TD, lej co się da i się nie martw, ważne żeby tanio jechać!!!, pasuje idealnie, wymień chłodnice, most i wał kup skrzynie manualną i pedał sprzęgła, będziesz zadowolony... te silniki jadą nawet na margarynie!!!! [zlosnik] [zlosnik]

_________________
ex w126 sec
w210 96r 2.2diesel automat


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 01, 2006 2:36 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 18, 2006 9:41 pm
Posty: 71
Lokalizacja: OLKUSZ
witam wszystkich
tez mam 300TE z LPG i niema najmniejszego problemu z gazem ;-) potrzeba tylko odpowiednich "gazownikow" i odpowiednich funduszy mozna pokonac "strzały" przez dobór odpowiedniej instalacji LPG niezapominajac jednak o układzie wysokoiego napiecia i niestety przy LPG to podstawowy poblem strzałów - na benzynie najmniejsze przebicie bedzie nie odczowalne dla pracy silnika a na gazie .... 2 to dopiero niewłaściwa instalacja LPG w poprzednim aucie (126 m110) poprawiałem po kims i troche to trwało zanim doszedłem co i jak ale dało sie i nikt mnie nie przekona ze merc na k-jetroniku nie lubi gazu ;-) do kolegi "sarna" odezwij sie na (drachma@vp.pl) podam ci jaka ja mam instalke co ma gdzie byc podpiete i jak ustawione i nie bedzie problemu
pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 02, 2006 1:06 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 15, 2005 6:19 pm
Posty: 74
Lokalizacja: Morąg
Siemanko.Mialem podobne problemy w swoim Mb.Albo duzo palil,albo strzelal,albo gasl na wolnych,albo nie zapalal.Ktoregos dnia nie wytrzymalem.Wypierdzielilem to wszytko co bylo zbedne.....butle,reduktor itp.Zostaly mi tylko przewody miedziane i glupi wlew na tylnym zderzaku,bo jakis madrus go tam zamontowal.Skonczyly sie moje problemy z autem.Zaczelo normalnie zywo jezdzic,zapala od 1 zabka,nie psuje sie rozrusznik,nie padaja wydechy,nie trzeba co chwile zmieniac swiec.Jezdzi super.A przy okazj tyl mu sie lekko podniosl i duuuzo miejsca w bagazniku.Koszta wygladaja troszke inaczej,ale przy normalnej jezdzie w trasie nie ma duzej roznicy.Takie moje zdanie......Jesli Cie stac to wywal to cholerstwo.A diesla wkladac,moim zdaniem nie ekonomiczne ze wzgledu na przerobki.Pozdrawiam

_________________
MB W140 S 500
MB W124 250 D stan idealny sprzedam
CCCO 200 20V ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 02, 2006 2:10 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 08, 2005 11:29 am
Posty: 1488
Lokalizacja: Zgorzelec
juz lepiej zamien cale auto na diesla. ja kiedys przeszedlem taka operacje, co prawda z 300dt na 250d ale to auto nigdy nie bylo wolne od klopotow. w sumie koszt wymiany i silnika zamknal mi sie w granicach sprzedazy uszk. 300dt ale wiecej bym sie na cos takiego nie odwazyl...

_________________
'00 BMW 530d touring
Obrazek
'08/09 Citroen C3 1,4 16V sx pack - z salonu :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 02, 2006 2:43 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
Z gazem to jest tak zbiornik, przewody i filtr nie mają znaczenia mikser ma tylko na rozpylenie gazu (jeździłem już na samej rurce miedzianej [ kontrola spalania ]) najważniejszy jest parownik wymień go na taki który jest dla silników powyżej 100 kW abyś miał możliwość regulacji. Na ubogiej mieszance nie pojedzie ale i na bogatej też nie [zlosnik]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl