MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 12:38 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Dyfer
Post: wt mar 21, 2006 12:21 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt mar 14, 2006 10:00 am
Posty: 41
Lokalizacja: Targanice k/Andrychowa
Mam taką wątpliwość - czy dyfer od W 123 pasuje do W-115 ( I seria rocznik 69). Posypał mi się dyfer a znajomy ma most od 123 tylko nie wiem czy pasuje.
P.S. założyłem zaciski hamulcowe przednie też od w 123 i się okazało że przewody idą inaczej - trzeba było dorabiać końcówki żeby inaczej je wyprowadzić z zacisków. Stąd też nie wiem jak z tym dyfrem czy jakiś problem nie wyjdzie. Może któś ma w tym doświadczenia. :-?


Na górę
Post: wt mar 21, 2006 6:25 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 04, 2005 11:31 am
Posty: 1777
Lokalizacja: Łobez [ZŁO] [GLE] - rezydent
Kolego Szanowny Ty mój.
Na samym początku mojego wywodu witam Cię serdecznie. Przechodząc do rzeczy proszę o swoistą wyrozumiałość dla moich poglądów.
Nie widzę zupełnie sensu wkładania czegokolwiek co jest od W123 do W115. Są to dwa różne auta. Przerabianie oraz dopasowywanie elementów jest działaniem szkodliwym tak dla samochodu jak i jego właściciela.
Zgoda, że dostępność części do W123 jest większa ale z doświadczenia wiem, że z tymi do W115 także nie ma specjalnych problemów szczególnie jeśli chodzi o części mechaniczne. Ceny również nie są aż tak specjalnie wygórowane by nie były do przeskoczenia.
To, że Twój kolega ma części do W123 nie znaczy wcale, że mój kolega czy któregokolwiek innego forumowicza nie ma danej części do W115 (vide Stomek). Forum to służy także kontaktowaniu się potencjalnych sprzedawców i kupców.
Zaraz po zakupie mojego auta okazało się właśnie, że przedni zacisk hamulcowy jest od innego auta. Na szczęście okazało się to podczas ostrego hamowania przed kotem a nie np. dzieckiem bo teraz pewnie siedziałbym w więziennym drelichu!
Wracając do dyfra z W123 to włożenie go do W115 wiąże się zapewne z przeróbką wału a także prawdopodobnie z wymianą skrzyni.
Tyle na dziś.
Życzę miłego klikania i poproszę o uzupełnienie profilu.
Pozdrawiam

_________________
Mercedes Benz S124 220TE 1993r.
Volvo FH13 500 2016r. - służbówka
ex: Mercedes Benz W115 200D 1968
ex: Mercedes Benz W115 200D 1973
ex: Mercedes Benz S123 300TD 1983
ex: Mercedes Benz Actros MPII 1844 2007r.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 21, 2006 6:54 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw gru 05, 2002 10:32 pm
Posty: 1162
Lokalizacja: Warszawa
Mosty 3.92 i 3.69 mają numery na "123", więc te beczkowe na pewno pasują w starszych W114/115. Co do innych wersji (czyli przełożeń mostów), to się nie wypowiadam, bo nie wiem.

Pozdrawiam

Piotr

_________________
W114 280C 1974 "Esther"


Na górę
Post: wt mar 21, 2006 9:23 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
filippo pisze:
Wracając do dyfra z W123 to włożenie go do W115 wiąże się zapewne z przeróbką wału a także prawdopodobnie z wymianą skrzyni.


Bajki
To sa dokladnie takie same dyfry -należy dobrac jedynie przełozenie.

Pozdrawiam

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 21, 2006 9:31 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 26, 2001 2:00 am
Posty: 3441
Numer GG: 1442573
Lokalizacja: Trzebnica
filippo pisze:
Nie widzę zupełnie sensu wkładania czegokolwiek co jest od W123 do W115.


A to dlaczego?? wiele obecnych nowych części jest w ASO jako zamienniki do 115 z modelu 123. Całe tylne zawieszenie w W123 to W115 zresztą podobnie jak w W107 niektóre a przednie jest niemal identyczne. Ostatnio kupiłem cały układ hamulcowy (przewody) do 115 i wyszystko jest od 123 .... ale pasuje idealnie i zaznaczam że to było ASO. Niestety wiele jest takich przypadków zamiany cześci pasującej od kolejnego wcielenia i należy się z tym zgodzić.

Myslę że jeżeli zmiany polegaja na zamiennikach MB to nie mozna mieć do kolegi pretensji :-)

Owszem witamy na forum !!!!

_________________
Pozdrawiam Sebi

http://www.zelazko.com.pl


Na górę
 Tytuł: Słaby jestem
Post: wt mar 21, 2006 9:46 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 04, 2005 11:31 am
Posty: 1777
Lokalizacja: Łobez [ZŁO] [GLE] - rezydent
Wybaczcie niewiedzę. Uczę się wciąż.

_________________
Mercedes Benz S124 220TE 1993r.
Volvo FH13 500 2016r. - służbówka
ex: Mercedes Benz W115 200D 1968
ex: Mercedes Benz W115 200D 1973
ex: Mercedes Benz S123 300TD 1983
ex: Mercedes Benz Actros MPII 1844 2007r.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 22, 2006 7:23 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt mar 14, 2006 10:00 am
Posty: 41
Lokalizacja: Targanice k/Andrychowa
Dzięki za wskazówki. Sam mam mieszane uczucia pakując do mojego staruszka części od W 123. Przyjąłem jednak zasadę - wizualnie to ma byc oryginał zaś co do części mechanicznych... to w miarę mozliwości.
A odnośnie części w ASO to myślałem że to żarty że można tam coś do W115 kupić. Co do zacisków hamulcowych to myślę że te z w 123 choć nie oryginalne to sprawują sie dobrze pod warunkiem że się inaczej wyprowadzi końcówki przewodów. Miłaem alternatywe albo kupić za 45 zeta tłoczek do oryginalnych zacisków albo za taką sama kwote kupić zaciski w extra stanie od w 123. Wybrałem to drugie - sa większe i mają, o ile sie orientuje lepsze osiągi w zakresie hamowania. :)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 22, 2006 10:06 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 17, 2005 12:31 pm
Posty: 855
Lokalizacja: [ZGL]
Most pasuje ale nie caly, glowka mostu, wachacze z piastami i poloski bo rama jest zupelnie inna.
Co do wspomnianych przednich zaciskow to powinny pasowac bez przerobek, a jesli trzeba cos przerabiac to potepiam bo przy elementach zwiazanych z bezpieczenstwem nic sie nie kombinuje!!!

_________________
"Moto - Abc" 609 633 024

Mechanika, Instalacje LPG, Holowanie 24/7


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 22, 2006 11:37 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt mar 14, 2006 10:00 am
Posty: 41
Lokalizacja: Targanice k/Andrychowa
Ale ta przeróbka hamulców to nic wielkiego - poprostu trzeba było wytoczyć takie kolanko w kształcie litery L nagwintowac i już gotowe. Dzięki temu mam wieksze zaciski od 123 - poprostu te oryginały wyglądały naprawdę mizernie. Prawidłowe wyprowadzenie przewodów z zacisków - tak żeby sie przewody nie " przecięły " mam nadzieje nie powoduje jakiegoś niebezpieczeństwa. :-?

Dodano po 19 minutach.:

Tak mnie te hamulce gryzą teraz - może jednak kupić ten cyliderek i założyć oryginały?? No już sam nie wiem...

_________________
`69 W 115 220 D


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 22, 2006 1:30 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 17, 2005 12:31 pm
Posty: 855
Lokalizacja: [ZGL]
Wydaje mi sie ze nie bylo potrzeby
luki26 pisze:
wytoczyć takie kolanko w kształcie litery L nagwintowac i już gotowe

Chyba wystarczy zalozyc zaciski odwrotnie tzn.: lewy na prawa strone itd.
[zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]
W takim przypadku odpowietrzniki beda tam gdzie trzeba czyli u gory bo jak nie to nawet wiekszy zacisk nie pomoze kiedy bedzie zapowietrzony [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

_________________
"Moto - Abc" 609 633 024

Mechanika, Instalacje LPG, Holowanie 24/7


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 22, 2006 2:46 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Co do tematu przednich zacisków w 114/5 ja w moim 280E mam zaciski z 116 280SE i oczywiście wentylowane tarcze.Całośc pasuje bez problemu tylko należy załozyć prawy zacisk na lewą stronę i na odwrot i dorobić dwa sztywne przewody hamulcowe i dwa elastyczne.
Całość funkcjonuje bez problemów no i takie hamulce sa nie do ugotowania.

Pozdrawiam

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl