MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 27, 2025 4:14 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt lip 03, 2012 5:51 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt paź 07, 2011 2:57 pm
Posty: 11
Witam
Mam poważny problem w zlokalizowaniu usterki czyli braku iskry po nagrzaniu.Generalnie mogę zrobić kilkanaście km
zanim nagle zgaśnie ,a na jałowym po nagrzaniu najpierw trochę szarpie,a potem gasnie .Iskry brak.
Co zrobiłem.Wymieniłem czujnik przy kole zamachowym,moduł zapłonowy oraz cewkę(używane ze sprawnego auta)
Przewody WN Beru kupione w listopadzie.
Ponieważ dalej się działo,kupiłem całkiem nową cewkę ....dalej lipa.
Zaczyna mi brakować pomysłów.Cewka w sumie jest sterowana masa z modułu ...a moduł czujnikiem wału...co tu ma nie działać [totalszok]
Aha auto po ostudzeniu nie zapala .Trzeba wykonać szereg czynności czyli podpiąć inny kabel WN od cewki (lub nie)
podłączyć inny czujnik wału(lub nie) wymienić moduł(lub nie) ...normalnie czary mary :cry:
Może ktoś miał podobne figle i sobie jakoś poradził ?
Please Help Me!!!

pozdrawiam Jarek

_________________
W124 300CE 1992


Na górę
Post: wt lip 03, 2012 6:25 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Czy po zaniku iskry, nie ma jej również na wyjściu z cewki, czyli z pominięciem rozdzielacza?

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: wt lip 03, 2012 6:35 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt paź 07, 2011 2:57 pm
Posty: 11
Tak.Brak już na wyjściu z cewki....sorry nie napisałem

_________________
W124 300CE 1992


Na górę
Post: wt lip 03, 2012 9:10 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Napięcie zasilania modułu jest?
Napięcie zasilania na cewce jest?
Może oba czujniki indukcyjne są trachnięte?

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: wt lip 03, 2012 10:06 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt paź 07, 2011 2:57 pm
Posty: 11
Napięcia na cewce i module sprawdzone.
Jeśli chodzi o czujniki to.....w sumie nie mam oscyloskopu żeby je sprawdzić,ale oba jakieś napięcię indukują(oporność jak u książce)
Poza tym jak układ zapłonowy działa to sprawdzałem jeden i drugi czujnik ręcznie(tzn.podłaczony do EZL, ale czujnik na zewnątrz, a indukowanie odbywało się "ręcznie" machając czymś metalowym przed czujnikiem;-) iskrę daje.

_________________
W124 300CE 1992


Na górę
Post: śr lip 04, 2012 3:23 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
A obrotomierz rusza się przy kręceniu rozrusznikiem (czy jest sygnał TD)?

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: czw lip 05, 2012 8:08 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Ja bym pokusil się o podłożenie drugiego modułu.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: czw lip 05, 2012 8:13 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt paź 07, 2011 2:57 pm
Posty: 11
No cóż.Po tygodniu wymian czujników,modułów,cewek.Sprawdzaniu mas i przejść przewodów,
po totalnej psychicznej załamce......postanowiłem się napić.
Stojąc tak ze szklaneczką nad mą kapryśną Mercedes zacząłem się zastanawiać czego jeszcze nie wymieniałem.
Pozostały 2 wiązki z okrągłymi wtykami do EZL'a. Jakoś tak bez przekonania (bo każdy kabelek od modułu idący do cewki,czujników oraz kompa został sprawdzony i miał przejście) wziąłem się ponownie za pomiary....i eureka [totalszok]
Przewód 2 (-) do cewki na mierniku zabrzęczał i pokazał 0Ohm, ale po sekundzie 20,60,150 ohm ??
Okazało się ,żę gniazdo-tulejka lekko się rusza i zmienia się oporność przejścia.Trochę to dziwne,bo pozostałe 3 gniazda w tej wtyczce też się ruszaję, ale przejście jest.Ponieważ nie miałem 2 kabelka z takim gniazdem,wywierciłem otwór po drugiej stronie i przelutowałem połączenie kabelka z tulejką .
Uszkodzenie na tyle upierdliwe ,bo sygnał TD był przez moduł generowany, ale ta drobna i zmienna oporność powodowała
słabsza ,bądź brak iskry.W załączeniu fotka "Dziury".Jak gdzieś dostane taki kabel do zmienię .Na razie działa [zlosnikz]

Obrazek

P.S Teraz mam rezerwowe: 2 moduły,2 cewki oraz 2 czujniki :oops:

_________________
W124 300CE 1992


Ostatnio zmieniony czw lip 05, 2012 8:20 pm przez jando, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: czw lip 05, 2012 8:18 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt paź 07, 2011 2:57 pm
Posty: 11
darus pisze:
Ja bym pokusil się o podłożenie drugiego modułu.


.. i też tak zrobiłem . I z drugą cewką i drugim czujnikiem [zlosnikz]
Niestety zmylił mnie trochę fakt,że problemy zaczynały się po nagrzaniu.W sumie nie wiem dlaczego.
Dzisiaj dopijam łyskacza ,bo wreszcie mogę w weekend zajęć się blokadą fotela i podajnikiem pasa bo padł ;-)

_________________
W124 300CE 1992


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl