MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob wrz 13, 2025 5:40 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt sty 27, 2012 12:44 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
Ostatnio zrobiło się wyraźnie chłodniej i mam małe kłopoty z rozruchem zimnego silnika. Ciepły zapala "od strzała" tak na Pb jak i bezpośrednio na LPG. Przyznam że problem nie jest tak zupełnie nowy bo już od jakiegoś czasu - może nawet od wymiany potencjometru klapy pół roku temu (jest dobrze ustawiony 0,7V) - jak auto postoi dłużej niż dobę to trzeba kręcić tak ze 2-3 razy po 3-5 sekund i dopiero "chwyci". Przedtem jest czasem efekt jakby odbicia silnika (taki specyficzny odgłos połączony z samozapłonem bo kluczyk już cofnięty z pozycji start). Teraz jak pisałem jest zimniej, olej gęściejszy, aku słabsze więc problem narasta. Czy ktoś miał podobne doświadczenia?
Mam pewną teorię co do przyczyn tej usterki ale najpierw chętnie "wysłucham" Waszych sugestii zanim podam swoje.

P.S. Mój drugi M103 w innym aucie po prawie 2 miesiącach postoju zapalił po 2 sekundach. Chciałbym tak mieć i w tym pierwszym.

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
Post: pt sty 27, 2012 3:38 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
AndyS pisze:
jak auto postoi dłużej niż dobę to trzeba kręcić tak ze 2-3 razy po 3-5 sekund i dopiero "chwyci".

Paliwo się cofa? Sprawdzałeś wtrysk rozruchowy?

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
Post: pt sty 27, 2012 8:29 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
To jest minimalnie źle ustawiony potencjometr, w połączeniu ze słabym akumulatorem da taki efekt.
Jeśli jednak akumulator kręci szybko i jest w dobrym stanie to sam potencjometr tez da taki efekt.
Miałem jakiś czas temu bardzo słaby akumulator, przy dodatnich temperaturach obracał silnikiem bardzo powoli i po chwili zapalał.
Kiedy włożyłem nowy akumulator zaczął odpalać po kilku szybkich obrotach , tzn. pali od strzała :)
Z ustawieniem potencjometru na 0,7v dałem sobie spokój i ustawiłem go tak że jałowe są na 700, na zimnym na 900.
Pracuje idealnie .

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl