MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt wrz 12, 2025 3:08 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: śr lis 03, 2004 5:31 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
wht pisze:
TrickyKid pisze:
MERCEDES 4 EVER pisze:
a takie cupe przeszło by na zołte? [oczko] [oczko] [oczko] http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 13045&rd=1 :lol:


Jeden taki [tylko EURO-version] jeździ(ł) po Wrocławiu na żółtych.

Co znaczy EURO-version?


Znaczy ze nie USA-version [oczko]

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 03, 2004 5:34 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 24, 2002 1:00 am
Posty: 193
Lokalizacja: Gdańsk
WeebShut pisze:
wht pisze:
TrickyKid pisze:
MERCEDES 4 EVER pisze:
a takie cupe przeszło by na zołte? [oczko] [oczko] [oczko] http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 13045&rd=1 :lol:


Jeden taki [tylko EURO-version] jeździ(ł) po Wrocławiu na żółtych.

Co znaczy EURO-version?


Znaczy ze nie USA-version [oczko]

Szkoda, że występowało tylko USA-version [zlosnik] [oczko]

_________________
Paweł
MB Klub Polska
MB W201 190E '90 i czasami MB W126 300SE '87 lub MB W124 230TE '89


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 09, 2004 8:46 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 16, 2003 10:46 pm
Posty: 1972
Lokalizacja: Królewskie Stołeczne i Rezydencjalne Miasto Wrocław
Czas chyba jednak przejechać się do USA...

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 49474&rd=1
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 24319&rd=1

Ensignx - ile wyszły by ceny tych aut po ich sprowadzeniu do Polski przez firmę która się tym zajmuje?

_________________
Supposed Former Automotive Journalist


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 09, 2004 8:52 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 03, 2001 2:00 am
Posty: 2496
Lokalizacja: Warszawa
TrickyKid pisze:
Czas chyba jednak przejechać się do USA...

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 49474&rd=1
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 24319&rd=1

Ensignx - ile wyszły by ceny tych aut po ich sprowadzeniu do Polski przez firmę która się tym zajmuje?


Kurcze dziwnie tanie te auta.
A szczegulnie ta 107-ka :o

Sprowadzenie takiego auta do nas to ok 1000 $ za sztuke (800$ jak sie uda)

_________________
Pozdrowienia Adam
W116 300SD Turbo Diesel

MIKE SANDERs Korrosionsschutzfett
www.bezkorozji.pl
535-466-616


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 09, 2004 8:57 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 16, 2003 10:46 pm
Posty: 1972
Lokalizacja: Królewskie Stołeczne i Rezydencjalne Miasto Wrocław
AMG pisze:
TrickyKid pisze:
Czas chyba jednak przejechać się do USA...

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 49474&rd=1
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 24319&rd=1

Ensignx - ile wyszły by ceny tych aut po ich sprowadzeniu do Polski przez firmę która się tym zajmuje?


Kurcze dziwnie tanie te auta.
A szczegulnie ta 107-ka :o

Sprowadzenie takiego auta do nas to ok 1000 $ za sztuke (800$ jak sie uda)


Transport to pikuś, ja pytam głównie o koszty pośrednictwa [jednak lecieć tam samemu to trochę podwyższa budżet zabawy], koszty załatwiania papierów zabytka, itd

_________________
Supposed Former Automotive Journalist


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 09, 2004 9:00 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 03, 2001 2:00 am
Posty: 2496
Lokalizacja: Warszawa
TrickyKid pisze:
AMG pisze:
TrickyKid pisze:
Czas chyba jednak przejechać się do USA...

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 49474&rd=1
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 24319&rd=1

Ensignx - ile wyszły by ceny tych aut po ich sprowadzeniu do Polski przez firmę która się tym zajmuje?


Kurcze dziwnie tanie te auta.
A szczegulnie ta 107-ka :o

Sprowadzenie takiego auta do nas to ok 1000 $ za sztuke (800$ jak sie uda)


Transport to pikuś, ja pytam głównie o koszty pośrednictwa [jednak lecieć tam samemu to trochę podwyższa budżet zabawy], koszty załatwiania papierów zabytka, itd


Kosztów posrednictwa nigdy nie analizowałem bo nie miałem zamiaru kupowac nic w ciemno.
Wiem że auto np musi byc 100% sprawne bo transport laweta na prom to majątek.

_________________
Pozdrowienia Adam
W116 300SD Turbo Diesel

MIKE SANDERs Korrosionsschutzfett
www.bezkorozji.pl
535-466-616


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 09, 2004 9:18 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw gru 05, 2002 10:32 pm
Posty: 1162
Lokalizacja: Warszawa
AMG pisze:
TrickyKid pisze:
AMG pisze:
TrickyKid pisze:
Czas chyba jednak przejechać się do USA...

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 49474&rd=1
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 24319&rd=1

Ensignx - ile wyszły by ceny tych aut po ich sprowadzeniu do Polski przez firmę która się tym zajmuje?


Kurcze dziwnie tanie te auta.
A szczegulnie ta 107-ka :o

Sprowadzenie takiego auta do nas to ok 1000 $ za sztuke (800$ jak sie uda)


Transport to pikuś, ja pytam głównie o koszty pośrednictwa [jednak lecieć tam samemu to trochę podwyższa budżet zabawy], koszty załatwiania papierów zabytka, itd


Kosztów posrednictwa nigdy nie analizowałem bo nie miałem zamiaru kupowac nic w ciemno.
Wiem że auto np musi byc 100% sprawne bo transport laweta na prom to majątek.


Są ludzie na miejscu, którzy za ok. $500 mogą pomóc przy całym projekcie: sprawdzenie samochodu (znają się na rzeczy), formalności papierowe (papiery dla konserwatora itd) oraz nadanie paczuszki kontenerem.

Pozdrawiam.

_________________
W114 280C 1974 "Esther"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 09, 2004 9:24 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw gru 05, 2002 10:32 pm
Posty: 1162
Lokalizacja: Warszawa
TrickyKid pisze:
Czas chyba jednak przejechać się do USA...

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 49474&rd=1
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 24319&rd=1

Ensignx - ile wyszły by ceny tych aut po ich sprowadzeniu do Polski przez firmę która się tym zajmuje?


Niezłe te modele. Natomiast zupełnymi okazjami są W108 4.5, które nie cieszą się wzięciem za oceanem, nie mają statusu kolekcjonerskiego i można je kupić za kilka tysięcy $. Cena w Europie abstrakcyjna.

Natomiast z ciekawostek, to pojawił się na eBaymotors.com Adenauer kabriolet z 1952. Prawdziwa perełka. Nie wiem, jak samochód wygląda z bliska, ale zawsze to duża rzadkość.

Pozdrawiam.

_________________
W114 280C 1974 "Esther"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 09, 2004 12:44 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 29, 2004 12:00 pm
Posty: 977
Numer GG: 2336868
Lokalizacja: Konopnica pod Lublinem,teraz W-wa
TrickyKid pisze:
Czas chyba jednak przejechać się do USA...

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 49474&rd=1
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 24319&rd=1

Ensignx - ile wyszły by ceny tych aut po ich sprowadzeniu do Polski przez firmę która się tym zajmuje?


Witam TrickyKid,

Tochę trudno mi zabierać głos w tej dyskusji i nie używać mocnych słów.
Bo to przypomina dyskusję przy piffku o mierzeniu głębokości kraterów na księżycu. Wszystko sprawnie, prosto i bezproblemowo można wtedy obmyśleć i obgadać. Podać parę liczb i każdy będzie potakiwał. ;)


W rzeczywistości to nie jest takie proste, jeśli kluczowym dla nas czynnikiem jest cena przedsięwzięcia.

Te 2 przykładowe merce W116 za 850$ i W107 za 1775$ stoją w Californi i Kansas albo Missouri. W ogóle nie wchodzę w kwestię stanu tych aut, ale cena Kupe Teraz wskazuje, że nie ma sensu w ogóle ich oglądać.


Ale jak się je kupiło, to trzeba dostarczyć do portu - to co - laweta, czy ubezpieczenie i ryzykowna wycieczka do portu ? Do portu w Californi, czy Nowym Jorku ? AMG pisał, że nie brałby pod uwagę pośredników. Jeśli zdecydujesz się na prowadzenie tego samochodu musisz wykupić ubezpieczenie za min. 200$, laweta kosztuje znacznie więcej. Kto wie, czy po drodze nie musiałbyś z niej skorzystać awaria. Nie przejrzałem dokładnie opisów, ale te auta moga nie być dopuszczone do ruchu - np. brak testów spalin.

Może się zdarzyć, że sprzedający może zapewnić transport do portu - wtedy nie ma powyższego problemu. Ale czy wątpię, żeby powstałby w takiej sytuacji wątek na forum - "Pomocy: jest do kupienia samochód za 1000$, transport do portu 500$. Mam 20 zdjęć, gość zaklina się, że pali - kupić czy nie ?? " Brzmi to niepoważnie, chyba że ktoś mialby kogoś znajomego na miejscu - albo niezłą zagwozdkę, czy nie kupuje kupy złomu.


Potem kwestia transportu.
Co to znaczy - "Jak się uda to 800$" ??
Nie zapominajmy, że samochód musi być odpowiednio zapakowany i
zabezpieczony. Nie można zrobić tego samemu. Fajnie jest policytować się, kto kiedy słyszał o tańszym kontenerze, ale pozostaje kwestia odprawy celnej w USA (może być wliczona wcenę kontenera) i kwestia
wypakowania auta i odprawy celnej w PL, która też kosztuje. I kosztuje niemało - ceny wahają się od 200-350$.
Dlatego sceptycznie podchodźcie do opowieści panów pracujących nielegalnie przy azbeście -jak to sobie fury ludzie wysyłają za grosze.

W porcie w USA nie ma problemów z cleniem i wywozem, są dopiero w kraju.

Te auta są starsze niż 25 lat, przyjmijmy, że oryginalne - będzie zatem prościej i taniej.
Chcemy sprowadzić je jako zabytkowe, dzięki czemu zaoszczędzić na
cle i akcyzie. Zapłacimy tylko VAT. Musimy mieć opinię rzeczoznawcy - można to załatwiać w czasie transportu drogą morską, albo kiedy auto jest już w Polsce. Co do kosztu takiej wyceny, to niby cena powinna być jedna, ale nie jest i wolę podać ostrożnie, że od 500 PLN.

Wg. moich doświadczeń i doświadczeń znajomych, celnicy mogą się czepić wartości zadeklarowanej na dokumentach. Ale jeśli chodzi np.
o ten W116 z eBAY, to wydaje mi się, że nie byłoby problemu nawet
przy wpisaniu 200$. Pisałem o tym kiedyś, ale wartość celna
rozumiania jest jako wartość auta + koszt transportu. I od tej wartości naliczany jest VAT. Czyli to nie byłoby 22% od 200$, ale od np. 1200$.

W przypadku aut importowanych spoza UE na normalnych zasadach,
od wartości celnej liczone jest cło 10%, od sumy wartości celnej + cło liczony jest VAT 22% (w Niemczech 16% :) ) i potem od tej naliczonej i powiększonej kwoty akcyza.


Nie podaje ile by import tych 2 aut kosztował, bo jest tyle detali związanych z każdą indywidualną transakcją, że koszty b. się różnią.

Teraz dochodzą telefony, druczki, złe druczki, dobre druczki, braki kwitków itp. Nie wspominam o wizie i kosztach przelotu, w przypadku gdy ktoś chce kupić auto bez pośreników.

Wg mnie import z USA ma sens - szczególnie teraz, gdy kurs dolara jest rekordowo niski w stosunku do Euro.
Ale bawienie się w to samemu, przy założeniu, że ma się b. ograniczony budżet nie ma dużego sensu. Może się udać, ale może też oznaczać nieprzewidziane trudności i koszty.
W przypadku, gdy ja importowałbym samochód dla kogoś, to ja odpowiadam za transport do portu w USA, odbiór w Polsce, czy Niemczech, formalności itp.

Dłuuugi pościk mi wyszedł ;)

_________________
1974 W115 240D 3.0 - Kubuś
1978 W107 450 SLC 5.0
ex. 1985 W126 500 SE, 1982 W123 240D USA
Tel. 668 459 362


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 09, 2004 1:07 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 16, 2003 10:46 pm
Posty: 1972
Lokalizacja: Królewskie Stołeczne i Rezydencjalne Miasto Wrocław
Ensignx pisze:
Dłuuugi pościk mi wyszedł ;)


Ano wyszedł Ci post po byku fest. Nie neguję w żaden sposób tego, że sprowadzene z drugiego końca świata samochodu to jest gruba zabawa przy której na każdym kroku jest do wydania jakiś cash którego się nie przewidziało wcześniej. Chodziło mi bardziej o to, czy i za ile można sobie w Polsce zamówić klasycznego/zabytkowego MB z grupy takich jak podałem [cena zakupu 500-2000$, zakładamy na wszelki wypadek, że poruszające się na lawecie]. Chodzi mi o punkt widzenia - mam co wydania tyle i tyle kasy siedząc w Polsce, i chcę by rzetelna firma zajęła się dostarczeniem mi auta do Gdyni wraz z papierami które pozwalają zarejestrować auto na żółtych w Polsce. Czasami widok auta na zdjęciach musi wystarczeć, jeśli firma ma określone referencje to prawdodobnie z chęcia skorzystałbym z jej usług przy sprowadzaniu jakiegoś MB z parapetami [nie w tej chwili, ale w przewidywalnej przyszłości owszem]. Czy taka operacja jest realna i jakie kaliber kosztów jest do doliczenia ponad kwotę którą żada za auto sprzedawca w USA?

_________________
Supposed Former Automotive Journalist


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 09, 2004 1:27 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 29, 2004 12:00 pm
Posty: 977
Numer GG: 2336868
Lokalizacja: Konopnica pod Lublinem,teraz W-wa
TrickyKid pisze:
Ensignx pisze:
Dłuuugi pościk mi wyszedł ;)


Ano wyszedł Ci post po byku fest. Nie neguję w żaden sposób tego, że sprowadzene z drugiego końca świata samochodu to jest gruba zabawa przy której na każdym kroku jest do wydania jakiś cash którego się nie przewidziało wcześniej. Chodziło mi bardziej o to, czy i za ile można sobie w Polsce zamówić klasycznego/zabytkowego MB z grupy takich jak podałem [cena zakupu 500-2000$, zakładamy na wszelki wypadek, że poruszające się na lawecie]. Chodzi mi o punkt widzenia - mam co wydania tyle i tyle kasy siedząc w Polsce, i chcę by rzetelna firma zajęła się dostarczeniem mi auta do Gdyni wraz z papierami które pozwalają zarejestrować auto na żółtych w Polsce. Czasami widok auta na zdjęciach musi wystarczeć, jeśli firma ma określone referencje to prawdodobnie z chęcia skorzystałbym z jej usług przy sprowadzaniu jakiegoś MB z parapetami [nie w tej chwili, ale w przewidywalnej przyszłości owszem]. Czy taka operacja jest realna i jakie kaliber kosztów jest do doliczenia ponad kwotę którą żada za auto sprzedawca w USA?


Ok. Przyjmujemy, że cena auta w USA 2000$, samochód jeździ i główne elementy są oryginalne. Nie ma konieczności wożenia go na lawecie w Polsce. W USA obojętne - laweta albo nie. Auto jest w odległości mniejszej niż 500km od Nowego Jorku.

Auto jest dostarczone do Wrocławia i ma opłacone tymczasowe ubezpieczenie OC. VAT opłacony i cała procedura clenia zakończone.
Ma dokumenty po ang. i po polsku i dokumenty od kons. zabytków, że można je rejestrować na zabytek.

Cena auta 2000$
Cena reszty 3300$

_________________
1974 W115 240D 3.0 - Kubuś
1978 W107 450 SLC 5.0
ex. 1985 W126 500 SE, 1982 W123 240D USA
Tel. 668 459 362


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 09, 2004 2:09 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 03, 2001 2:00 am
Posty: 2496
Lokalizacja: Warszawa
Może ja napisze takie przykład:
Auto z naszego forum, pozdrawiam PK2 [usmiech]

Zakupione w Californi za około 3000$, w pełni sprawne ( nie działa wstecznyale usterka została naprawiona na miejscu) .
Auto zostało zakupione nie przez pośrednika a przez samego zainteresowanego. Samochód pojechał na własnych kołach do portu (miał wykupione ubezpieczenie) zapakowany do kontenera połynął chyab do niemiec (nie pamietam) z kąd własciciel przyjechał nim na kołach .

Kontener do niemiec jest duzo tańszy niz do gdańska.

_________________
Pozdrowienia Adam
W116 300SD Turbo Diesel

MIKE SANDERs Korrosionsschutzfett
www.bezkorozji.pl
535-466-616


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl