tomasz bugaj pisze:
Jesteście pewni że mówicie o układzie K-jetronic, a nie przypadkiem o KE-jetronic ?
W 124 raczej K-jetronic spotkać trudno, a ten dział chyba tych modeli dotyczy
Co do regulacji K - jetronic to oczywiście można regulować wiele rzeczy tyle że z reguły nie ma takiej potrzeby, bo niesprawności najczęściej są spowodowane skrzywieniem dźwigni tarczy spiętrzającej spowodowanym strzałem w inst gazowej. Tutaj wystarczy poprawne ustawienie tarczy i jest wszystko ok. Co do regulacji to generalnie reguluje się ciśnienie paliwa tzw korygujące i odbywa się to w termicznym regulatorze i mniej więcej tak jak na tym filmiku w You tube, z tym że regulatorów termicznych jest kilka rodzajów i regulacja bywa odmiennna.
Wtedy trzeba się wykazać własną inwencją twórczą. Nie rozmawiamy o autach z LPG i pokrzywionych klapach bo na to szkoda czasu. Stare układy często jednak i bez LPG domagają się porządnego strojenia i jak już wspominaliśmy wcześniej - miejsc gdzie go się dostraja jest kilka.
tomasz bugaj pisze:
w KE jetronic tego sie nie reguluje. Reguluje się też tzw obejście Byypas wolnych obrotów ( w KE jetronic jest tam nieszczęsny silnik krokowy i sie tu raczej nic nie reguluje, no chyba że ktoś się bardzo uprze )
Nie ma silnika krokowego jest liniowy zawór elektromagnetyczny. To tak gwoli ścisłości

.
tomasz bugaj pisze:
Reguluje się sposób przenoszenia ruchów tarczy spietrzającej na trzpień regulacyjny rozdzielacza paliwa ( podobnie w K-jetronic i w KE -jetronic ) no i reguluje się położenie początkowe tarczy spiętrzającej ( wbijając trzpień w korpusie przepływomierza) i centruje się ją.
Temat regulacji KE włącznie ze strojeniem EHA już trochę rozpracowaliśmy.
http://www.w114-115.org.pl/f/viewtopic.php?f=25&t=34349Tutaj piszemy o K.