MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt wrz 12, 2025 1:12 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw gru 16, 2010 7:07 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Kilka danych (dla aut bez katalizatorow z porownywalnych rocznikow).

300SE - 260Nm przy 4.400 obr i 188KM przy 5.700 obr
500SE - 400Nm przy 3.750 obr i 265KM przy 4.700 - 5.000 obr (roznie w zaleznosci od rocznika)

Czyli nawet wartosci maksymalne V8 sa przy nizszych obrotach. Nie mam wykresow, ale to by bylo ciekawsze niz suche dane. Mozna by porownac jakie obroty ma 500SE przy 260Nm i 188KM - czyli wartosciach max dla 300SE. Pewnie o polowe nizsze. Pewnie dlatego wg danych fabycznych spalanie wyglada tak (90/120/miasto).

300SE - 9,1/11,2/13,5
500SE - 8,8/11,1/15,8

Nie wiem skad oni to biora :) Ale faktem jest, ze nigdy nie udalo mi sie utrzymac 90km/h tak dlugo, aby zmierzyc spalanie [hehe] Ale wynik V8 dla 120km/h moge spokojnie potwierdzic.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: czw gru 16, 2010 8:03 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Spalanie wg danych tech. dla mojej lochy:

Fuel consumption 10,4/12,3/17,9 l; from 09.92: 10,0/11,9/17,2 l

Lekko zanizone IMO, ja osiagnalem min spalanie (o lpg mowa) na odcinku 200km jadac spokojnie wyprzedzajac bez KD z Vmax 140 13.5 litra, zeby osiagnac mniej to juz trzeba sie wlec... W miescie przy ostrej jezdzie wziela mi max 23 litry, a mysle ze jakby jej lepiej dawac to i ze 28 by wziela...Ale nie do tego to auto, mi przy normalnej jezdzie palo srednio 16-17 gazu a wolno nie jezdze :) ale i nie szaleje....

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
Post: pt gru 17, 2010 12:02 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 21, 2010 10:51 pm
Posty: 309
Trocin pisze że jemu Locha pali 16-17 l, a kilka tygodni temu był temat "Czy S500 może spalić mniej niż 25l w mieście".
Zależy to pewnie od jakości instalacji i wielu innych czynników. Na forum międzynarodowym czytałem wypowiedzi kilku użytkowników, którzy pisali o realnym spalaniu 8.5l/100km(nie galony na mile)w S500 przy zwykłej jeździe .

_________________
W140 S320 1996 Obsidian Black.


Na górę
Post: pt gru 17, 2010 9:20 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
8.5 litra pali przy spokojnej jezdzie ze stala predkoscia 80km/h ;)

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
Post: pt gru 17, 2010 10:31 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
WLD_Wlodi pisze:
Zależy to pewnie od jakości instalacji i wielu innych czynników.


I od jakosci miasta. Jazda w korkach w W-wie, Wroclawiu, Poznaniu to inna bajka niz n.p. Pulawy, Wolomin czy Trzbnica. Zatem trzeba to takze porownac do warunkow. Poza tym - co ma wspolnego spalanie LPG do danych fabrycznych? Tam sa podawane dane dla auta nowego, bez LPG, przy idealnych (niemal laboratoryjnych) warunkach drogowych. Daltego zawsze sa sciemnione.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: pt gru 17, 2010 4:44 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 21, 2010 10:51 pm
Posty: 309
Takie tematy kuszą do kupna nie 320 tylko 500 [zlosnik]

_________________
W140 S320 1996 Obsidian Black.


Na górę
Post: pt gru 17, 2010 4:57 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
[zlosnik]
No wlasnie ja najpierw szukałem S300TD potem 320 a kupiłem 500 [zlosnikok]
I teraz wiem że to najlepszy wybor...

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
Post: pt gru 17, 2010 5:00 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
trocin pisze:
[zlosnik]
No wlasnie ja najpierw szukałem S300TD potem 320 a kupiłem 500 [zlosnikok]
I teraz wiem że to najlepszy wybor...


[zlosnikok] tak jest [ok] jak ktos chce kupic 140-tke (czy tez 126) i dojdzie juz do wniosku ze ni huhu to auto oszczedne nie bedzie to zaraz zacznie sie rozgladac za 500. No moze 400, ale tych i tak jest chyba mniej niz 500.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: pt gru 17, 2010 5:10 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 21, 2010 10:51 pm
Posty: 309
trocin pisze:
[zlosnik]
No wlasnie ja najpierw szukałem S300TD potem 320 a kupiłem 500 [zlosnikok]
I teraz wiem że to najlepszy wybor...

No jeszcze troche byś zwlekał i zacząłbyś się oglądać za 600 [zlosnik]


300TD i 350 w takiej budzie to porażka... Kosztami paliwa podobnie wychodzi benzynka(bez LPG) [zlosnikok]

_________________
W140 S320 1996 Obsidian Black.


Na górę
Post: pt gru 17, 2010 5:42 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
No i właśnie padło ważne stwierdzenie które poruszyło kwestię o jakiej zapomniałem.
Bukol pisze:
Poza tym - co ma wspolnego spalanie LPG do danych fabrycznych?
Ano ma bo 98% posiadaczy instalacji LPG w R6 ma poprzerabiane doloty powietrza do filtra - albo odgięte albo w jakiś sposób przyblokowane (gąbeczka, rureczka, pokrywka albo jakaś przegroda). I to jest powód większego spalania PB. Zaburzony jest przepływ powietrza a tym samym nie ma możliwości dotrzymania parametrów założonych przez fabrykę. Ja mam (już to opisywałem w kilku wątkach) dolot jak fabryczny i u mnie te parametry z pewnością są bliższe założonych przez producenta stąd spalanie niższe. Jestem prawie pewien że te wysokie wartości spalania Pb dla R6 były dla aut z I lub II gen LPG + "patent" na dolocie i w porównaniu z V8 (które z reguły mają sekwencję LPG i brak "patentów") oczywiście przegrywają.
Zgadzam się w 100% z tym co napisał kolega ukaniu i nadal twierdzę - cudów nie ma - zasadniczo R6 jest zawsze oszczędniejszy co nie oznacza że nie można otrzymać przeciwnych wyników.

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
Post: pt gru 17, 2010 6:28 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Nie zrozumielismy sie. Wiem, ze auta zagazowane beda gorzej jezdzic na beznynie i wiecej spalac. Chodzilo mi o to, ze skoro rozmawiamy o auatch benzynowych, to przytaczanie danych o spalaniu LPG nie ma sensu.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Ostatnio zmieniony pt gru 17, 2010 8:31 pm przez Bukol, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: pt gru 17, 2010 6:36 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Chyba chciales napisac gorzej jezdzic na gazie i wiecej spalac [zlosnikhihi]
Jesli jest poprawnie zalozona dobra sekwencja nie bedzie czuc roznicy w jezdzie, natomiast spalanie moze oczywiscie sie zwiekszyc, w moim przypadku ok. 2 litry wiecej na lpg [oczko]

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
Post: pt gru 17, 2010 8:33 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
trocin pisze:
Chyba chciales napisac gorzej jezdzic na gazie i wiecej spalac [zlosnikhihi]


Nie - chcialem napisac, ze auta zagazowane, poprzez n.p. zmiany w dolocie i inne, beda gorzej jezdzic na benzynie i wiecej tej benzyny spalac. Bo to, ze na LPG jezdza gorzej (mniej lub bardziej) oraz spalaja wiecej LPG od banzyny to wiadomo.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: pt gru 17, 2010 9:02 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
A to ciekawa teoria [zlosnikok]

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
Post: pt gru 17, 2010 10:15 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
Bukol pisze:
chcialem napisac, ze auta zagazowane, poprzez n.p. zmiany w dolocie i inne, beda gorzej jezdzic na benzynie i wiecej tej benzyny spalac.
Całkowicie zgadzam się z tym twierdzeniem.
Bukol pisze:
Bo to, ze na LPG jezdza gorzej (mniej lub bardziej) (...) to wiadomo.
A z tym już nie - ja jak nie spojrzę na kontrolkę to praktycznie nie wyczuwam czy mój silnik w danym momencie zasila Pb czy LPG (instalacja I generacji). :)
LPG to tak samo dobre paliwo jak Pb o podobnej wartości opałowej i zapotrzebowaniu na powietrze czyli różnic prawie nie ma. Oba ze zbiornika "idą" w płynie a do cylindra w postaci lotnej zmieszane z powietrzem. No może ciutko różnią się liczbą oktanową (na korzyść LPG oczywiście). :lol:

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl