MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 24, 2025 6:53 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pt gru 08, 2006 5:28 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 03, 2006 2:06 pm
Posty: 89
Lokalizacja: Tczew
koło na wale jest na klinie. to już druga sugestia co do tego, że może go ścieło. Tu moje pytanie: da się to zrobić bez rozbierania silnika?

Cytuj:
jesli nie masz pewności co do rozrządu, to nie polecam prób odpalania silnika (krecenia nim namiętnie), bo jesli fazy sie nie zgrają, to może się skończyć tym że zawory zaparkują w tłoku...

jestem tego swiadomy...


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 08, 2006 6:44 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 902
Lokalizacja: Legionowo
Proponuję sprawdzić ustawienie zapłonu .Jeśli łańcuch był zdjęty a potem wszystko zostało ustawione na znaki to wcale nie znaczy że nie przestawiło się koło zębate do napędu aparatu.Wyjąć aparat,ustawić 1 cylinder na g.m.p. ustawić palec w aparacie na 1 cylinder pamiętając o tym,że przy wkładaniu aparat wchodzi z lekkim skrętem,założyć kopółkę i jazda.Przerabiałem to u siebie i też rozkładałem ręce.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 08, 2006 6:50 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 02, 2003 10:59 am
Posty: 851
Lokalizacja: Stargard (koło Kruszyna:))
Monter pisze:
Chyba odwrotnie- dwa obroty wałem cztery suwy


nie widze zadnej odwrotnosci:)) to oczywiste ze 2 pelne obroty walu korbowego to 4 suwy silnika.. mi chodzilo o polaczenie walka rozrzadu z walem korbowym i stosunek ilosci obrotow jednego do drugiego ktory jest 2:1 (wal korbowy : walek rozrzadu)

Monter pisze:
Ja tam nie bedę się wymądrzał bo na tyle się nie znam


popieram :)

_________________
W123 240D - 1978 "CONDOR" - rozstaliśmy się....
S211 320CDI - 2003 "WAVE" - poretrofitowany
S212 350CDI - 2013 "BIAŁAS" - poretrofitowany
W164 ML 320CDI - 2007 "CZARNY" - nieretrofitowany


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 08, 2006 7:57 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 8:11 am
Posty: 1204
Lokalizacja: Opole
kuba_tcz pisze:
Tu moje pytanie: da się to zrobić bez rozbierania silnika?


nie wiem jak u ciebie dokladnie to wyglada, ale normalnie zdejmujesz pokrywe zaworow i masz walek/walki na wierzchu. moga byc z tylu i z przodu blendy. z przodu na bank bo zebatka jest schowana, potem jest tam nakretka zawyczaj na 17 :) dasz rade ;) <br>Dodano po 36 sekundach.:<br> aha, w kazdym badz razie silnika nie rozbierasz :D tylko pokrywe zaworow jak pisalem :)

_________________
L206D
C124 230CE
S210 320CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 08, 2006 9:51 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 03, 2006 2:06 pm
Posty: 89
Lokalizacja: Tczew
rozrząd już jest OK. ;)
teraz walczę z zapłonem. albo strzela w rurę, albo kręci i nic


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 08, 2006 10:18 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 02, 2003 10:59 am
Posty: 851
Lokalizacja: Stargard (koło Kruszyna:))
kuba_tcz pisze:
rozrząd już jest OK.


to pochwal sie cos nawywyjal ze nie bylo ok :)))

_________________
W123 240D - 1978 "CONDOR" - rozstaliśmy się....
S211 320CDI - 2003 "WAVE" - poretrofitowany
S212 350CDI - 2013 "BIAŁAS" - poretrofitowany
W164 ML 320CDI - 2007 "CZARNY" - nieretrofitowany


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 08, 2006 11:14 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 03, 2006 2:06 pm
Posty: 89
Lokalizacja: Tczew
jak ustawie na wale dokładnie na OT, to wałek rozrządu jest minimalnie za znakiem. nie wiem, z czego to wynika, poprzedni właściciel mówił cos o innym klinie, który poprawia osiągi.
a ja sprawdzjąc potem rozrząd ustawiałem na znaki wałek rozrządu, co dawało dość dużą rozbieżność na wale korbowym. I stąd całe zamieszanie.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 09, 2006 9:15 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 22, 2006 11:33 pm
Posty: 794
Lokalizacja: z Poznania
dobrzan pisze:
Monter napisał:
Chyba odwrotnie- dwa obroty wałem cztery suwy


nie widze zadnej odwrotnosci:)) to oczywiste ze 2 pelne obroty walu korbowego to 4 suwy silnika.. mi chodzilo o polaczenie walka rozrzadu z walem korbowym i stosunek ilosci obrotow jednego do drugiego ktory jest 2:1 (wal korbowy : walek rozrzadu)

Monter napisał:
Ja tam nie bedę się wymądrzał bo na tyle się nie znam


popieram


Wczoraj juz skapnąłem się, że wprowadziłem zamieszanie ale ....
nie miałem jak wysłac posta.
Dobra juz się nie tłumacze...

[zlosnik] [zlosnik]
Ważne że jest postęp w naprawie ..

Pozdrawiam

_________________
280 CE Automat.....,
W123 200D Miś! Pałkowy
Ex. MB 410


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 09, 2006 9:17 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 902
Lokalizacja: Legionowo
Jeśli się nie mylę to koła zębate siedzą na klinach tak więc jeśli nie zapomniałeś wcisnąć dolnego w rowek, nałożyć koło,ustawić na znakach i dopiero poskręcać resztę, to na 100% przy lużnym łańcuchu przestawiło się koło do napędu aparatu.Trzeba wyjąć aparat i i ustawić zapłon.Przerabiałem to u siebie niby wszystko sie zgadzało a iskra szła nie tam gdzie trzeba.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 09, 2006 7:01 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 03, 2006 2:06 pm
Posty: 89
Lokalizacja: Tczew
cały problem był w urwanej przeciwwadze palca w aparacie. Gdy go w koncu odpaliłem, chodził, dopóki nie dałem mu ostro gazu. Palec uniósł się za sprawą siły odśrodkowej i przeskoczył, dajac iskrę gdzie indziej.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 11, 2006 5:05 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
Z uwagi że byłem w szkółce nie mogłem się podpiąć do tematu [szalone]
Fajnie że motorek już chodzi ale to co kuba_tczz palcem to jedno a druga strona medalu to taka że magicy dali ciała [zlosnik] o zapłonie było dużo i powtarzam że jeśli motor ma 4 gary i zapłon 1-3-4-2 to mijanka na 4 (chodzi o zawory) to zapłon na 1 czyli praca [zlosnik] znaki powinny się pokrywać przynajmniej "prawie" (bo już się nauczyłem że nie wszystkie serducha mają hydrauliczne napinacze) i to wsio
jeżeli motor chodził przed wymianą uszczelniacz to i po wymianie też powinien [oczko] jeżeli jest bałagan, bo np. poprzestawiano fazy i aparat wykazuje "głupoty w stosunku do położenia tłoków", to ustawiamy na 1 w pracy zerkamy na kopułkę gdzie jest pierwszy zapłon luzujemy aparat i unosimy w górę ok 1,5 centa obracamy palec y tę stronę w którą potrzebujemy i wkładamy w gniazdo doregulowując wstępnie aparatem , a po odpaleniu regulacja dokładna albo na lampę albo......"oka, ucha nie oszukasz [szalone] " i po sprawie [zlosnik]
kuba_tczTobie się nie dziwię ale jeżeli Ktoś chce używać tytułu mechanik jeszcze w dodatku samochodowy to ....wybacz niech zakupi sobie taczkę w Castoramie i potrenuje :-? a z drugiej strony dobrze że Ci remontu nie kazali robić [szalone]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 11, 2006 7:37 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 03, 2006 2:06 pm
Posty: 89
Lokalizacja: Tczew
Cytuj:
a z drugiej strony dobrze że Ci remontu nie kazali robić

były już hipotezy, że ścieęo klin mocujący koło zębate do wału korbowego, także niewiele brakowało ;D

Cytuj:
luzujemy aparat i unosimy w górę ok 1,5 centa obracamy palec y tę stronę w którą potrzebujemy i wkładamy w gniazdo doregulowując wstępnie aparatem , a po odpaleniu regulacja dokładna albo na lampę albo......"oka, ucha nie oszukasz
a tutaj nie trzeba było go luzować aby przestawić palec. I tu była przyczyna kłopotów, sam się przestawiał...


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 12, 2006 8:37 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
kuba_tcz pisze:
I tu była przyczyna kłopotów, sam się przestawiał...

Wtedy i tylko wtedy gdy jakiś "mister di Angelo" wyrwie flaki z palca aparatu zapłonowego i nie ma blokady [zlosnik]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl