MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn cze 16, 2025 7:54 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob sty 18, 2003 1:32 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 20, 2001 2:00 am
Posty: 104
Lokalizacja: kraków
Słuchajcie Znawcy i Nieznawcy!!!!
dzisiaj wycztałem w 1 z mądrych podręczników iż im więkrza temp. pocz. mieszanki tym lepsze spalanie gazu!!!!
mesio ma temp. ok. 84 st.C
więc obłożyłem reduktor styropianem ( wycinanki i rzeźby z wzorkami) i tu!!!! => silnik temp. w ogóle nie zmienił, a autko do 80km/h bez zmian.
powyżej 80 jakby lepies przyspieszało [cool] !!
Więc zeby zaradzić problemowi :lol: Wkręciłem o 1,5 obrotu śrubę "ilości mieszanki" - tą na wężu idącym do obudowy filtra powietrza.
Osiągi jakby te same co wześniej!!!!
co za tym idzę , (mam nadzieję) zmniejszenie spalania !!!!!!
dowiem się tego przy kolejnym tankowaniu! :(

_________________
I LOVE MY 116 280SE Automatic!!!!!
Mimi (wiadomo kto...) jeździ i jeździ!!! Silnik po kolejnym remoncie. Teraz kolej na zawieszenie (znów, po 95tyś.km)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 18, 2003 8:19 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 19, 2002 10:51 pm
Posty: 271
Lokalizacja: Trójmiasto
No własnie!
Cytuj:
dowiem się tego przy kolejnym tankowaniu!

Z tym to bywa róznie. Czasami kręcąc w jedną i w drugą spalanie i tak rośnie :( Gaz to dla mnie do tej pory zagadka. Po jednej regulacji 16, po innej 22... :cry: i to na tym samym sprzecie.
A kiedyś złościłem sie ,że Honda paliła mi 12 gazu [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] Miłość do MB kosztuje [milosc]

_________________
Wrobel w123Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 18, 2003 8:32 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 21, 2001 1:00 am
Posty: 584
Lokalizacja: Szczecin/Poznań
Podgrzewając rozrzedzasz powietrze, czyli zmniejszasz współczynnik nadmiaru powietrza, czyli z termodynamicznego i chemicznego punktu widzenia pogarszasz warunki, rozwalasz sprawność itd.(chociaż ZI wymaga wzbogacenia mieszanki przy mocy maksymalnej, więc coś tu się kłóci). Cholera wie jednak jak jest naprawde (gdzieś dzwonią, ale dopiero po następnym semestrze bedę wiedział z której strony) . Faktem jest, że uboga mieszanka pali się przewlekle, czyli może popsować nieco grzybki wydechowe, więc może faktycznie lepiej...
Ciężko wyrokować...
Co to za podręcznik?

_________________
komin


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 18, 2003 10:34 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 13, 2001 2:00 am
Posty: 1561
Lokalizacja: [KR/KWI] Kraków i okolice
Komin, czyżbyś zaczynał prowadzić rozpoznanie w temacie gazu ?? ;)

_________________
http://pulpecik.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; - Co dziś zjesz dobrego?
_________________
Ex MB C123 '80 300CD
Ex MB C124 '87 230CE
FSM 126el '95


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 19, 2003 12:04 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 20, 2001 2:00 am
Posty: 104
Lokalizacja: kraków
Przykład:
opel Vectra 1,6 pali 6,8 l benzyny lub 7,0 l gazu na 100 km
W116 z m110 ok. 13 l benz lub 20 l gazu na 100 km.

opel ma średnią temp silnika 95 - 97 st C
W116 ma zawsze(przynajmniej moja) 84 st C

Z gazem chodzi o to, że rozprężanie adiabatyczne gazu jest procesem endotermicznym, dlatego ogrzewamy reduktor.
Ja jedynie zmniejszyłem utratę ciepła z reduktora.
latem spalanie spada do 17 l, wiadomo że część zależy od gazu bogatszego w butan, ale też wiele od temperarury.
jeszcze nie wyjeźdiłem gazu i wyników nie mam.

_________________
I LOVE MY 116 280SE Automatic!!!!!

Mimi (wiadomo kto...) jeździ i jeździ!!! Silnik po kolejnym remoncie. Teraz kolej na zawieszenie (znów, po 95tyś.km)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 19, 2003 7:33 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 19, 2002 10:51 pm
Posty: 271
Lokalizacja: Trójmiasto
W lecie silnik sie szybciej nagrzewa, wolniej chłodzi,wszystkie elementy są bardziej nagrzane i to ma decydujący wpływ na spadek spalania.
A gdyby zmienic termostat na trzymający wyższą temperaturę?

_________________
Wrobel w123Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 19, 2003 8:31 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 25, 2002 1:00 am
Posty: 370
Lokalizacja: Michałowice /k Warszawy
Ogrzewanie reduktora to jedno, ale co z powietrzem zasysanym przez silnik??? Takie eksperymenty są bardzo trudne do przeprowadzenia:
1. W zimie zwiększa się ilość propanu w mieszance gazu. (Dla wyjaśnienia propan=wybucha butan=pali się i łagodzi skutki "wybuchu") konkluzja za dużo propanu i [wscieklosc2] a potem [aniol]
2. Różna "kaloryczność" gazu na różnych stacjach LPG.
3. Nawet na tej samej stacji po nowej dostawie jakość gazu może być inna.
4. Na jakość spalania się mieszanki ma wpływ również wilgotność powietrza oraz jego temperatura. (Mrozy nie przeszkadzają przy odpalaniu na gazie tak jak ma to miejsce w przypadku benzyny) Stąd nie ma konieczności używania ("przymykacza" lub jak kto woli "mieszalnika" powietrza ciepłego z zimnym, występuje takie cudo w silnikach pędzonych gaźnikiem lub zespołem kilku gaźników powszechnie stosowane w samochodach amerykańskich.). W skrócie gaz kładzie "lachę" na temperature powietrza, ale nie kładzie "lachy" na swoją w nim zawartość (ilościową/procentową). [zlosnik]

Tak więc aby to wszystko zagrało to musisz w jeden dzień przejechać na takim samym odcinku drogi przy tej samej pogodzie tankując na tej samej stacji gaz z tej samej dostawy. Trudne, ale wykonalne [zlosnik]

_________________
Jest gwiazda jest jazda [zlosliwy]

W123 230E '82 "Vanishing Point"


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 19, 2003 10:06 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 20, 2001 2:00 am
Posty: 104
Lokalizacja: kraków
więc będzie wykonalne.
Zazwyczaj jak wkręca się śrubę na wężu z miesznką, to spada zużycie, potem osiągi.
Ja na dzieńdobry, po ogrzaniu silnika skręciłem o ok. 1 obrót.
Dodatkowo, zwróce uwagę na to iż przed skręceniem śruby, ale po "ociepleniu reduktowa" obroty spadły, po wyrównaniu śrubą powróciły do normy.
Co do powietrza, dolotowego do kolektora, to nie mam żadnej rury idącej znad kolektora wyd. usunąłem również termostat kierujący strumieniem powitrza.
W klapce w gaźniku , tej o której mówiłeś mam 2 dziurki , ok. 1,2 ccm każda.
Nie mogę się sam doczekać wyników eksperymentu. :lol: [oczko]

_________________
I LOVE MY 116 280SE Automatic!!!!!

Mimi (wiadomo kto...) jeździ i jeździ!!! Silnik po kolejnym remoncie. Teraz kolej na zawieszenie (znów, po 95tyś.km)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 20, 2003 10:40 am 
Offline
nowy

Rejestracja: pn sty 20, 2003 9:34 am
Posty: 8
Lokalizacja: Kraków
Brandon,

Przeraziłeś mnie spalaniem M110. Mój M110.983 pali nie wiem ile benzyny, ale jeśli gazu spali 15l to bardzo mnie smuci. Zazwyczaj oscyluje pomiędzy 13.5, a 14.5.

Pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 20, 2003 2:33 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 19, 2002 10:51 pm
Posty: 271
Lokalizacja: Trójmiasto
To sie chłopie ciesz nawet z 16!!! :lol:
Masz chyba gaźnikwy, a one lepiej są przystosowane do mieszania mieszanki :lol: na dolocie.

_________________
Wrobel w123Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 21, 2003 1:33 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pn sty 20, 2003 9:34 am
Posty: 8
Lokalizacja: Kraków
Wrobel jesteś w błędzie. Mam D-jetronic. Przy dzisiejszym tankowaniu wyszło 13.8l!!! Przejechałem już na gazowni ok.30tys. Bez regulacji i zmian w spalaniu oraz osiągów.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 22, 2003 11:05 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 20, 2001 2:00 am
Posty: 104
Lokalizacja: kraków
Moim zdaniem prawda leży po środku.
Kiedyś były czasy, jak moja 116 paliła też ok. 14 l /100 , ale uległo to zmianie od razu po założeniu "sportowego" komina.
podskoczyło od razu do ok. 17l / 100. I około tego się waha latem.
Zimą jak już pisałem wcześniej , zużycie trochę wzrasta.

OTO wynik doświadczenia !!!!
Po patentowym ociepleniu reduktora spalanie spadło do niecałych 18 l /100 !!!!!!
To jest tyle ile to autko , przy mojej jeździe powinno wziąć.
Wniosek: spalanie spadło !!!! o ok. 1,8 litra !!!!
coś jednak w tym jest.
Spróbuję przeprowadzic to doświadczenie na VW GOLFie kolegi.
Zobaczymu na efekty.

_________________
I LOVE MY 116 280SE Automatic!!!!!

Mimi (wiadomo kto...) jeździ i jeździ!!! Silnik po kolejnym remoncie. Teraz kolej na zawieszenie (znów, po 95tyś.km)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 26, 2003 10:18 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 19, 2002 10:51 pm
Posty: 271
Lokalizacja: Trójmiasto
Cytuj:
Wrobel jesteś w błędzie. Mam D-jetronic. Przy dzisiejszym tankowaniu wyszło 13.8l!!! Przejechałem już na gazowni ok.30tys. Bez regulacji i zmian w spalaniu oraz osiągów.


Bardzo sie w takim razie ciesze [happy]
Opisz technicznie i obrazowo swoją instalację, typy jej elementów. Gdzie ją robiłeś? Gratuluje silnika i instalacji. O takim niskim spalaniu mało sie słyszy :)
Pozdrawiam

_________________
Wrobel w123Coupe


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl