MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 10:30 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 86 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: ndz cze 14, 2009 5:06 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 09, 2008 4:53 am
Posty: 66
Lokalizacja: Brodnica Dolna
Nie musisz wymieniać całej kolumny wystarczy rozwiercić blokadę trwa to niecałe 1.5 godziny wiercenia użyć dobrej wiertarki i wiertła ,kierowniczy taki mały czpień zagłębionej w rurce(ukrywa się za obejmą ) potem odkręć mocowanie górne kolumny kierowniczej(dzięki temu nie musisz przekręcać w pozycję 1 żeby wyjąć stacyjkę bo blokada będzie już złamana) mocno ale z wyczuciem i stacyjkę możesz wyciągnąć tylko ostrożnie bo możesz się nieźle pokaleczyć o blachę wykończeniową .

_________________
Mercedes 190e w201 2.0 kat.1982r B+G
Mercedes 190 W201 '88r 2.0 B+G kolejny nabytek


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 14, 2009 5:48 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Napisałem nie dalej jak parę postów wyżej: NIE WIERTŁEM!
(chyba że ktoś lubi dodawać sobie roboty...)

Zresztą Kolega Waciak na pewno wykaże się tym razem fachowością i rutyna go nie zgubi [zlosnik]

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 14, 2009 8:15 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lis 20, 2004 6:02 pm
Posty: 1919
Numer GG: 12453483
Lokalizacja: Warszawskie Jelonki
Ja już nie mam nic do powiedzenia.
Wszystko napisaliście.
Bruno idź do najbliższego metalowego i kup coś takiego o jak najmniejszej średnicy czyli fi.
Pewnie 2mm.

http://sklepy.allegro.pl/item648016168_ ... _fvat.html


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 14, 2009 11:12 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
No polatam teraz trochę po sklepach moze dorwę coś dobrego.
Tylko mam problem :P zablokowaliśmy tą kierownicę a tu furacza muszę jutro zabrać od chłopaków bo niedługo kilka samochodów dojdzie tam :D .. i nie wiem jak to zrobić [oczko]
Tylko Suzuki Swift mnie nie zawodzi [zlosnik]

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 15, 2009 2:08 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr cze 10, 2009 11:30 am
Posty: 11
Lokalizacja: Gliwice
Ja własnie czekam na speca mam nadzieje ze bedzie lepszy od poprzedniego;)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 15, 2009 5:18 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
HA! ZROBIONE [cool]
Stacyjka zakupiona.. a przy demontażu starej nie obyło się bez młota, szlifierki, dłuta, śrubokrętów, klusza francuskiego i wygenerowania wielkiego wku****nia [zlosnik]
Nie wiem tylko jak posprzątam ten bałagan .. ale co tam. Grunt, że lata.
Pozdrawiam i dziękuje za pomoc

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 15, 2009 5:21 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr cze 10, 2009 11:30 am
Posty: 11
Lokalizacja: Gliwice
No to gratulacje
Ja zaczynam walke od jutra ;-)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 15, 2009 11:43 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 17, 2008 4:41 pm
Posty: 101
o cie lolek.. czy to jakaś fama? U mnie od wczoraj stacyjka też stoi zblokowana.. i ani rusz. Wczoraj auto pojechało na miasto. Nie obyło się bez interwencji mechanika. Podjechał, wyprostował spinacz biurowy, 3 minuty pogrzebał i... voila, przekręcił i odpalił :)

Niestety, teraz auto stoi pod chatą znowu zablokowane.. nawet nie ma jak podjechać do warsztatu.. eh :x

_________________
w124 E200D '93 - Biała Perła
ex. w126 380 SEL '84, full opcja - krążownik szos


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 16, 2009 9:05 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn sty 12, 2009 11:22 am
Posty: 13
Lokalizacja: Warszawa (WZ)
Fatum stacyjkowe padło na właścicieli Mercedesów. :P Coś strasznego...

Nauczka na przyszłość: Jeśli choć raz stacyjka odmówiła współpracy to trzeba ją natychmiast po odblokowaniu wymienić. Mi moja wcześniej dała ze dwa razy sygnał, że coś nie jest z nią tak jak być powinno, no ale przecież działała... do czasu.

Jestem ciekaw co jest przyczyną takiej kolei rzeczy. W wielu samochodach, sporo starszych od mojego, wszystkie zamki, stacyjki i kluczyki są jeszcze oryginalne i działają bez najmniejszych problemów.
Ja po dogłębnej analizie tego co u mnie siedziało, stwierdziłem, że miałem zamontowaną wkładkę ze 126, do stacyjki ze 190 w mercedesie 124. :P Czy taka dowolność w użyciu elementów może wpływać negatywnie na działanie mechanizmu? Teraz wszystko jest jak najbardziej zgodne z modelem pojazdu i póki co, odpukać chodzi, jak nówka.

_________________
Chwilowo rozwiedziony z Mercedes, ale wszytko jest na dobrej drodze!

"Physics is like sex: sure, it may give some practical results, but that's not why we do it." - R.P. Feynman


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 16, 2009 1:30 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Mi stacyjka opornie chodziła już z pół roku.. ale teraz mam nową + wożę zapasową wkładkę ;)
...Faktycznie fatum. Może te stacyjki zostały wyliczone tak jak potencjometry klapy spiętrzającej na 200k km :D??

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 16, 2009 1:46 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 17, 2008 4:41 pm
Posty: 101
dzisiaj podjechał mechanik pod dom. Pokręcił, dłubał prawie godzinę. Niestety brak reakcji.. Chyba będzie laweta :-?

_________________
w124 E200D '93 - Biała Perła
ex. w126 380 SEL '84, full opcja - krążownik szos


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 16, 2009 9:28 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
chelium pisze:
, stwierdziłem, że miałem zamontowaną wkładkę ze 126, do stacyjki ze 190 w mercedesie 124. :P Czy taka dowolność w użyciu elementów może wpływać negatywnie na działanie mechanizmu?


Na pewno nie ma wpływu na działanie samej wkładki. Przy okazji - takie coś z obserwacji.
Wielokrotnie zauważam, że w stacyjkę wsadzony jest kluczyk, a do tego kluczyka (na wielkim kółku - takim, jak u św. Piotra) wisi jeszcze kilka - kilkanaście różnych kluczy i breloczków. Całość się buja w stacyjce (w rytm wybojów na drodze, zakrętów, hamowania i przyśpieszania) i za pośrednictwem klucza piłuje zapadki, piłuje i piłuje.... (bo obciążony takim kiwającym się ciężarem przecież kluczyk musi się cały czas ruszać...)

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 17, 2009 11:43 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr cze 10, 2009 11:30 am
Posty: 11
Lokalizacja: Gliwice
Koszmar stacyjki trwa ;-(
Auto pojechało na lawecie do warsztatu

_________________
W140 500 SEL 91r
W126 500 SEC 90r ex
W126 560 SEC 89r ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 17, 2009 5:55 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 17, 2008 4:41 pm
Posty: 101
dzisiaj thrillera ciąg dalszy :)

Wyciągnęliśmy całą stacyjkę - nie puściła więc nie obyło się bez "drastycznych środków".. teraz trzymam ją w rękach i tutaj moje pytanie panowie.. nie wygląda mi to na oryginał.. wygląda na to, że kiedyś już ktoś coś mieszał w moim Mietku.. na stacyjce jest naklejka z następującym kodem:

1264620730 z dopiskiem DIESEL SA LL

poniżej zamieszczam zdjęcia (przepraszam za jakość ale padła mi taśma w telefonie od aparatu :x )

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Wiecie może gdzie mogę takową dostać? Potrzebuję takiej do Diesla. Rozglądałem się trochę po alledrogo i zauważyłem, że od 124 jest niemalże identyczna..

Pozdrawiam
Cinek

_________________
w124 E200D '93 - Biała Perła
ex. w126 380 SEL '84, full opcja - krążownik szos


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 17, 2009 6:26 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
E nieźle jeszcze wygląda :) Moja skończyła w 4 częściach [zlosnik] - moja była oryginał.
Od W124 może być taki sam ale nie gwarantuje. Poszukaj po allegro, mi jeden koleżka z forum znalazł i jest bdb (+ cena dobra). Jak byś chciał mogę dać namiar w 2 miejsca (a raczej wyślę Ci od razu na PW) gdzie mozesz dostać.
Pzdr
p.s pw poszło
p.s2 jak by ktos chciał to moge opchnąć wkład stacyjki z kluczykami

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 86 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl