MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz cze 22, 2025 6:24 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 65 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn paź 18, 2004 1:09 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 19, 2002 3:18 am
Posty: 647
Lokalizacja: Gdynia
Tak sobie czytam Wasze opinie na temat 4MATIC i pomimo tego, że naprawa tego ustrojstwa jest b. dobroga to z chęcią bym przgarnął 124 300D Turbo z ostatnich lat produkcji na b. dabrym wyposażeniu - nawet kombi :)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 12, 2005 2:26 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Jako wlaściciel juz od 4 lat 4matica (poczatkowo 2,6 a po wymianie silnika 300E) mogę jasno powiedzieć co nie pasuje od zwyklego modelu:miska olejowa (4matic ma żeliwna i w misce umieszczony jest przedni most), spręzyny(byla fotka), amortyzatory i lozyska amortyzatorów (gumy), wachacze, zwrotnice, wal napedowy, tylny most posiada blokadę oraz mam zmienione przełozenie ze względu na przekladnię planetarną.
co do kosztów eksploatacji to największy koszt to chyba amorki 660pln za sachsa (nikt inny nie robi). Pza tym nie mialem większych kosztów z tym zwiazanych.
Naped dziala jak narazei (auto ma 18 lat) jednak mam gdzieś wyciek oleju sterującego(ciepło się zrobiło więc sie tym zajmę).
Jezeli napęd nie działa jak należy to można odlaczyc dopływ oleju sterujacego zaworem pod maską i mamy wtedy napęd na tył. Należy sprawdzać stan oleju w skrzynce roździelczej bo jezeli zatrze się przekladnie planetarna w rozdzielaczu to pozostanie juz tylko jej wymontowanie i przeróbka na zwykły naped(koszt rozdzielacza na rynku wturnum 4k pln).
Co do rozdzielacza to w środku są dwa sprzegła znane z ASB, które załaczają naped na przód(napęd na tył jest stały)
Wzbudzanie ukladu jest takie samo jak ASD czyli poprzez czujniki ABSu.

to tle jakby co to jeszcze mogę cos dopowiedzieć jezeli sam będę wiedzial ale sam naprawialem ten układ u siebie i nie należy on do skomplikowanych jedyna rzecz jaka przeraża to koszta części które i tak okresowo trzeba wymieniać.

Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 12, 2005 10:19 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Ja ogladałem troche 4 matic od spodu i tam jest chyba inna jeszcze całkowicie skrzynia biegow.....znaczy tak mi sie wydaje bo musi byc wyjscie na przednia os.....Generalnie ja bym 4 matica nie nabył nigdy......nikt mnie nie namówi!!!! W moim 210 tylko dlatego ze mam combi i silnik 300 TD to sa inne w stosunku do sedana; łozyska w tylnych kołach,i gumy stabilizatora w zawieszeniu przednim....Narazie nic wiecej nie robiłem wiec jest ok.ale jeszcze napewno sa jakies roznice w stosunku do sedana.Ale wydawało by sie ze to tylko combi a juz sa roznice w stosunku do sedana z słabszymi silnikami.....W 4 maticu napewno jest jeszcze ze 1000 roznic...a ja nienawidze szukac czesci z tydzien czasu i potem jeszcze czekac drugi na dostawe.Poza tym po cholere mi naped na 4 koła?Wogole 4 matic i IX w BMW to jest wielka wydumka bo to taka przerobka troche.Audi ma łatwiej bo na przod naped ma juz w serii.....Oczywiscie nie mam nic przeciwko 4x4 ale mi to po prostu jakos sie nie widzi ...nie ma to jak jest zima troche sobie pojezdzic boczkiem :lol:

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 12, 2005 11:06 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
MERCEDES 4 EVER pisze:
jest chyba inna jeszcze całkowicie skrzynia biegow


Skrzynia jest ta sama, óżni sie tylko deklem zamykajacym który tutaj ma mzliwosc przykręcenia rozdzielacz. jeżeli ktos chciałby rezygnowac z rozdzielacza to nie musi tego dekla zmieniać bo pasuje on do reszty.

MERCEDES 4 EVER pisze:
Generalnie ja bym 4 matica nie nabył nigdy......nikt mnie nie namówi


Tez bym juz teraz nie kupił bo jest drogi w utrzymaniu(elementy przedniego zawieszenia) a jak nie mialbym pojecia o mechanice to pewnie juz dawno by ten naped niedzialal, byl przez jakis czas odlączony ze wzgledu na załączanie blokady mostu okazalo się że wystarczy uklad odpowietrzyc ale tego nawet ASO niewiedzialo a ja dotarłem do tego przez przypadek.
MERCEDES 4 EVER pisze:
W 4 maticu napewno jest jeszcze ze 1000 roznic

Nie ma az tyle w sumie te zeczy które wymienilem, najważniejsze to wachacze i oczywiście miejsca ich mocowania w podłuznicach, w silniku jest też inna pompa oleju głównie dlatego ze smok jest na środku a nie z przodu miski.
MERCEDES 4 EVER pisze:
Wogole 4 matic i IX w BMW to jest wielka wydumka bo to taka przerobka troche.Audi ma łatwiej bo na przod naped ma juz w serii.....

Rozwiazanie stosowane w 4maticu jest dosc powszechne w autach pseudoterenowych i pickupach amerykańskich które w standardzie maja naped na tył a za doplatą na 4 koła
MERCEDES 4 EVER pisze:
W moim 210 tylko dlatego ze mam combi i silnik 300 TD to sa inne w stosunku do sedana; łozyska w tylnych kołach,i gumy stabilizatora w zawieszeniu przednim

Napewno w stosunku do sedana czy może do mniejszego silnika??
MERCEDES 4 EVER pisze:
nie ma to jak jest zima troche sobie pojezdzic boczkiem

Zawsze można pojeździć boczkiem ale z wiekszą kontrolą, nieraz widziałem jak ludki nerwowo patrzą z chodnika jak widzą 124 w pełnym poślizgu bocznym, zwykły napęd juz sie obraca.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 12, 2005 11:07 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw sie 26, 2004 8:47 pm
Posty: 770
Lokalizacja: Garwolin
MERCEDES 4 EVER pisze:
Generalnie ja bym 4 matica nie nabył nigdy......nikt mnie nie namówi!!!!


Mnie też

MERCEDES 4 EVER pisze:
W moim 210 tylko dlatego ze mam combi i silnik 300 TD to sa inne w stosunku do sedana; łozyska w tylnych kołach,i gumy stabilizatora w zawieszeniu przednim....Narazie nic wiecej nie robiłem wiec jest ok.ale jeszcze napewno sa jakies roznice w stosunku do sedana.Ale wydawało by sie ze to tylko combi a juz sa roznice w stosunku do sedana z słabszymi silnikami....


Całe tylne zawieszenie jest inne i nie życzę Ci, żebyś coś poważniejszego w nim robił.

_________________
W463 500GE 93'
W126 300SE 89'
W124 E280 94' - sprzedam
W124 300CE 91' - sprzedam
W201 2,6 93'
W140 S500L 97'
W123 2,3 83'
W116 2,8 75'
W212 E250 bluetec 4 Matic 15'
http://www.mateofhu.pl
http://www.wydruk.info


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 12, 2005 11:16 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
MMM ja tez Ci zycze tego samego-narazie jest ok.Zreszta bez przesady ...210 jest autem masowym i czesci do sedana i comi jest sporo.Tam jakiegos kosmosu nie ma z tyłu......o gruszki sa pod spodem a nie jak w 124 gdzie sa w bagazniku pod tapicerka.....Acha wymieniałem łozysko w tylnym kole i nie było tak zle....ale łozysko jest inne niz sedan.....Zreszta w 124 jest ta sama sytuacja.Acha a W 210 4 matic to juz jest totalny biały kruk......Chyba jeszcze na zywo to ani jednego nie widziałem,jakos strasznie tego mało...Ale sie nie dziwie...Zwykłe 210 z abs,bas,asr i esp w zimie daje rade...... ;) [zlosnik] :lol:

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......

MB 308 automatic



Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 13, 2005 2:14 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 19, 2002 3:18 am
Posty: 647
Lokalizacja: Gdynia
MERCEDES 4 EVER pisze:
W 210 4 matic to juz jest totalny biały kruk......Chyba jeszcze na zywo to ani jednego nie widziałem,jakos strasznie tego mało...


Troche tego jeździ ;)


MERCEDES 4 EVER pisze:
Zwykłe 210 z abs,bas,asr i esp w zimie daje rade......


Jednak 4MATIC i tak jest lepsze [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 13, 2005 9:52 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw sie 26, 2004 8:47 pm
Posty: 770
Lokalizacja: Garwolin
MERCEDES 4 EVER pisze:
a W 210 4 matic to juz jest totalny biały kruk......Chyba jeszcze na zywo to ani jednego nie widziałem,


Widziałeś na pewno, bo jest tego trochę, tylko nie wiedziałeś, że to 4matic. [zlosnik] [zlosnik]

_________________
W463 500GE 93'
W126 300SE 89'
W124 E280 94' - sprzedam
W124 300CE 91' - sprzedam
W201 2,6 93'
W140 S500L 97'
W123 2,3 83'
W116 2,8 75'
W212 E250 bluetec 4 Matic 15'
http://www.mateofhu.pl
http://www.wydruk.info


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 13, 2005 9:58 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Moze i tak bo dosc duzo E ma brak oznaczen na klapie.....Ja na szczescie mam ...jakos fajnie wyglada ''E 300 TURBODIESEL'' i tak mi sie podoba....

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......

MB 308 automatic



Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 13, 2005 10:08 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
MERCEDES 4 EVER pisze:
W 210 4 matic to juz jest totalny biały kruk......Chyba jeszcze na zywo to ani jednego nie widziałem


Pojedź za wschodnią granicę tam przynajmniej polowa aut to 4matic.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 13, 2005 11:46 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
no pojade i nim nie wroce? :lol: a napowaznie .Wiadomo ze np 4 matic napewno bedzie czesto spotykany tam gdzie sa góry i ciezkie warunki zimowe......ale coz to koniecznosc.....

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......

MB 308 automatic



Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 13, 2005 2:59 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
MERCEDES 4 EVER pisze:
Zwykłe 210 z abs,bas,asr i esp w zimie daje rade...... ;) [zlosnik] :lol:


eee tam opowiadasz, nawet ABS niepotrzebny [zlosnik] (wiem z praktyki [zlosnik], tylko dobre zimowki sie wtedy przydają ;-) ) ja osobiście nie lubie tej całej kupy systemow i elektroniki.

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 13, 2005 8:02 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 27, 2004 11:04 am
Posty: 666
Lokalizacja: Gdańsk
and6412 pisze:
MERCEDES 4 EVER pisze:
Zwykłe 210 z abs,bas,asr i esp w zimie daje rade...... ;) [zlosnik] :lol:


eee tam opowiadasz, nawet ABS niepotrzebny [zlosnik] (wiem z praktyki [zlosnik], tylko dobre zimowki sie wtedy przydają ;-) ) ja osobiście nie lubie tej całej kupy systemow i elektroniki.


Bo się lubi co się ma [usmiech] . A tak poważnie, ASR to świetna sprawa, niestety nie mam, ale jeździłem autem z takim wyposażeniem.

_________________
94' 202 C180, 94' 202 C280, 09' Triumph Street Triple
Ex: 82' 123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 13, 2005 8:25 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 19, 2002 3:18 am
Posty: 647
Lokalizacja: Gdynia
Grzegi pisze:
A tak poważnie, ASR to świetna sprawa, niestety nie mam, ale jeździłem autem z takim wyposażeniem.


Hmmm ASR to jedno ale jak napisał and6412 - opony to postawa. Pozatym czasem trzeba wyłączyć ASR żeby wyjechać ;)

Ps. W 202 ASR w serii chyba było, łącznie z ESP - przynajmniej w mojej te systemy były


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 13, 2005 8:32 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 27, 2004 11:04 am
Posty: 666
Lokalizacja: Gdańsk
outsider pisze:
Hmmm ASR to jedno ale jak napisał and6412 - opony to postawa. Pozatym czasem trzeba wyłączyć ASR żeby wyjechać


Zgadzam się, opony to podstawa.


outsider pisze:
Ps. W 202 ASR w serii chyba było, łącznie z ESP - przynajmniej w mojej te systemy były



Niestety nie.

_________________
94' 202 C180, 94' 202 C280, 09' Triumph Street Triple
Ex: 82' 123 280E


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 65 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl