MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 10:39 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz paź 07, 2012 9:35 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Wystarczy zdjąć korek oleju i sprawdzić czy bardzo "dmucha"

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: pn paź 08, 2012 7:23 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 15, 2009 11:24 am
Posty: 352
Numer GG: 5261898
Lokalizacja: Mielec
zbadaj jakie ma ciśnienie, ewentualnie próbę olejową i będzie wszystko wiadomo ;)
w razie czego załóż oil catch tank [palacz]

_________________
W210 E240T 02' LPG
W126 280SE 82' MS


Na górę
Post: pn paź 08, 2012 11:50 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Cytuj:
Wystarczy zdjąć korek oleju i sprawdzić czy bardzo "dmucha"

Własnie po zdjeciu korka od oleju nie dmucha bardzo mocno, czuc jakis tam ruch powietrza, ale delikatny.
Jak wcisne gaz do konca to dymi białym dymem tak mocno ze prawie nic nie widać, na wolnych obrotach tylko wylatuje leki biały dymek
Takim zestawem z allegro sam sobie jakos zmierze cisnienie?
http://allegro.pl/miernik-tester-poziom ... 01191.html

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
Post: pn paź 08, 2012 12:28 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
nada sie

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pn paź 08, 2012 2:46 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Tu masz taniej http://allegro.pl/tester-cisnienia-prob ... 76396.html

Kopci z pod korka wlewu oleju czy z rury wydechowej?

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: pn paź 08, 2012 3:56 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Z wydechu, ale naprawdę mocno kopci na wyższych obrotach, dookoła jest biało, na odlaczonej odmie jest tak samo.

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
Post: pn paź 08, 2012 7:30 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
A płynu chłodzącego nie ubywa?

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: pn paź 08, 2012 7:54 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Nie, stan płynu pozostaje w normie.
Niestety, ale po rozgrzaniu silniku z odmy tez wylatuje troszke białego dymu, czekam na ten tester cisnienia, i okaze sie co dalej z tym silnikiem, w razie czego mam taki sam drugi.
Tak teraz sobie mysle że powodem tego moze byc zalanie silnika pełnym syntetykiem, wczesniej jezdzil tylko na pół-syntetyku, a ten olej był niedawno wlany jak zacząłem remont auta i dopiero teraz troszke dłuzej pochodził na tym oleju

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
Post: wt paź 09, 2012 5:20 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Jeżeli zapieczone są pierścienie (szczególnie olejowy) i olej dostaje się do cylindra to zalanie cylindrów nafta może pomoc (moczenie przez dzień, dwa).

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: śr paź 10, 2012 8:37 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Własnie zmierzyłem cisnienie sprężania, oto wyniki, poczynajac od cylindra obok wlewu oleju:
1. 10,5
2. 11,5
3. 11
4. 12
5. 12,5
6. 12
7. 12
8. 11

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
Post: śr paź 10, 2012 12:41 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Tragedii nie ma (10.5) - to było z olejem w cylindrze czy bez? Robiłeś na rozgrzanym silniku, otwartej przepustnicy?

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: śr paź 10, 2012 11:12 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Robiłem to na rozgrzanym silniku, bez oleju na denkach, ale całkiem zapomnialem o wcisnieciu gazu przy kreceniu, jutro najwyzej rano sprawdze jeszcze raz, z otwarta przepustnica.
A o co dokładnie chodzi z tą ''próba olejowa''.
Może jednak zapobiegawczo wymienić uszczelki pod głowicami, ewentualnie załozyć głowice z drugiego silnika?

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
Post: czw paź 11, 2012 10:44 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
W zasadzie pomiar na otwartej przepustnicy był identyczny.
Ponizej nagrałem filmik silnik dymi z odmy, tylko na goracym tak idzie dym, na zimnym tego nie ma.
http://www.youtube.com/watch?v=KkIEAJ0IB2M&feature=plcp

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
Post: czw paź 11, 2012 6:07 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Próba olejowa polega na wstrzyknięciu oleju silnikowego do cylindrów (np. strzykawką) i ponownym zmierzeniu ciśnienia sprezania.
Jeżeli cisnienie znacząco wzrośnie zużyte są pierścienie, gładzie itp. Jeżeli natomiast ciśnienie pozostanie bez zmian trzeba zrzucać czapki, mogą byc uszkodzone zawory, gniazda, uszczelka pod głowica itp.

Troszke niskie te cisnienie na 1 cylindrze, na 3 i 8 też nie robi szału (chociaż nie wiem jak mówią dane fabryczne). Odmą mocno dmucha.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: czw paź 11, 2012 11:43 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Mam rozumiec ze próbe olejową robimy również na rozgrzanym silniku, oraz otwartej przepustnicy.

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl