MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob wrz 13, 2025 12:42 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: M103 Regulacja
Post: pn lut 20, 2012 4:28 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
Czy ktoś kompetentny w temacie jest mi w stanie udzielić 100% pewnej odpowiedzi na temat regulacji składu mieszanki w M103. Mam na myśli regulacje poprzez "śrubkę w kominku" na rozdzielaczu paliwa. Mianowicie:

1. Czy kręcenie w prawo (zgodnie ze wskazówkami zegara) zubaża czy wzbogaca mieszankę?
2. Czy kręcenie ma wpływ na położenie klapy (wyżej / niżej)?
3. Jak kręcenie wpływa na inne parametry i na jakie (wydatek powietrza, ciśnienie paliwa)?

Z pewnością niektórzy pomyślą - po co mi to. [zdziwiony]
Ano muszę przekonać pewnego "niedowiarka" który zgodził się na opcję że odpowiedzi "fachowców" na tym Forum będą dla niego dowodem w sprawie. [zlosnikeh]

Tak więc czekam na Wasze "ekspertyzy" z odnośnikami ad1, ad2 i ad3.. [zlosnikok]

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
Post: pn lut 20, 2012 11:45 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
1 - nigdy nie pamiętam :-) ostatni raz kręciłem Waciakowi w lato ;-)
2 - kręcenie wpływa na sprzężenie tłoczka rozdzielacza z ramieniem klapy. Tłoczek na ramie klapy działa jednakowa siłą wynikającą z głównego ciśnienia paliwa (KE), śrubka nie zmienia dźwigni. Z tego wynika, że klapa powinna pozostać w tym samym miejscu gdy wagowo ilość zasysanego powietrza będzie jednakowa. Zmiany położenia mogą występować z uwagi na zmiany ilości zasysanego powietrza a to może się zmieniać w zależności od wielu czynników.
3 - kręcenie śrubką w kominku powoduje zmianę sprzężenia klapy z tłoczkiem więc zmienia się bazowa nastawa ilości paliwa lanego w zalezności od wychylenia klapy.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: wt lut 21, 2012 12:00 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
ukaniu
Spodziewałem się odpowiedzi właśnie od Ciebie. Dzięki. [pub]
ukaniu pisze:
1 - nigdy nie pamiętam :-) ostatni raz kręciłem Waciakowi w lato ;-)

Żebyś jeszcze sobie przypomniał...... Spróbuj. [palacz]

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
Post: wt lut 21, 2012 5:30 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
Ad - 1 w prawo/zgodnie z wskazówkami zegara/ - wzbogaca mieszankę
w lewo - zubaża

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
Post: śr lut 22, 2012 11:58 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Wiele zamieszania w temacie wprowadzają zapewne rysunki przekrojowe z odwróconym przepływem powietrza (odwrotnie niż to jest w Mercedesie). Ale na pewno kręcąc śrubka nie zmieniamy położenia klapy a jedynie wsuwamy bardziej lub mniej tłoczek poprzez regulacje ustawienia dźwigni tłoczka względem dźwigni klapy. Śruba która jest w "kominie" nie dotyka bezpośrednio śruby dźwigni, trzeba ja najpierw wcisnąć.
http://www.coming4you.net/downloads/KE-Jetronic.pdf

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: czw lut 23, 2012 10:21 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
Tu macie dobrą literaturę po polsku ;)
http://chomikuj.pl/chmielo87/Motoryzacj ... 955941.pdf
http://chomikuj.pl/chmielo87/Motoryzacj ... 955773.pdf
http://chomikuj.pl/chmielo87/Motoryzacj ... 218455.pdf

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
Post: czw lut 23, 2012 11:43 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
A tej ostatniej pozycji nie dało by się przełamać na pół (poniżej 50M)?

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: pt lut 24, 2012 4:07 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
Widzę że temat rozwinął się w dobrym kierunku. Ja dowiedziałem się co chciałem a i inni mają dostęp do ciekawych materiałów. [zlosnikok]
I właśnie za to kocham to Forum. [serce] [hihi]

P.S. Wygrałem zakład o całkiem fajną butelczynę. To jak mam "nie kochać"? [zlosnik]

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
Post: pt lut 24, 2012 11:37 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
TReneR pisze:
A tej ostatniej pozycji nie dało by się przełamać na pół (poniżej 50M)?

Daj emaila to Ci wyślę ;)

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
Post: sob lut 25, 2012 9:44 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
http://odsiebie.pl/rtodbbbq5kk5/Układy_wtryskowe_benzyny_[Tom_3].pdf.html

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
Post: ndz mar 11, 2012 3:11 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt paź 07, 2011 2:57 pm
Posty: 11
Witam
Przywracam do życia 300CE...
Przyszła kolej na silnik 103
Poustawiałem wszystko w/g instrukcji(Ukaniu ).Wtryski wymienione -nie leja,rozdzielacz ok.
Obroty jałowe stabilne 650 obr/min.
Wypełnienie miedzy 3-5 oscyluje w granicach 35-45%.Normalnie bajka...
ale po ok 1min zaczyna lecieć w górę do ok 90%.....
myślę sobie za ubogo wiec wzbogacam kluczykiem ,przegazówka i oscyluje pięknie
w granicach 35-45% i .........zaczyna Spadać do 20% ?? ?
Bawiłem się tak z pól godziny i lipa .Po ok minucie albo spada albo rośnie(po korekcji )
Jakieś pomysły ?.....a może się czepiam ,bo meś odpala na zimnym,ciepłym ,przyspiesza
i ogólnie zaczął jeździć jak gwiazda :)

_________________
W124 300CE 1992


Na górę
Post: ndz mar 11, 2012 10:09 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
I jak spadnie do tych 20/90 a Ty palcem podciągniesz klapę czy ją naciśniesz delikatnie to jesteś w stanie uzyskać 50%?
Jak delikatnie zwiększasz obroty to co się dzieje z wypełnieniem?

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: ndz mar 11, 2012 11:46 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt paź 07, 2011 2:57 pm
Posty: 11
Przetestuje i dam odpowiedź
Ale delikatna przegazówka i wszystko wraca do normy...tyle ,że na ok minutę

_________________
W124 300CE 1992


Na górę
Post: pt mar 16, 2012 4:42 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt paź 07, 2011 2:57 pm
Posty: 11
Pojeździłem tydzień (przy okazji zamontowałem blosa i stop ke) i.....
w zasadzie wszystko już jest OK.
U mnie niestety bardzo mały ruch śrubą w kominku powoduje znaczne zmiany.
W sumie to samo włożenia kluczyka powodowało zmianę [totalszok]
Ale ustawiłem [zlosnikz] .Teraz oscyluje w granicach 50% +- 10%
Jest OK

_________________
W124 300CE 1992


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl