Dzień dobry.
Witam ciepło wszystkich użytkowników forum. Mam na imię Paweł i od 3 tygodni jestem właścicielem R107 SL 450 - 1979.
Auto stało w garażu od, wg sprzedającego 2 lat, w mojej oceny od 7. Od kilku dni próbuję rozeznać się co i jak w tym aucie funkcjonuje. W związku z tym mam kilka pytań natury technicznej, może ktoś będzie mógł coś podpowiedzieć.
1. Udało się odpalić silnik lecz bardzo nierówna praca silnika.
Auto odpala jednak dość słabo chce się wkręcać na wysokie obroty. Po chwili gdy złapie temp gaśnie i dopalenie jest możliwe jedynie z lekkim naciśnięciem pedału gazu. Klapka na dolocie pracuje bardzo lekko.
Postanowiłem sprawdzić czy przypadkiem nie są zamienione jakieś kable do świeć.
Po sprawdzeniu okazuje się że mam inaczej podłączone kable z rozdzielacza niż gdziekolwiek przeczytałem.
Co to znaczy?
To znaczy, że :
numer na aparacie zapłonowym ///////// numer cylindra wg serwisówki,
1 //////////// 4
2 //////////// 3
3 //////////// 2
4 ///////////// 1
5 //////////// 8
6 //////////// 7
7 /////////// 6
8 /////////// 5
Po zmianie wg serwisu, auto zupełnie nie chce gadać.
Sprawdziłem znaki na kole.
Okazało się że dla schematu jak powyżej, zero na kole daje ustawienie aparatu przesunięte o blisko 180 stopni w stosunku do znaku - przestawiłem aparat - nie chce gadać kompletnie.
Powróciłem do ustawienia pierwotnego (schemat powyżej) - odpala bez problemu...ale ustawienie to jak kilka innych znalezionych w necie, kompletnie bez sensu.
Kolejność cylindrów : 1-5-4-8-6-3-7-2
Czy ktoś może podpowiedzieć jakim tropem należy pójść w tym temacie.
2.kwestia podciśnienia - szukam jakiegoś schematu podciśnień z dokładnym rozłożeniem wszystkiego na czynniki pierwsze. Mam przekonanie graniczące z pewnością, że będę musiał zająć się wymianą przynajmniej części, jeśli nie całości, układu. Przy okazji, prośba o podpowiedź gdzie jest główna pompa napędzająca cały układ.
3. nie działa kompletnie radio - sprawdziłem bezpieczniki pod schowkiem - są. mam nadzieję że nie jest również na podciśnienie
Będę szukać dalej.
4. Wentylacja - działa jedynie nadmuch na szybę gorącego powietrza, nic więcej nie udało się mi wskrzesić. Gorące powietrze, bo testowane po kilku minutach pracy silnika.
5. Czy jest jakiś sposób aby zajrzeć bez wyciągania silnika i sprawdzić numery. Z literatury wynika że jest to silnik 117.985, ale miło by było wiedzieć że na pewno.
6. Czy jest ktoś na forum kto może rozszyfrować tabliczki znamionowe. Pytam w szczególności o np kod koloru - gdzie to znaleźć?. W trakcie prac okazało że czarny mercedes jakiego kupiłem był kiedyś brązowym metalikiem i tylko Wój Sam wie ile jeszcze kolorów mogło mieć to auto.
7. Czy jest jakiś zaufany warsztat w W-wie lub okolicach, który zna się na rzeczy.
Licząc na pomoc,
Pozdrawiam