MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 13, 2025 9:52 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz sty 15, 2012 2:59 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 30, 2011 1:46 pm
Posty: 63
Numer GG: 6348034
Lokalizacja: Lublin
Cytuj:
Ponadto da się dokonać pewnej regulacji na samochodzie ( poprzez zmianę odchyłkową położenia pompy)

No własnie, możesz mi przybliżyć troszeczkę temat?

Mam drugą pompe z drugiego silnika- juz ją wymontowałem i zastanawiam się czy tej nie zawieźć gdzieś i po prostu potem ją wsadzić.

_________________
W115 1975r 200D


Na górę
Post: ndz sty 15, 2012 3:15 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 12, 2004 3:35 pm
Posty: 2505
Lokalizacja: Lublin
Odpowiedź kryje się w samym poście - luzujesz śruby mocujące pompę i delikatnie w odchylasz lub przesuwasz w stronę bloku silnika. Przy czym służy to wyłącznie dostrojeniu dobrze wyregulowanej pompy, w innym przypadku nic z tego nie będzie.

_________________
"Jestem Książę i pewnych tematów nie drążę..."

Miałem k...tyle aut co niektórzy w podpisie, na drugie popularność, na trzecie szacunek - teraz mam rower


Na górę
Post: ndz sty 15, 2012 3:24 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 30, 2011 1:46 pm
Posty: 63
Numer GG: 6348034
Lokalizacja: Lublin
W takim razie chyba to nic nie da..ale warto sprawdzić. Powiedz mi jeszczę , w którą stronę powinienem kręcić pompą jeżeli mam problemy z odpalaniem zimnego silnika, i pompa prawdopodobnie podaje za duzo paliwa (biały dym)

_________________
W115 1975r 200D


Na górę
Post: ndz sty 15, 2012 4:41 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 12, 2004 3:35 pm
Posty: 2505
Lokalizacja: Lublin
to ci nic nie da...to jest regulacja kąta wtrysku a nie dawki paliwa. Próbuj w jedną i w drugą ale nic ci to nie da.

_________________
"Jestem Książę i pewnych tematów nie drążę..."

Miałem k...tyle aut co niektórzy w podpisie, na drugie popularność, na trzecie szacunek - teraz mam rower


Na górę
Post: pn sty 16, 2012 11:08 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
Regulacja początku wtrysku jest opisana w dziale "warsztat" na głównej stronie. Ona dotyczy beczki, ale procedura jest mniej więcej taka sama. W pompie starszego typu wykręca się króciec zaworu tłoczącego kluczem, bez odkręcania blaszki mocującej. W silniku 200 D kąt wyprzedzenia wtrysku wynosi 26st. Zanim zabierzesz się za przestawianie pompy sprawdź szczelność przewodów podciśnieniowych i przepustnicę czy porusza się równo i lekko.
A dymi ci na biało przy nagrzanym silniku? na małych czy dużych obrotach?


Na górę
Post: wt sty 17, 2012 1:26 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 30, 2011 1:46 pm
Posty: 63
Numer GG: 6348034
Lokalizacja: Lublin
ok . jestem w trakcie wymiany pompy. Wszystko jest już na wierzchu, ale napodkałem nie mały problem ze starymi wężykami.. po prostu albo sie połamały albo miały już dziurki.. gdyby nie to-auto bym próbował odpalać . Kupię dziś może na "górce" rurki i wieczorkiem składam do kupy.. najgorsze w tym jest to że urwała się ta rurka co idzie do zegarów od ciśnienia oleju :S Przy okazji może wyreguluje luzy zaworowe? tylko potrzebuję info jakie powinny być przerwy. pozdr

_________________
W115 1975r 200D


Na górę
Post: wt sty 17, 2012 8:12 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 12, 2004 3:35 pm
Posty: 2505
Lokalizacja: Lublin
http://mercedes115.republika.pl/dane.htm

_________________
"Jestem Książę i pewnych tematów nie drążę..."

Miałem k...tyle aut co niektórzy w podpisie, na drugie popularność, na trzecie szacunek - teraz mam rower


Na górę
Post: czw sty 19, 2012 10:33 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 30, 2011 1:46 pm
Posty: 63
Numer GG: 6348034
Lokalizacja: Lublin
Wymieniłem pompe, teraz silnik chodzi pięknie na jałowym. obroty trzyma takie jakie powinien mieć. Ale pojawił sie problem, mianowicie..obroty falują gdy trzymam pedał gazu w jednej pozycji. podczas jazdy to samo. Przesuwałem pompe i troche sie polepszyło.. ale ustawiłęm kąt na kole 24 stopnie.. no i teraz nie wiem czy to wina tego czy może coś z pompa nie halo? na jałowym chodzi okej. odpala tak sobie..ogólnie na plus, tylko te falowanie..

_________________
W115 1975r 200D


Na górę
Post: pt sty 20, 2012 10:12 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 12, 2004 3:35 pm
Posty: 2505
Lokalizacja: Lublin
czy masz szczelny układ? chodzi mi o doprowadzanie paliwa? nieszczelność może pojawić się na przeowdach doprowadzających co zweryfikujesz wstawiając np. przezroczysty filterek paliwa w ten przewód, lub nieszczelność na pompie (ropa przy króćcach). Przy czym objaw to niejednolite przyspieszanie (raz lepiej a raz gorzej) oraz właśnie nierównomierna praca silnika. Nieszczelność może pojawić się również przy kolektorze, co również łatwo sprawdzić przykładając białą bibułkę z każdej dostępnej strony łączenia kolektora z silnikiem. Jeśli przy dodawaniu gazu pojawi się zabrudzenie bibułki - masz nieszczelność, wtedy wymiana uszczelki + (zrobiłbym planowanie powierzchni stykowej kolektora)

_________________
"Jestem Książę i pewnych tematów nie drążę..."

Miałem k...tyle aut co niektórzy w podpisie, na drugie popularność, na trzecie szacunek - teraz mam rower


Na górę
Post: pt sty 20, 2012 11:52 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 30, 2011 1:46 pm
Posty: 63
Numer GG: 6348034
Lokalizacja: Lublin
wymieniałem wszystkie wężyki paliwowe, nigdzie nie przepuszcza, ale sprawdzę jeszcze przewody wtryskowe, może przy doginaniu gdzieś sie jakiś rozszczelnił.

Dodam, że przed wymianą pompy i wężyków było ok-nie falował.
może ten nieszczęsny kąt wtrysku źle ustawiony? mogłoby tak być?

_________________
W115 1975r 200D


Na górę
Post: pt sty 20, 2012 12:08 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 12, 2004 3:35 pm
Posty: 2505
Lokalizacja: Lublin
a jak z dymieniem? masz pewność że pompa sprawna?

_________________
"Jestem Książę i pewnych tematów nie drążę..."

Miałem k...tyle aut co niektórzy w podpisie, na drugie popularność, na trzecie szacunek - teraz mam rower


Na górę
Post: pt sty 20, 2012 12:14 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 30, 2011 1:46 pm
Posty: 63
Numer GG: 6348034
Lokalizacja: Lublin
dymić chyba nie dymi, jeżeli już to troszeczke na biało. zimno było także nie da sie zauważyć dokładnie..
Co do pompy to pewności nie mam, dostałem drugi silnik do niego i tamten na bank był sprawdzany bo miał podlaczony czujnik temperatury.. Napewno jest w lepszym stanie niż ta stara co ją wyciągnąłem..

_________________
W115 1975r 200D


Na górę
Post: pt sty 20, 2012 12:46 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 12, 2004 3:35 pm
Posty: 2505
Lokalizacja: Lublin
to wszystko to wróżenie z fusów i z ręki. Zrób pomiar ciśnienia na cylindrach, starą pompę daj do regulacji/regeneracji. Cała reszta bez zdiagnozowania silnika jest tylko spekulacją.

_________________
"Jestem Książę i pewnych tematów nie drążę..."

Miałem k...tyle aut co niektórzy w podpisie, na drugie popularność, na trzecie szacunek - teraz mam rower


Na górę
Post: pt sty 20, 2012 12:54 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 30, 2011 1:46 pm
Posty: 63
Numer GG: 6348034
Lokalizacja: Lublin
Rozumiem.
Dzieki za pomoc. Jak coś sie wyjaśni to dam znać.
pozdr

_________________
W115 1975r 200D


Na górę
Post: pt sty 20, 2012 11:47 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
Z tyłu pompy, przy dźwigni przyspieszania powinna być sprężyna powrotna. Może jest wyciągnięta albo jej brak. Mogą jeszcze być jakieś śmieci w pompie albo pozacierane zawory tłoczące, ale wtedy po pewnym czasie powinno się to rozruszać. Jakby wtrysk był źle ustawiony to silnik chodziłby głośno, dymił albo nie miał mocy, ale raczej nie powinno to mieć wpływu na równomierność obrotów.
Silnik 200 powinien mieć wyprzedzenie 26st czyli pompa w kierunku silnika.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl