MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 28, 2025 2:38 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5
Autor Wiadomość
Post: śr cze 30, 2010 11:57 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob wrz 08, 2007 10:15 pm
Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
ukaniu pisze:
Nie pozwalać wypchać się z warsztatu bez pomiaru choć ciśnień strony wysokiej i niskiej.


Która to jest strona wysoka i niska, z tego co pamiętam sa 2 wentyle: 1 przy wiatrakach/chłodnicy, 2 na metalowej rurze w komorze silnika, która potem idzie do kabiny, zapewne do wymiennika ciepła (czy jak się ten element nazywa). Coś mi się też kojarzy, jest też jakiś wentyl gdzieś w okolicy zamontowania cewki zapłonowej...

Co powinien taki pomiar wykazać, zapewne jakąś różnicę ciśnień w trakcie pracy sprężarki....

Wydaje mi się iż właśnie tak dałem, wypchnąć, człowiek podłączył się tylko do wentyla na przodzie przy wiatrakach, tamtędy maszyną wypompował powietrze, wpompował czynnik i robił jakieś odczyty - zapewne ciśnienia, nie specjalnie się przyglądałem więc nawet nie wiem co pokazywała maszyna.

_________________
300CE 90r


Na górę
Post: czw lip 01, 2010 9:15 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Masz 2 porty serwisowe (wentylki - w MB z R12 serio identyczne z tymi w kołach) jeden na stronie ssawnej sprężarki drugi na tłocznej - z razji różnicy ciśnień nazywane niską i wysoką.
Nie można podać precyzyjnych poprawnych wartości bo one zależą od wielu czynników - szczególnie temepratury skraplacza i ciepła pobieranego przez parownik. Określenie czy jest OK poiwinno wynikać z wprawy serwisanta. W fabrycznych układach na R134A ładują tyle ile pisze i sio - w układach przerobionych z R12 trzeba niestety trochę pokombinować - albo mieć praktykę z innego podobnego przypadku - jak się ją ma - nie ma problemu.
Czynnik ładuje się od strony ssawnej i tam można stwierdzić czy ukłąd pracuje i czy nie ma drastycznego niedoładowania czy przeładowania - bo i tak zawór rozprężny doreguluje tyle ile może. Pomiar strony tłocznej wraz z temperaturą mówi o obciążeniu sprężarki, dodaje trochę informacji o ilości czynika. Najważniejsza jest niestety wprawa - ilu fachowców tyle patentów.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: czw lip 01, 2010 5:31 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Wczoraj był upał, coś mi się już wcześniej nie podobało bo klima kiedy jest ponad 8 stopni różnicy pomiędzy temperatura nastawioną a zewnętrzną powinna przechodzić w obieg zamknięty. Nie za bardzo zwracałem na to uwagę (bo mam teraz strasznie napiety plan dni) jednak wczoraj już musiałem...
Klima postanowiła uruchmić obieg zamknięty - ale... akurat węzyk podciśnienia od mieszka obiegu spadł był... tak więc ukłąd stracił całe podciśnienie. W efekcie - właczyła się nagrzewnica, klapy mieszające ustawiły się na maksymalne grzanie, klapy nawiewu na nogi zostały w pozycji otwarte i na szybkę też. Horror, stoję w korku w Żyrardowie spodnie mi się prawie fajczą, z podszybia bucha żar a w korpus wali zimne z środkowych nawiewów, na gębie mam pełnię barw tęczy od filoetowego poprzez zielony i czerwony... Jak już wyjechałem i mogłem 5min poświęcić na zaślepienie przewodów poczułem się jak bym ocalał z tonącego statku.
Dziś naprawiłem obieg zamknięty, pracuje poprawnie - inne życie! klima jak się wolno jedzie nie zasysa wrzącego powietrza z okolic komory silnika a kręci tym w środku i jest chłodek :-)

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: czw lip 01, 2010 9:08 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 19, 2007 8:48 pm
Posty: 376
Lokalizacja: Kraków
ukaniu pisze:
kiedy jest ponad 8 stopni różnicy pomiędzy temperatura nastawioną a zewnętrzną powinna przechodzić w obieg zamknięty
. Czyli jak rozumiem wraz z momentem wcisniecia "śnieżynki" czyli uruchomienia klimatyzacji powinien włączyć sie obieg zamknięty?
Bo u mnie tak sie dzieje.Dioda na przycisku obieku wewnetrznego nie musi tego sygnalizowac?

_________________
W124 230E 89'Skóra ASD.Klima.Automat...to jest to:)


Na górę
Post: czw lip 01, 2010 9:43 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
escort923 pisze:
Bo u mnie tak sie dzieje.Dioda na przycisku obieku wewnetrznego nie musi tego sygnalizowac?

Dioda tego nie sygnalizuje. Dioda sygnalizuje jak sam - palcem wymuszasz obieg zamknięty.

Klima powinna sama właczać i wyłączać obieg zamknięty w zależności od wspomnianej rożnicy temperatur. Ma też zaprogramowane ograniczenie czasu i co jakiś czas przechodzi znów w obieg zewnętrzny.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: sob lip 10, 2010 9:52 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Dzisiejsze dane pomiarowe :-)


Załączniki:
Komentarz: A powietrzem o takiej temperaturze dmuchało z nawiewu
nadmuch.jpg
nadmuch.jpg [ 11.95 KiB | Przejrzano 1918 razy ]
Komentarz: Taka temperatura panowała na dworze
zew.jpg
zew.jpg [ 12.65 KiB | Przejrzano 1918 razy ]

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl
Na górę
Post: śr lip 28, 2010 6:38 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Witam, ja chcialem spytac o srednice wezy. Z mojego kompresora klimatyzacji wychodzą dwie rury, jedna wiekszej srednicy, druga mniejszej. Teraz moje pytanie: Z ktorej rury idzie waz do chlodnicy a z ktorej idzie do nagrzewnicy (zaworu rozpreznego)?
Pozdrawiam

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: śr lip 28, 2010 7:12 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 24, 2006 2:13 am
Posty: 355
Lokalizacja: Warszawa/Ostrów Maz.
jakub_gozdzik pisze:
Z ktorej rury idzie waz do chlodnicy a z ktorej idzie do nagrzewnicy (zaworu rozpreznego)?


Zazwyczaj wąż o mniejszej średnicy jest po stronie tłoczącej (wysokie cisnienie - kompresor->skraplacz), natomiast grubszy znajduje się po stronie ssącej (niskiego cisnienia - zawór rozprężny->kompresor). Myślę, że w Twoim przypadku będzie tak samo.

W W116 (sprężarka Harissona) po wysokiej stronie mam wężyk 1/4', natomiast od strony niskiego ciśnienia jest wężyk 7/8'.

_________________
C123 230C '77 - Puchata
W116 450SEL '79 - Pani Bulgot


Na górę
Post: śr lip 28, 2010 9:19 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Tak wlasnie myslalem, dzieki za informacje
Pozdrawiam

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: pt lis 19, 2010 9:54 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Lato minęło, dżdżysta jesień w pełni a klimatyzacja nadal śmiga :-)
Ostatnio w ciepłą niedziele pomagała mi trochę w pełnym słońcu.
Tak więc akcja zkończona sukcesem, nic się nie rozleciało, nic nie wybuchło. Chłodziła może odrobinkę słabiej niż przy R12 ale to tylko i wyłącznie w korku przy małych obrotach sprężarki.
Dziś kupiłem 12kg R134A za 480zł i jestem zabezpieczony na rok przyszły :-).

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: śr kwie 27, 2011 5:50 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Fala gorąca nadciągnęła nad Mercedesa i klima po zimie spełnia swoje zadanie :-)
Czynnika być może coś tam ubyło ale nie mierzyłem temeratury ani ciśnień bo nie mam czasu aktualnie kompletnie na nic oprócz działań bojowych na froncie - wykończenie domu.
Jak przetrwa lato tylko przy pomocy lekkiego dopełnienia czynnika to będzie pełny sukces.
W następnym roku może wstawię sprężarkę o większej pojemności skokowej.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: śr maja 02, 2012 9:45 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
I następny rok nastał i klima chodzi :-)
Nie wiem ile czynnika w niej jest - było tylko pierwszy jeden raz napełniona co opisywałem i tyle.
Zobaczymy jak przetrwa to lato wychodzi trzecie od przeróbki! ale ten czas śmiga! o mamo.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: czw maja 03, 2012 9:17 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 06, 2012 7:19 am
Posty: 137
Numer GG: 11425
Lokalizacja: Warszawa
Witam koledzy, co do wypełniania klimatyzacji starym czynnikiem uprzejmie informuje ze zgodnie z prawem można nim napełniać klimatyzacje znajdujące się w zabytkowym aucie !!!!!! Wiec chyba niema problemu. Wszystko co na żółtych tablicach to spoko, a nie wiem jak jest kiedy auto jest na białych lub Jeszcze czarnych, wydaje mi się ze jak skończyło 25 lat tez podchodzi pod zabytek.
Co do lutowania aluminium to bym mocno polemizował ale wola nieba, aluminium można spawać ale trzeba mieć ogromna wprawę.
Zabawy z miedzią nie nastręczają żadnych problemów.

pz BMG

_________________
Drogi worku twoje zachowanie jest policzkiem w twarz wszystkich którzy wierzą w idee wolności zarówno tej społecznej szeroko rozumianej, politycznej, wyznaniowej i tp . Jest POLICZKIEM dla idei HYDE P . Sporny tekst na KOŚCIÓŁ "prawda Cala prawda"


Na górę
Post: pt maja 04, 2012 2:01 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
BMG pisze:
Co do lutowania aluminium to bym mocno polemizował ale wola nieba, aluminium można spawać ale trzeba mieć ogromna wprawę.


http://www.youtube.com/watch?v=gsdJJPj0wJs

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: ndz maja 06, 2012 10:10 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 07, 2008 7:22 pm
Posty: 401
hej, nie chcę robić zbędnego spamu ale może się przydać więc wrzucam,

www.easyklima.com

handluje tym mój kolega, dostałem od niego taki zestaw do R12 z tym "stopleak" i gaz do starszego auta, w tym tygodniu zapodam do Jaga xjs-a 5,3V12 i zobaczymy co to jest warte, ogólnie wydaje się to być ciekawą alternatywą dla demolki połowy samochodu żeby móc załadować nowszy gaz. Z tego co wiem w stanach wszyscy na tym lecą.

_________________
W107 450SL


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl