MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob wrz 13, 2025 12:30 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr maja 23, 2012 5:48 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 03, 2009 7:23 am
Posty: 191
Lokalizacja: okolice Opola
Zauważyłem że cieknie mi pompa wody w W126 z m103, z jej tylnej części, na foto (rear) tam gdzie są te trzy śruby, między korpusem a pokrywą. Wyciek to jedna kropla na minutę.
W W126 od spodu auta bez problemu mam dostęp do tych trzech śrub i mogłbym zdjąć tą tylną pokrywę. Zastanawiam się czy jest możliwość aby to uszczelnić bez wyjmowania pompy? Ktoś to kiedyś rozbierał, albo wie jak to jest zbudowane? Jest tam jakiś oring, uszczelka?
Domyślam się że na tej tylnej pokrywie jest ułożyskowana oś pompy i będę musiał zluzować/zdjąć pasek.

Obrazek

_________________
Mercedes-Benz W126 1988r 260SE, m103 3,0 EFI


Na górę
Post: śr maja 23, 2012 6:29 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Jak już leje to nic nie zrobisz.
Sprzedam Ci dobrą używkę jak chcesz.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pt maja 25, 2012 9:29 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Ja uszczelniałem, tam można wymienić simering i zakleić wszystko na dirko. Trzeba raczej wyjąć pompę bo to troche upierdliwe.
Jak cieknie jest już wżer, a jak jest to ona zmęczona więc zaraz i tak pewnie puści na wałku - ja się narobiłem a i tak wymieniłem niedługo po tym na używkę.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: pt maja 25, 2012 5:37 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 03, 2009 7:23 am
Posty: 191
Lokalizacja: okolice Opola
ukaniu, jak jest w środku zbudowana ta pompa? Jak i na czym ułożyskowana jest ośka? czy łożyskowanie jest po obu stronach wirnika czy tylko od strony koła pasowego?

Ja mam do dyspozycji park maszynowy: tokarki, wytaczarki, frezarki - więc tak łatwo się nie poddam.

Znalazłem też fajne fotostory z demontażu pompy bez zdejmowania pompy wspomagania i kompresora kilmy:

http://www.peachparts.com/Wikka/M103Wat ... Water_Pump

_________________
Mercedes-Benz W126 1988r 260SE, m103 3,0 EFI


Na górę
Post: pt maja 25, 2012 11:00 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Wirnik i piasta koła pasowego są mocowane na wcisk baardzo solidnie - pewnie z S7/h6. Nie naprawiałem bo nie dostałem części zamiennych. Trudno będzie zdjąć wirnik bez odkształcenia, zależy jak się trafi.
Tam jest specyficzny uszczelniacz ze sprężyną i łożysko 2-rzędowe.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl