MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 10:33 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt paź 12, 2012 9:36 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Tak, gorący silnik, otwarta przepustnica. Najpierw mierzysz bez oleju a następnie z olejem (5ml/cylinder) i porównujesz.

PS. strasznie kopci.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: ndz paź 14, 2012 12:07 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 29, 2007 10:47 pm
Posty: 395
Lokalizacja: Łańcut
Mi się wydaje że problem jest z uszczelniaczami na zaworach, guma stwardniała lub uszczelniacze po prostu pospadały z prowadnic. Zalej go jeszcze 10w40 i zobacz.

_________________
W124 300D TURBO 1988r automat
W140 600SEL 1991r automat
W163 ML320 1999r automat


Na górę
Post: ndz paź 14, 2012 2:26 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
A dlaczego ma przechodzić na gorszy olej?

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: ndz paź 14, 2012 3:44 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 29, 2007 10:47 pm
Posty: 395
Lokalizacja: Łańcut
jak gorszy mercedes zalecał 10w40 ma spełniać normę MB i tyle

_________________
W124 300D TURBO 1988r automat
W140 600SEL 1991r automat
W163 ML320 1999r automat


Na górę
Post: ndz paź 14, 2012 6:22 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Jutro jeszcze zrobie probe olejową, to zobaczymy co dalej.

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
Post: wt paź 16, 2012 7:49 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Dzis wykonałem próbe olejowa, na pierwszym cylindrze bez oleju wyszło 10,5, z olejem 12,2, na trzecim rowniez przed olejem 11, a z olejem 12,5, reszty nie sprawdzałem bo nie było sensu.
Także nie pozostaje chyba nic innego jak wymiana silnika, dobrze że ma taki sam drugi na przekładke, ale jak na niego popatrze to odechciewa mi się tego :-?

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
Post: wt paź 16, 2012 9:09 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lut 07, 2009 4:51 pm
Posty: 70
Lokalizacja: Gościno
Jak chodził samochód przed remontem blacharskim ? Jeżeli bardzo dobrze to trochę dziwne żeby tak od stania silnik nagle stracił kompresję, pierścienie zaczęły przepuszczać. Rozumiem gdyby stał z 10 lat i nagłe uruchomienie. Odpalałem Mercedesy które stały po 5-6 lat i nigdy nie było problemu z motorami. Może coś nie tak z pompą przewietrzania ? Trochę ich sprzedaliśmy, lubią paść w tych silnikach. To że wstrzykniesz troszkę oleju i ciśnienie wzrośnie jest w miarę normalne. Nawet bardzo dobry silnik nie jest przecież idealnie szczelny, tym bardziej po tylu latach, a olej jednak zawsze uszczelni pierścienie. Oczywiście mogę się mylić, ale pamiętaj że silnik można zawsze zmienić. Może to jakaś pierdoła. Ostatnio pomogłem kilku osobom z okolic Goleniowa, Nowogardu, co prawda nie w sprawie kompresji itp., ale też wyrywali sobie włosy z głowy, chcieli podpalić swoje samochody, mieli już dość. I za każdym razem była to jakaś drobnostka. Bądź cierpliwy, nie poddawaj się. Przemyśl może czy coś robiłeś przy silniku w trakcie tego remontu ? Może sprawa się wyjaśni.
Powodzenia i wytrwałości.
Sebastian.


Na górę
Post: wt paź 16, 2012 9:20 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
O to chodzi ze przed remontem silnik chodził idealnie, juz nie mam zadnego pomysłu na ten silnik, pompa przewietrzania raczej nie ma wiele wspolnego z dymieniem, ona i tak pracuje tylko na zimnym silniku.
A silnik nie był jeszcze ruszany, jedynie wymieniłem czujnik cisnienia oleju

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
Post: wt paź 16, 2012 10:24 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lut 07, 2009 4:51 pm
Posty: 70
Lokalizacja: Gościno
Chodziło mi o to że ta pompa jest połączona z tymi odmami i może tu jest problem. Spróbuj ją ominąć, podłącz odmy bez niej, na krótko. Pamiętam że wymieniałeś skrzynię biegów. Już nie pamiętam ale czy tam jest zwykły podciśnieniowy modulator ? Widziałem przypadki że on się rozszczelnił i olej ze skrzyni dostawał się rurką podciśnienia do silnika. Co prawda zwiększał się wtedy tylko stan oleju w silniku, ale może ma to wpływ na kopcenie? To tylko taka hipoteza. Sięgnij pamięcią wstecz, przeanalizuj co robiłeś przy aucie, może na coś wpadniesz.


Na górę
Post: wt paź 16, 2012 10:32 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Cytuj:
Pamiętam że wymieniałeś skrzynię biegów. Już nie pamiętam ale czy tam jest zwykły podciśnieniowy modulator ? Widziałem przypadki że on się rozszczelnił i olej ze skrzyni dostawał się rurką podciśnienia do silnika.

Wiem, miałem juz kiedys taki przypadek.
Nic chyba juz nie wymysle, nie dotykalem silnika przed lakierowaniem, aż dziwne że od tak sobie zaczeły sie z nim problemy, sprawdzałem juz chyba wszystko i nic to nie dało :(

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
Post: wt paź 16, 2012 10:41 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lut 07, 2009 4:51 pm
Posty: 70
Lokalizacja: Gościno
W poście gdzie podałeś link do filmiku napisałeś że kopci tak jak jest ciepły. Jak sam stwierdziłeś ta pompa chodzi jak silnik jest zimny, więc może jak przestaje chodzić to zaczynają się cyrki. Z tego co pamiętam tam jest elektromagnes, spróbuj spiąć sprzęgło na pompie na " krótko " aby chodziła cały czas i zobacz co się będzie działo.


Na górę
Post: wt paź 16, 2012 10:56 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Ok, jutro tak zrobie, może akurat cos sie zmieni.

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
Post: śr paź 17, 2012 6:01 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Jak pisałem wcześniej spróbuj odpuścić pierścienie nafta - to nic nie kosztuje.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: śr paź 17, 2012 7:41 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Pompa przewietrzania nic nie wpływa na kpcenie silnika, zarówno jak ona pracuje, lub jest wylączona, to dymi tak samo.
Spróbuje tej nafty, oczywiscie trzeba spuscic cały olej z silnika?
Tak jeszcze myslałem żeby narazie pojezdzic troche z tym silnikiem i zobacze czy coś bedzie sie działo, może samo sie naprawi, w koncu stał ponad rok nie jeżdzony.

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
Post: śr paź 17, 2012 8:13 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
butek22 pisze:
Spróbuje tej nafty, oczywiscie trzeba spuscic cały olej z silnika?


Tak - najlepiej ściągnąć też miskę i patrzeć czy nie cieknie mocno i z którego cylindra (można porównać czy wyciek się zmniejsza z czasem)

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl