MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 28, 2025 11:28 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pt sty 05, 2007 11:02 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 09, 2003 5:30 pm
Posty: 893
Lokalizacja: [DDZ] Dzierżoniów
Adaś pisze:
Dowiesz się więcej również na temat mitów które już w tym wątku zaczynają się pojawiać

nie wiem do kogo to kierujesz...
odkąd pamiętam to u mnie w domu jest jakiś vw tdi więc raczej mitów nie sieje...

_________________
Sprinter 412 Pomoc Drogowa


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 05, 2007 11:35 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 12, 2004 5:30 pm
Posty: 714
Lokalizacja: ze stolicy Śląska
Adaś pisze:
wejdź sobie tutaj i wszystko poczytaj - masa wiedzy od użytkowników TDi

u nich to zmorą są zaworki ERG (czy jakoś tak) i kradzieże auta heheh

_________________
-410D 2,9D '86
-308D 2,3D '94
-Sprinter 312D 2,9TD '97
-307D 2,4D '87
-Vito 2,2 CDI '03
-210 2,2 CDI '00
-190 200D '88
-190 200D '86
-126 300 SDL '84 USA
-124 E300TD '94
-124 250TD '86
-190 2,0E '86
-123 300D '81


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 06, 2007 1:40 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sie 10, 2001 2:00 am
Posty: 224
Lokalizacja: Warszawa
BECKER pisze:
Adaś pisze:
Dowiesz się więcej również na temat mitów które już w tym wątku zaczynają się pojawiać

nie wiem do kogo to kierujesz...
odkąd pamiętam to u mnie w domu jest jakiś vw tdi więc raczej mitów nie sieje...


post kierowałem do krynia, sory jeśli tego nie doprecyzowałem [zlosnikz]

Sugerowalem poczytac forum AKP gdyż użytkowników różnych TDI jest tam od groma - począwszy od najprostszych 1Z, przez AAT,AEL skończywszy na różnych odmianach V6 TDI.

I zgadzam się z BECKEREM, 2.5 TDI a szczególnie w wersji 140 PS to super sprawa. Sam silnik odpowiednio doglądany dożywa 500 tys bez kłopotu. Oczywiście pozostaje sprawa osprzętu (turbo, wtryski, pompa) gdzie bardzo dużo zależy od poprzediego użytkownika, stosowanego oleju i jakości paliwa i tu może być różnie. Niemniej ten silnik w nadwoziu C4 to naprawdę dobra alternatywa. Przy okazji ocynk blachy i bardzo trwały zawias czynią te auto prawdziwym pancernikiem. Wypas zazwyczaj przewyższa ten spotykany w W124 no i komfort jazdy jest ponadprzeciętny, podobnie zresztą jak ceny zadbanych egzemplarzy.

Z nowszymi jednostkami V6 już jest nieco gorzej, trapią je różne usterki, faktycznie koszt rozrządu w takim potworku to 2,5kkPLN plus wieksze spalanie - nie polecam i sam naprawdopodobniej bym na takie coś się nie zdecydował. <br>Dodano po 1 minutach.:<br>
.:SPEEDYRIDER:. pisze:
Adaś pisze:
wejdź sobie tutaj i wszystko poczytaj - masa wiedzy od użytkowników TDi

u nich to zmorą są zaworki ERG (czy jakoś tak) i kradzieże auta heheh


EGR się zdarzają, ale nie tak często jak w Fordach i Oplach. Wejdź na ich forum i daj te hasło w szukajce to cię zasypie postami [zlosnikz]

_________________
W202 C180 94r - Pierwszy MB i pierwsze auto - dawne czasy


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 06, 2007 1:52 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Adaś pisze:
Wypas zazwyczaj przewyższa ten spotykany w W124 no i komfort jazdy jest ponadprzeciętny, podobnie zresztą jak ceny zadbanych egzemplarzy.


Wypas w W124 po 1993 i modelach innych niż 200D jest podobny do tych w C4, trzeba porównywać sobie równe modele.

Ja to muszę mieć pecha do tych AUDI [zlosnik] 80 B4 powiedziałbym że jeździ jakby nie miało amorów/sprężyn, sztywne, wręcz niewygodne auto, do tego co chwila daje o sobie znać dźwiękowo. A8 praktycznie to samo jeżeli chodzi o komfort i dźwięki. Oświadczam że po kilku Mercedesach jestem zawiedziony AUDI, elektronika mi nie imponuje wcale, tymbardziej że nawet serwisy mają problem z ustaleniem awarii.

Co do wyglądu AUDI bardzo mi się podobają, są zupełnie inne niż Mercedesy które też bardzo mi się podobają. Jeżeli obie marki mi się podobają to wybór pada na Mercedesa bo przewyższa AUDI pod innymi względami, takie mam zdanie. Myślę, że jeszcze zimę wytrzymam z AUDI i skończy się na zmianie na jakiegoś C126 lub CL140.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 06, 2007 4:09 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sie 10, 2001 2:00 am
Posty: 224
Lokalizacja: Warszawa
tak sobie z ciekawości przeglądnąłem oferty dizli z zakresu cenowego 18-20 tys bez rocznika i w tym mniej więcej rozmiarze wybór jest następujący:

- Mercedes - 124 lub C klasa
- Audi 100/A6
- Opel Vectra B
- Vw Golf/Passat
- Ford Focus
- Fiat Multipla :P
- Skoda Octawia
- Volvo S/V40

plus kilka innych dziwolągów. Na podstawie doświadczeń przeszłych i obecnych oraz opinii znajomych jeżdżących takimi właśnie autami powiem że nie kupiłbym żadnego z nich. Wybrałbym coś w benzynie i z sekwencją, np, coś takiego klik

_________________
W202 C180 94r - Pierwszy MB i pierwsze auto - dawne czasy


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 06, 2007 4:14 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
BECKER pisze:
z tego co widze jest mowa o aucie za 20tyś a z tego co wiem to w tych autach nie było pompowtryskiwaczy... (chodzi mi o rodzine VW).

1,9 tdi 130KM jest już na pompowtryskach, a myślę, że za niewiele ponad 20.000zł można już kupić.

Cytuj:
koszt rozrządu przy 1,9tdi nie przekracza 500zł z wymianą.

Samego rozrządu może i tak, ale trzeba w komplecie wymienić rolki i napinacz. Oczywiście można rzeźbić - na sprzedaż n.p.

Cytuj:
golf 4 ma zawieche niezniszczalną. gorzej z passatem czy audi a4.

Ale Golf to chyba nie jest odpowiednie auto do porównania z MB 124, to istna taczka.
Passat czy Audi mają aluminiowe elementy które są pieruńsko drogie i szybko "klękają".

Cytuj:
Oczywiście pozostaje sprawa osprzętu (turbo, wtryski, pompa) gdzie bardzo dużo zależy od poprzediego użytkownika, stosowanego oleju i jakości paliwa i tu może być różnie.

Ale to właśnie o to chodzi - kolega szuka samochodu w okolicach 20kPLN, czy ze sporym przelotem, na 100% bez udokumentowanego serwisu itp. Tdi były drogie w zakupie, więc i przebiegi mają spore. Osprzęt, zwłaszcza turbina, nieodpowiednio serwisowany czy eksploatowany może być żródłem wielu wydatków.

A w kwestii ekonomiki zamiany 124 na Audi i ska: jeżeli chcesz sprzedać MB za 15tyś i kupić tdi za 20tyś, to się to nijak nie kalkuluje - do 20tyś dolicz pakiet startowy 2tyś, to masz już 7.000zł do odrobienia, co przy założeniu braku różnic w kosztach eksploatacji daje okres 3,5 roku :) Jeżeli do tego doliczysz wyższe (będę tu uparty :) ) koszty napraw, to z ekonomicznego punktu widzenia nie ma to sensu.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 06, 2007 4:32 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Bukol pisze:
A w kwestii ekonomiki zamiany 124 na Audi i ska: jeżeli chcesz sprzedać MB za 15tyś i kupić tdi za 20tyś, to się to nijak nie kalkuluje - do 20tyś dolicz pakiet startowy 2tyś, to masz już 7.000zł do odrobienia, co przy założeniu braku różnic w kosztach eksploatacji daje okres 3,5 roku :) Jeżeli do tego doliczysz wyższe (będę tu uparty :) ) koszty napraw, to z ekonomicznego punktu widzenia nie ma to sensu.


Ale to wszystko jest nieważne, ma mało palić [zlosnik] [oczko]

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 06, 2007 4:41 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Adaś pisze:
Wybrałbym coś w benzynie i z sekwencją, np, coś takiego klik


Łojejku :(
Do tego nie ma nawet zamienników [hehe]
Pewnie dlatego tak pilnie chce się go ktoś pozbyć. Owszem, ładne i wygodne auto, ale w życiu bym forda nie kupił [zlosnik]

Jeżeli benzyna z lpg, to raczej E220T :)

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 06, 2007 5:21 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sie 10, 2001 2:00 am
Posty: 224
Lokalizacja: Warszawa
[quote="Bukolw życiu bym forda nie kupił [zlosnik]

Jeżeli benzyna z lpg, to raczej E220T :)[/quote]


gdzie ty forda widzisz?? Przeca to V70 :P

_________________
W202 C180 94r - Pierwszy MB i pierwsze auto - dawne czasy


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 06, 2007 8:07 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 07, 2002 8:23 pm
Posty: 1547
Lokalizacja: karlikowo, sopot
Volvo, jak i niestety Jaguar oraz innych kilka marek (Lincol, Mercury, Mazda, Land Rover, Aston Martin), to Ford w innym garniturku... [szalone]

_________________
Michał

[url=http://tinyurl.com/ynncqo]C wie cool[/url]
[url=http://tinyurl.com/yqlveg]T wie toll[/url]
[url=http://tinyurl.com/29p2sb]V wie volksschubkarre[/url]
[url=http://tinyurl.com/26282p]W wie... volvo[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 06, 2007 8:27 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sie 10, 2001 2:00 am
Posty: 224
Lokalizacja: Warszawa
lepiej już zamilknę bo tu nawet w hyde parku króluje mercedes...cała reszta to riksze i taczki [szalone] :)

_________________
W202 C180 94r - Pierwszy MB i pierwsze auto - dawne czasy


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 06, 2007 8:33 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 22, 2005 4:21 pm
Posty: 1313
Lokalizacja: Płońsk / Warszawa-Bemowo [WPN]
Adaś pisze:
cała reszta to riksze i taczki

To prawda.

P.S. Co do innych marek lub nowszych modeli Mercedesa możesz się jedynie dogadać z kolegą M4E [hihi]


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 06, 2007 9:25 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Jarzyn pisze:
Adaś pisze:
cała reszta to riksze i taczki

To prawda.

P.S. Co do innych marek lub nowszych modeli Mercedesa możesz się jedynie dogadać z kolegą M4E [hihi]


spadaj 8) nieznasz sie bo młody jesteś :lol: ja tam lubie praktycznie wszystko co ma gwiazde na masce-rocznik nieważny.Acha kolegi Jarzyna niesłuchajcie-On by byl niezadowolny ze stanu auta ktore dopiero opusciło fabryke a i znalzł by jakies niezgodnosci w Vinie niemowiąc ze sprzedace z salonu posadził by o cofnięcie stanu licznika o 100tys km. [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 07, 2007 12:25 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 15, 2003 8:25 pm
Posty: 681
Lokalizacja: ze Wsi <Katowice>
hmmm co wam powiedziec.. widać zaraz ze to forum Mb bo ludzie sa zaslepieni ta marką.. Zreszta to samo jest na forum Audi tam MB jest feee i dla staruchów.

Co do TDI
Mam starego traktora Audi 80 1,9TDI 90KM ma swoje wady -szczególnie porównujac go do auta braciaka(Speedyrider i jego 124 300D24V) u niego kultura pracy silnika jest na gwiezdnym poziomie niestety w 4 cylindrwy klepok klepie..
Ale co do jazdy... MB przegrywa pod kazdym wzgledem..
Dynamika i spalanie..

Co do ogółu TDI ich bolączki
zawór N75 zawór sterujacy turbiną ( Speed błednie podał EGR)
w mocniejszych wersjach kierownice turbiny zapiekają sie i trzeba je reanimować
A4 i paski aluminuim w zawieszeniu... troche kosztuje.


Plusy
pełna diagnostyka samochody przy uzyciu interfejsa za 50 zł. Pozwala na dynamiczne sprawdzenie samochodu tzn (turbo,wtryski, przepływka, dawki paliwa, kat wtrysku) chłopaki na forum poinformuja co dolega twojemu traktorowi bez koniecznosci serwisu
Jak ktos potrafi spokojnie jezdzic na trasie spalanie 4,5 l/100km nie jest cudem. w miescie 5,5-6 litrów


Co do rozrzadu.. fakt jest drogi w jednostkach V6 w rzedówkach bez przesady . rolki , pasek napinacz czasem pompa wody, koło zębate na wale korbowym.
Czesci tanie bo od cholery tych aut na drogach.



Coraz wiecej MB maniaków przechodzi na strone VAGa, niestety trzeba potrafic przyznać innym ze robią cos naprawde dobrego.
A tak wogoel to MB zaczał juz cynkować karoserie?? czy dalej wypada tak smiesznie w porównaniach-kiedy inni daja po kilka lat na blache a on 1 rok.. <br>Dodano po 2 minutach.:<br>
Bukol pisze:
Samego rozrządu może i tak, ale trzeba w komplecie wymienić rolki i napinacz. Oczywiście można rzeźbić - na sprzedaż n.p.

nie pisz o rzeźbach jak waćpan nie masz pojecia...

Zreszta ilu z was samych robi przy autach a ilu jest "pseudomechanikami" ja i mój mechanik ..

_________________
Kierownik 190(W201) '86 2,0E afftomat-ex
Z-ca Kierowniak Beka '81 300D afftomat-ex
Z-ca 124 `94 300D 24V leniuszek

Zmiana Audi 80 B4 1,9TDi Avant `95


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 07, 2007 1:24 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
wiedzmin pisze:
Coraz wiecej MB maniaków przechodzi na strone VAGa, niestety trzeba potrafic przyznać innym ze robią cos naprawde dobrego.


No ja po chwili słoabości wracam do jedynie słusznej jakości aut - MERCEDES! Bardziej cenię sobie komfort, trwałość, świetne materiały w aucie i mechanikę od elektroniki, twardego zawieszenia zupełnie nie spisującego się w polskich warunkach, niską trwałością i pozornie niskim spalaniem w TDI.

Ale po to mamy tyle aut na rynku, że każdy może sobie wybrać, wczoraj rozmawiałem z kolegą, jeździ PEUGEOTEM 407 2,2HDi, a marzy o HYUNDAYU SONATA 2,4 diesel, mówi że jest piękny, świetnie wykonany, nie rzuca się w oczy.......... i przestałem Go słuchać [szalone]

Dla każdego coś miłego. [zlosnik]

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl