MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 02, 2025 2:19 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1651 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 193 94 95 96 97111 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: śr lis 07, 2007 10:51 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt lis 22, 2005 1:42 pm
Posty: 61
Lokalizacja: z Polski
Bawisz mnie lelek :) Mam gdzies bledy ortograficzne i ciebie:)
a maoze pobyt lub obywatelstwo dostales na psa zarejestrowanego w rzeszy, czy dziedek sluzyl w wermachcie?

_________________
Lelek daj spokuj


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 09, 2007 5:29 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 05, 2006 8:54 pm
Posty: 92
Lokalizacja: Koblenz
bart_no_one pisze:
sprzedam 200 kg frytury palmowej posmarzalniczej to jest 200 litrow 1,5 za litr ewentualnie mnoge ja przefiltrowac w tedy po 1,8 po wymieszaniu pol na pol z olejem napedowym daje rade jesli ma ktos podgrzewany filtr i podgrzewacz.
mail peep@poczta.fm


Prawda jest ze olej palmowy z ktorej robiona jest frytura posiada wyzsza wartosc energetyczna. Jadnak nie nadaje sie nawet w stosonku 50%-50% z olejem napedowym jako paliwo, nawet jezeli ma sie podgrzewany filtr. Poniewaz niska temperatura spowoduje ze przewody zostana zapchane i nie pomoze nawet podgrzany filtr jezeli przewody paliwa zostana niedrozne.
Nadaje sie to jako paliwo po uprzedniej jego rafinacji wraz z innymi olejami pochodzenia roslinnego.
Tak jezdzi czesciowo flota samochodow ciezarowych Mc-Donald. Wykozystuje fryture ze swoich smazalni.
Czysta fryture wykozystuje sie z powodzeniem do zasilania malych silowni energetycznych oraz cieplnych, gdzie utrzymanie wyzszej temperatury ukladu zasilania w to paliwo, nie jest problematyczne.

_________________
Opel Zafira 2,2 DTI

Roslinny ? Do pelna prosze !

www.ekoforum.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 09, 2007 6:07 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 27, 2007 12:13 pm
Posty: 205
Lokalizacja: Bolesławiec
kuuurde... jak encyklopedycznie :D
taka rzetelność jest na wagę złota ;)

_________________
www.arahnet.org - usługi i bezpieczeństwo IT
BMW E32 750iA '91 magia V12 8)
Ford Fiesta 1.3 [LPG] (do pracy)
Honda VT 1100 SHADOW
Ex: MB W123 300 d '79
Ex: BMW E32 735i '87
Ex: Honda VF 750 F


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 10, 2007 11:02 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt lis 22, 2005 1:42 pm
Posty: 61
Lokalizacja: z Polski
Widzisz Lelek i znow sie potwierdza co napisalem nie wiesz ,a piszesz by pisac,to jest naprawde smutne.Jezdze na fryturze palmowej on dwóch lat i jakoś nie mam z tym większych problemów ,ba jest to instalka jedno zbiornikowa! i latem nawet bez domieszki jezdze . Wiem wiem zaraz bedziesz cedzic wywody bo to i tamto .Nie komentój jak masz zadzierac nosa lub krytykowac bo to do niczego nie zmierza prucz wiekszej nie checi do ciebie .
Chcesz cos ciekawego napisac to napisz ,chcesz napisac cos smiesznego to napisz ale nie krytykuj bo kto dal ci prawo do oceniania innych?

Jesli chodzi o fryture to najlepiej instalacje dwu zbiornikowa z podgrzewanymi przewodami 4in1 podgrzewanym filtrem z tkaniny aquablock troche drogi ale daje rade.No i zbiornik podgrzewany oczewiscie. Moj kumpel ma zbiornik od razu z kolumna filtracyjna tak ze w czasie jazdy mu sie palma filtruje .:)Pomyslowosc nie zna granic.

_________________
Lelek daj spokuj


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 10, 2007 1:20 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 16, 2006 9:38 am
Posty: 113
Witam
Mam pytanie do ludzi którzy mają instalacje i też do tych co jej nie posiadają a leją rzepak prosto do baku. Chodzi mi o zapach spalin. Czy istnieje jakiś skuteczny sposób na pozbycie się tego "problemu" ? Dokładnie rok temu w zimie jeździłem na mieszaninach OR/ON w różnych stosunkach ale dolanie nawet małej ilości oleju do ropy skutkowało tym zapachem. Mam tu pytanie też do Lelka czy bardzo czuć zapach rzepaku jak się posiada instalację ? Od jakiegoś czasu coraz bardziej skłaniam się ku instalacji bo jednak ma ona niezaprzeczalne zalety a w dodatku te szybujące ceny ropy (w przyszłości bedzie pewnie 100$ za baryłkę :( ) a cena OR jest w miarę na podobnym poziomie i bardziej zależy od pogody niż od konfliktów na linii USA- Iran. Pewnie też by się przydało zmienić końcówki wtrysków żeby jeszcze lepiej rozpyliło OR (lepsze dopalenie-mniejszy zapach - tak myślę). Zwiększać ciśnienie otwarcia na wtryskach i regulować kąt na pompie trochę mi się nie uśmiecha, choć może i to kiedyś rozważę.

pozdrawiam

_________________
Instalacja na OR cena 49 zł: http://je.pl/9c7d


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 10, 2007 2:17 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
bart_no_one pisze:
komentój jak masz zadzierac nosa lub krytykowac bo to do niczego nie zmierza prucz wiekszej nie checi do ciebie .


przesadziłes ... I naprawdę myslisz że ktoś będzie z uwagą czytał to co piszesz ?? czy celowo dewaluujesz swoje przemyślenia ?

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 10, 2007 9:33 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 05, 2006 8:54 pm
Posty: 92
Lokalizacja: Koblenz
rzepak pisze:
Witam
Mam pytanie do ludzi którzy mają instalacje i też do tych co jej nie posiadają a leją rzepak prosto do baku. Chodzi mi o zapach spalin. Czy istnieje jakiś skuteczny sposób na pozbycie się tego "problemu" ? Dokładnie rok temu w zimie jeździłem na mieszaninach OR/ON w różnych stosunkach ale dolanie nawet małej ilości oleju do ropy skutkowało tym zapachem. Mam tu pytanie też do Lelka czy bardzo czuć zapach rzepaku jak się posiada instalację ? Od jakiegoś czasu coraz bardziej skłaniam się ku instalacji bo jednak ma ona niezaprzeczalne zalety a w dodatku te szybujące ceny ropy (w przyszłości bedzie pewnie 100$ za baryłkę :( ) a cena OR jest w miarę na podobnym poziomie i bardziej zależy od pogody niż od konfliktów na linii USA- Iran. Pewnie też by się przydało zmienić końcówki wtrysków żeby jeszcze lepiej rozpyliło OR (lepsze dopalenie-mniejszy zapach - tak myślę). Zwiększać ciśnienie otwarcia na wtryskach i regulować kąt na pompie trochę mi się nie uśmiecha, choć może i to kiedyś rozważę.

pozdrawiam


Jest wlasnie tak jak piszesz, tego zapachu nie pozbedziesz sie nawet jak wlejesz jedna butelke OR na bak ON.
Jest on tak bardzo intensywny podczas pracy na zimnym OR i jest to obojetnie w jakim stosonku mieszany jest z ON. Im wiecej OR tym bardziej go czuc. W garazu po kilku minutach pracy silnika az gryzie w oczy, tak jest on intensywny. Wylaczylem dla proby calkowicie podgrzewanie OR aby sie przekonac jaki bedzie efekt
Jezeli jednak silnik jest rozgrzany i OR osiaga okolo 90°C przed pompa wtryskowa zapach jest minimalny i o wiele przyjemniejszy. Pozbyc sie go jednak nie da rady.
Jezeli chodzi o jakiekolwiek manipulowanie przy zmianie wtryskow lub ustawienia Pompy wtryskowej to raczej sie tego nie podejmuje bo auto naladowane jest elektronika. Ograniczylem sie do okresowego przegladniecia wtryskow, co zrobl mi to juz raz pompiarz. Zrobie to ponownie na wiosne ( to bedzie juz 50.000 km na OR ). Zdejme tez mise olejowa aby zobaczyc czy cos sie tam nie osadza. Oleju smarnego mi nie przybywa, mam minimalne ubytki, a to dobry znak.

erio pisze:
przesadziłes ... I naprawdę myslisz że ktoś będzie z uwagą czytał to co piszesz ?? czy celowo dewaluujesz swoje przemyślenia ?


Szkoda Twoich slow. Moze to naprawde "PEMPEK SWIATA" ?
Mozemy tylko liczyc ze szlag mu trafi klawiature i zacznie posty pisac OLOWKIEM na monitorze :lol:

_________________
Opel Zafira 2,2 DTI



Roslinny ? Do pelna prosze !



www.ekoforum.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 10, 2007 9:54 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 16, 2006 9:38 am
Posty: 113
to tyle dobrze z tym zapachem :) wiem jak to pachnie przy stężeniu jakieś 50:50, najgorzej jest jak ma się włączony nawiew w kabinie i jeszcze ma się kawałek pojechać do tyłu :) coraz bardziej jednak skłaniam się w stronę instalacji 2 zbiornikowej
:roll:
pozdrawiam

_________________
Instalacja na OR cena 49 zł: http://je.pl/9c7d


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 10, 2007 9:57 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 15, 2006 10:06 am
Posty: 523
Lokalizacja: PRA
chłopaki, zmieniłem furkę i mam pytanie (szczerze to przeraża mnie szukanie odpowiedzi w dziweiędziesięcio paro stronicowym wątku), czy pompa lucasa w W210 E220D może spokojnie tak jak 250D z W124 pracować na OR 100%?

_________________
ex MB W201 200D '85 automat w stanie agonalnym. Panie, świeć nad jego gwiazdą...
ex MB W124 250D '85 manual w stanie dobrym plus plus (astral silver metalic)


W210 E220D 97 budyń do sprzedania

Oo==oO


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 11, 2007 12:41 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt lis 22, 2005 1:42 pm
Posty: 61
Lokalizacja: z Polski
erio pisze:
bart_no_one pisze:
komentój jak masz zadzierac nosa lub krytykowac bo to do niczego nie zmierza prucz wiekszej nie checi do ciebie .


przesadziłes ... I naprawdę myslisz że ktoś będzie z uwagą czytał to co piszesz ?? czy celowo dewaluujesz swoje przemyślenia ?


mysle ze ty czytasz skoro sie podejmujesz pisania jak adwokat <br>Dodano po 7 minutach.:<br>

Szkoda Twoich slow. Moze to naprawde "PEMPEK SWIATA" ?
Mozemy tylko liczyc ze szlag mu trafi klawiature i zacznie posty pisac OLOWKIEM na monitorze :lol:[/quote]

Myslalem ze cos skrytykujesz cos napiszesz a tu takie rozczarowanie?!
Przecież moglbys cos napisac mp.ze temperatura wtrysku paliwa do cylindra jest zawsze rowna temperaturze glowicy?!

PO za tym tak mnie dziwi mnie fakt ze wszystko wiedzacy Lelek w temacie OR zleca przeglad wtryskow pompiarzowi i boi sie majstrowac przy cisnieniu wtryskow .To tak jak by kucharz chwali sie wiadomosciami z ksiazki kucharskiej a sam jajecznicy nie potrafil usmarzyc. Coz tak to juz chyba w tym kraju jest .Pozdrawiam Cie Lelek <br>Dodano po 5 minutach.:<br>
rzepak pisze:
to tyle dobrze z tym zapachem :) wiem jak to pachnie przy stężeniu jakieś 50:50, najgorzej jest jak ma się włączony nawiew w kabinie i jeszcze ma się kawałek pojechać do tyłu :) coraz bardziej jednak skłaniam się w stronę instalacji 2 zbiornikowej
:roll:
pozdrawiam


mysle ze dwu zbiornikowa instalka nic nie da przeczytaj post wyzej paliwo jest podgrzewane ostatecznie we wtryskach od temperatury glowicy wiec jesli zapach jest mocny to według mnie koncowki wtryskow leja wez sprawdz na probniku albo podjedz do pompiarza niech ci sprawdzi.Jak beda do wymiany to podbij cisnienie do 175 a jak nie pekasz to do 210 barow drobna regulacja konta wtrysku i jazda w zimie na oleju powinien smigac chyba ze juz zarzniety.Ja w zimie zapalalem bez problemu przy -5 na or bez jakis ingerecji we wtryski. Z drugiej strony o co ci chodzi z tym zapachem boisz sie ze medy sie zlapia czy nielubisz go?
Jezdzisz na mieszace ori on to gowno maga ci zrobic jedziesz na bio i nikomu nie bedzie sie chcialo grzebac w zbiorniku.

_________________
Lelek daj spokuj


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 11, 2007 10:27 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 05, 2006 8:54 pm
Posty: 92
Lokalizacja: Koblenz
Dla zainteresowanych, zachowanie sie mieszanek OR z ON w roznych waronkach temperaturowych:

ON (IZ -40) -temperatura krzepnięcia -40 stopni C,
-temperatura zablokowania zimnego filtru -34 stopni C.

ON (IZ -35)
-temperatura krzepnięcia -35 stopni C,
-temperatura zablokowania zimnego filtru -21 stopni C.

ON (DP)-temperatura krzepnięcia -25 stopni C,
-temperatura zablokowania zimnego filtru -12 stopni C.

OR
-temperatura krzepnięcia -10 stopni C,
-temperatura zablokowania zimnego filtru +13 stopni C.

20%OR+80%ON (IZ -40)
-temperatura krzepnięcia -30 stopni C,
-temperatura zablokowania zimnego filtru -31 stopni C.

40%OR+60%ON (IZ -40)-temperatura krzepnięcia -25 stopni C,
-temperatura zablokowania zimnego filtru -21 stopni C.

60%OR+40%ON (IZ -40)
-temperatura krzepnięcia -20 stopni C,
-temperatura zablokowania zimnego filtru -10 stopni C.

80%OR+20%ON (IZ -40)
-temperatura krzepnięcia -20 stopni C,
-temperatura zablokowania zimnego filtru +5 stopni C.

20%OR+80%ON (IZ -DP)
-temperatura krzepnięcia -15 stopni C,
-temperatura zablokowania zimnego filtru -12 stopni C.

40%OR+60%ON (IZ -DP)
-temperatura krzepnięcia -15 stopni C,
-temperatura zablokowania zimnego filtru -11 stopni C.

60%OR+40%ON (IZ -DP)
-temperatura krzepnięcia -10 stopni C,
-temperatura zablokowania zimnego filtru -10 stopni C.

80%OR+20%ON (IZ -DP)
-temperatura krzepnięcia -10 stopni C,
-temperatura zablokowania zimnego filtru +4 stopnie C.

źródło:
Zygmunt Szlachta
Zasilanie silników wysokoprężnych paliwami rzepakowymi
Wydawnictwo WŁK



bart_no_one pisze:
Myslalem ze cos skrytykujesz cos napiszesz a tu takie rozczarowanie?!


Z mojej strony dyskusje z Toba uwazam za zakonczona.

_________________
Opel Zafira 2,2 DTI



Roslinny ? Do pelna prosze !



www.ekoforum.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 11, 2007 10:34 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 27, 2007 12:13 pm
Posty: 205
Lokalizacja: Bolesławiec
lelek_der_1 kurde - chętnie dałbym Tobie punkcik za pomoc, takich info szukałem - a po książkę sie pokwapię ;) niestety nie zakładałem tego posta...

_________________
www.arahnet.org - usługi i bezpieczeństwo IT

BMW E32 750iA '91 magia V12 8)

Ford Fiesta 1.3 [LPG] (do pracy)

Honda VT 1100 SHADOW

Ex: MB W123 300 d '79

Ex: BMW E32 735i '87

Ex: Honda VF 750 F


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 11, 2007 10:45 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 05, 2006 8:54 pm
Posty: 92
Lokalizacja: Koblenz
amatox pisze:
lelek_der_1 kurde - chętnie dałbym Tobie punkcik za pomoc, takich info szukałem - a po książkę sie pokwapię ;) niestety nie zakładałem tego posta...


Ta wlasnie ksiazka jest wielkim zrodlem cennych informacji, a nie jakims bla bla.
Trwalo to kilka mieiecy zanim ja dorwalem poniewaz kilka ostatnich nakladow zostalo wyczerpanych. Musisz wytrwale szukac w internetowych ksiegarniach.
Teraz waslalem ja do Polski aby kumpel tez troche postudiowal.

Pozdrawiam


Ostatnio zmieniony sob sie 09, 2008 1:26 pm przez lelek_der_1, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 11, 2007 12:25 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt lis 22, 2005 1:42 pm
Posty: 61
Lokalizacja: z Polski
Lelek rozczarowales mnie! braklo argumetow to siegasz po nic nie warta literaturę sic! Ty nawet jej ze zrozumieniem nie przeczytales bo jak bys przeczytał to zobaczyl bys ze gosc bzdury pisal bo grnat dostal wiec cos musial napisac.Podam ci jeden przyklad i na tym obalam twoj caly tekst o krzepnieciu i blokadzie filtra!! na samym dole jest tam napisane
:
cyt.:
PostWysłany: Nie Lis 11, 2007 10:27 am Temat postu:
Dla zainteresowanych, zachowanie sie mieszanek OR z ON w roznych waronkach temperaturowych:


80%OR+20%ON (IZ -DP)
-temperatura krzepnięcia -10 stopni C,
-temperatura zablokowania zimnego filtru +4 stopnie C.

A.
80%OR+20%ON (IZ -DP)
-temperatura krzepnięcia -10 stopni C, wielka bzdura tu pokazales ze nie robies sam eksperymetow i tym sie mocno skompromitowales
B.-temperatura zablokowania zimnego filtru +4 stopnie C. wierutna bzdura
i kompromitacja ja jezdzilem przy -5 na 100% OR ty pewnie nawet nie sprobowales!!
Jak nie probowales to czemu sie tak wypowiadasz ??
Ja to znam z autopsji wiec dla tego twierdze ze to bzdury rozumiesz?

Wklejasz te banialuki jakiegos profesorka ktory napisal doktorat albo profesure na temat ktory juz przerabiano w niemczech 30 lat temu przez Elsbetta wielkie mi halo i teraz wciskasz ludziom ten kit o zgrozo a oni ci jeszcze sa za to wdzieczni sic! czy to jest twoja porzywka?
Teraz znow potwierdzasz to co na innych forach sie dzialo dzieki tobie po raz kolejny.

_________________
Lelek daj spokuj


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 12, 2007 10:21 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 05, 2006 8:54 pm
Posty: 92
Lokalizacja: Koblenz
rzepak pisze:
Od jakiegoś czasu coraz bardziej skłaniam się ku instalacji bo jednak ma ona niezaprzeczalne zalety a w dodatku te szybujące ceny ropy (w przyszłości bedzie pewnie 100$ za baryłkę :( ) a cena OR jest w miarę na podobnym poziomie i bardziej zależy od pogody niż od konfliktów na linii USA- Iran. Pewnie też by się przydało zmienić końcówki wtrysków żeby jeszcze lepiej rozpyliło OR (lepsze dopalenie-mniejszy zapach - tak myślę). Zwiększać ciśnienie otwarcia na wtryskach i regulować kąt na pompie trochę mi się nie uśmiecha, choć może i to kiedyś rozważę.

pozdrawiam


Jezeli juz postanowisz zamontowac instalacje 2-zbiornikowa to do zbiornika z OR dolewaj rowniez okolo 10% ON, a zima nawet 20%. Poniewaz moze noca spasc temperatura daleko ponizej 0 i pojawi sie problem z pociagnieciem OR po przelaczeniu.
Dla przykladu zobacz jak wyglada OR przy temperaturze -8°C. Jest on jeszcze miekka masa, ale jazda na tym jest niemozliwa.

http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... ild042.jpg

Jezeli masz ogrzewany garaz to mozesz jezdzic nawet przy -20 ( powracajacy OR w temperaturze ponad 80°C nie pozwoli na jego zamarzniecie w baku). Tylko po zakonczonej jezdzie i tak niskiej temperaturze nie pozostawiaj auta na dluzszy czas na jej dzialanie.
Wymaga to napewno troche dyscypliny, ale do tego mozna sie przyzwyczaic. Nawet do wlewania OR z butelek. Ja jak policze to wlalem ich juz okolo 3500 sztuk.

_________________
Opel Zafira 2,2 DTI



Roslinny ? Do pelna prosze !



www.ekoforum.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1651 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 193 94 95 96 97111 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl