MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 26, 2025 10:42 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: śr kwie 18, 2007 9:06 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 22, 2005 4:21 pm
Posty: 1313
Lokalizacja: Płońsk / Warszawa-Bemowo [WPN]
gpekalski pisze:
czy myślicie że instalację sekwencyjną można przerobić na instalację ciekłego wtrysku?

W jakim celu?


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 18, 2007 9:37 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sie 23, 2005 8:36 am
Posty: 85
Lokalizacja: Nieporęt
Cytuj:
W jakim celu?


Pytam tylko czy to możliwe technicznie, bez wymiany silnika czy jego części?

_________________
Poszukiwany: W124 200/250D
W124 280TE - Ex
W201 2.0D - Ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 18, 2007 10:07 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 05, 2005 2:45 pm
Posty: 127
Lokalizacja: Gdańsk
gpekalski pisze:
Kierunkowskazów zmieniać nie będę

i tak trzymaj ...w klinie nie pasują pomarańcze. zwłaszcza przy kolorze twojego auta to już wsogóle... [zlosnik]
białe są ładniejsze...a najładniejsze są clear-y hehe...pewnie Jarzyn ma inne zdanie hehe i bardzo dobrz bo przecież każdy z nas ma prawo do tego...ok EOT kierunków z mojej strony...ale białe są ładniejsze heheh

_________________
ADAS

E420 '96 - VIN WDB2100721A262392 NA SPRZEDAŻ
ex 300CE '92
ex S320 '92
ex 500SL '91


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 18, 2007 11:02 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 09, 2006 10:48 am
Posty: 463
gpekalski pisze:
Przy okazji pytanie: czy myślicie że instalację sekwencyjną można przerobić na instalację ciekłego wtrysku?


Z takiej popularnej ksiazki autorstwa polskich panow traktujacej o LPG wynika, ze witalnym elementem instalacji V generacji (wtrysk cieklego) jest poprawnie przygotowany kolektor dolotowy z wtryskiwaczami. W momencie, kiedy ksiazka byla pisana tylko dwie firmy na swiecie zajmowaly sie obrobka kolektora i robily to tylko w swojej siedzibie, czyli kolektor trzeba bylo wyslac. Wszystko przez to, ze do kazdego modelu silnika (kolektora) trzeba bylo wyprodukowac specjalna maszynke/prowadnice, ktora pozwala pod idealnym kątem wprowadzic wtryskiwacze do kolektora - kąt jest 90 stopni, bezwzglednie, i ponoc tylko tak zapewnione jest optymalne przygotowanie mieszanki.
Mowie o tym co w ksiazce, podejrzewam, ze od tego czasu duzo sie zmieinilo, zwlaszcza w Polsce, a ksiazka byla wydana kilka ladnych lat temu. Chyba niewielu przejmuje sie az tak kątem wprowadzenia wtryskiwacza - i dobrze, bo samemu wydawalo mi sie to zbytnią pedanterią za absolutnie kosmiczne pieniądze.
Problem moze byc gdzie indziej - tu znowu to co pamietam z ksiazki - wtryskiwacze gazu w fazie cieklej sa sterowane bezposrednio z komputera silnika przy wykorzystaniu, dla poprawnosci dzialania ECU, jedynie emulatora wtrysku benzyny. Do tego trzeba dobrac wtryskiwacze, ktore przeleja odpowiednia dawke gazu w zadanym czasie i musi to dzialac zarowno na niskich obrotach jak i na pelnym gazie. To nie musi byc takie proste jak brzmi.

Pompa gazu w fazie cieklej ma miec krotsza zywotnosc niz dla poprzednich generacji, trzeba dbac o nia i serwisowac.

Plusy V generacji sa takie, ze mieszanka ma idealny sklad i przy tym uproszczone sterowanie. Gaz ciekly w momencie wtrysku do kolektora przechodząc w stan gazowy powoduje obnizenie temperatury otoczenia do tego stopnia, ze od strony zewnetrznej na kolektorze moze pojawic sie szron. Moge sie tylko domyslac, ze obnizenie temperatury na wejsciu ma same dobre skutki podczas zasysania mieszanki i jej kompresji.

A w odpowiedzi na zadane wyzej pytanie - w najgorszym wypadku masz do wymiany cala instalacje i byc moze potrzebujesz nowy kolektor. Do tego trzeba sie zastanowic jak punktowe obnizanie temperatury dziala na kolektor plastikowy jesli taki masz (M104?).

Wybacz ze nie rzucilem konkretami wiekszego kalibru, ale nigdy jeszcze nie mialem LPG [zlosnik] .

_________________
Pozdrawiam, mMm

E280 T
450SLC 5.0
dawniej: W115 200D '72 - Boluś, W115 '70 - No Name, W116 '76 - No Name, oraz rozne 123

Automatom mówię NIE
Śląsk, Gliwice


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl