MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob wrz 13, 2025 9:16 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt gru 20, 2011 9:02 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lip 20, 2005 11:01 am
Posty: 103
Lokalizacja: Wrocław
Witam,
Potrzebuję namiary na elektryka, który podejmie się odbudowy wiązki w M104 2,8 we Wrocławiu ?
Ile coś takiego może kosztować ?

_________________
W124 280 93'
W123 250 79' LPG (ex)


Na górę
Post: śr gru 21, 2011 8:44 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz sty 03, 2010 5:50 pm
Posty: 44
Lokalizacja: Warszawa
Gdybyś przejeżdżał przez miejscowość Gogołowice przed Lubinem to zapraszam do siebie na warsztat. Obejrzymy.

Pozdrawiam,
Piotr

_________________
MB W126 420SE '89
MB C124 300E '92


Na górę
Post: śr gru 21, 2011 12:08 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Osiem stów to warszawska cena.
Kolega z Opola Gregorrrrrrr sam to zrobił też w 104.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: śr gru 21, 2011 4:07 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lip 20, 2005 11:01 am
Posty: 103
Lokalizacja: Wrocław
Jakie to szczęście, że nie mieszkam w stolicy.
mam nadzieję, że uda mi się znaleźć kogoś, kto mnie aż tyle nie skasuje ?

_________________
W124 280 93'
W123 250 79' LPG (ex)


Na górę
Post: śr gru 21, 2011 7:40 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Kiedyś zabrałem się za wiązki i powiem szczerze, że aby to robić i na tym zarobić to nie będzie tania usługa. Suma sumarum zrezygnowałem i wolę chyba ten biznes obchodzić z daleka.
np. klient się upiera, że sterowniki miał sprawne a uszkodzone zostały przy mocowaniu nowej wiązki itd. itp. Sterowniki nie są tanie no i klient z warsztatem się wozi o kasę.
Elektryk który musi siedzieć nad wiązką mógłby strzelić kilka dobrych diagnoz w tym czasie po n x 100zł.
A co do mniejszych miast i porównania cen do Wa-wy to ja w stolicy prostuję taniej felgi niż ojciec w Ostrowcu, szlifowałem blok taniej mierzyłem kompresję i wiele spraw jest tańszych bo jest o wiele więcej klientów. Duży przerób + konkurencja = niska cena.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: śr gru 21, 2011 9:00 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 02, 2007 9:30 pm
Posty: 134
Lokalizacja: Opole
Faktycznie sam sobie (tzn. mojemu M104 ;) ) zregenerowałem wiązkę.
Bobas prosił o namiar na elektryka, a że elektrykiem nie jestem to się nie wychylam.

Osobiście uważam że cena 800 zł to dobra cena...
spotykałem się z wyższymi, głównie na poziomie 1000 - 1200 zł.
Same materiały podchodzą pod 300 zł (oczywiście można taniej,
ale jak to mawia mój padre: tanie mięso jedzą psy ;) ).

Chodzi o to żeby zastosować przewody o odpowiednim przekroju
oraz w izolacji, która zniesie temperaturę pracy silnika.
Dość spory kawałek wiązki leży dosłownie na motorze w plastikowym korytku
tuż nad wtryskami. Tanie materiały szybko doprowadzą do tego co było.

Do tego podkreślę, że to robota nie na 2h, a każdy musi
z czegoś żyć. Trzeba pamiętać, że te instalacje mają często pod 20 lat użytkowania
za sobą w wysokiej temp. otoczenia. Część wtyków/łączeń itd. dosłownie kruszy się
w palcach, a to dodatkowe koszta. Ryzyko o którym pisał ukaniu
też ma wpływ na cenę. Ja też bym nie chciał na tym zarabiać, głównie z braku
czasu, ale również z powodów które były wymienione wyżej.

Jeśli ma być taniej niż te 800 zł to gorąco zapraszam do wykonania tego zadania
samemu. Jeśli choć raz w życiu miało się do czynienia z lutownicą i zna się
obsługę podstawowych narzędzi typu obcinaki, nóż, płaskoszczypy itp.
to z własnego doświadczenia powiem, że to prosta robota tylko trzeba zachować kilka
ważnych tematów. Opisywanie podłączeń lub jak kto woli walić fotek do woli,
żeby później wiedzieć jak to wszystko poskładać do stanu jak na początku.
Precyzja i dokładność też się przyda, np. w zachowywaniu długości danych przewodów -
w przeciwnym przypadku wiązka nie będzie się tak ładnie i łatwo układać w miejscach do
tego przeznaczonych. Ważne też aby wymieniać po jednym przewodzie - tym sposobem
nie ma możliwości pomyłki połączeń... i tyle :)

Ja zrobiłem to nie z oszczędności tylko dlatego, że lubię takie akcje, a po wymianie
jak motor odpalił bez kłopotu, a z kodów błyskowych wyszło, że wszystko hula
jak trza to byłem dumny jak diabli [zlosnikok] że się udało.

_________________
Mercedes C123 500 CE 81' ... no bardzo lubię jeździć tym samochodem :)
Mercedes W124 320 E 92' + LPG ... diabeł w owczej skórze
Suzuki SV 1000 S 05' - dostawca emocji
KTM Hobby 3 81' - 2 gang - Puch - 2,2 PS - jest moc ;)


Na górę
Post: śr gru 21, 2011 11:00 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lip 20, 2005 11:01 am
Posty: 103
Lokalizacja: Wrocław
U mnie chyba tragedii nie ma bo auto jeździ i nie wiem czy całą wiązke trzeba wywalic. diagnosta ostatnio zajrzał po pokrywę i stwierdził, że ta sztuka , która tam jest to straszna amatorka w nedznej izolacji, która się przeciera i trzeba to poprawić, czyli najlepiej odbudowa, aczkolwiek może się okazać , że nie trzeba będzie od samego komputera.

Jak widac ktoś już kiedyś się tym zajął domowym sposobem i nędznie to wyszło, więc ja jako lamer w tej dzedzinie wolałbym się za to nie zabierać, tym bardziej, że nie mam warunków i czasu . .

_________________
W124 280 93'
W123 250 79' LPG (ex)


Na górę
Post: śr gru 21, 2011 11:43 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lip 20, 2005 11:01 am
Posty: 103
Lokalizacja: Wrocław
Tak przy okazji, to umnie tego korytka plastikowego brak i kable leżą luzem, chyba warto by się w takie korytko zaopatrzyć ?
Widziałem na Allegro wiązki do 2,8 V6 i maja korytka, czy można by takie zaadoptować do mojego ?

_________________
W124 280 93'
W123 250 79' LPG (ex)


Na górę
Post: śr gru 21, 2011 11:43 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lip 20, 2005 11:01 am
Posty: 103
Lokalizacja: Wrocław
Tak przy okazji, to umnie tego korytka plastikowego brak i kable leżą luzem, chyba warto by się w takie korytko zaopatrzyć ?
Widziałem na Allegro wiązki do 2,8 V6 i maja korytka, czy można by takie zaadoptować do mojego ?

_________________
W124 280 93'
W123 250 79' LPG (ex)


Na górę
Post: czw gru 22, 2011 10:34 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 02, 2007 9:30 pm
Posty: 134
Lokalizacja: Opole
Bobas pisze:
U mnie chyba tragedii nie ma bo auto jeździ i nie wiem czy całą wiązke trzeba wywalic. diagnosta ostatnio zajrzał po pokrywę i stwierdził, że ta sztuka , która tam jest to straszna amatorka w nedznej izolacji, która się przeciera i trzeba to poprawić, czyli najlepiej odbudowa, aczkolwiek może się okazać , że nie trzeba będzie od samego komputera.

Jak widac ktoś już kiedyś się tym zajął domowym sposobem i nędznie to wyszło, więc ja jako lamer w tej dzedzinie wolałbym się za to nie zabierać, tym bardziej, że nie mam warunków i czasu . .


No widzisz sam sobie odpowiedziałeś na pytanie. Ktoś zrobił temat po łepkach, po taniości,
amatorka itd. i teraz wychodzi, że się przeciera i widać żyły przewodów.
W sumie to trzeba się cieszyć, że pojazd jeździ, tylko pytanie jak długo,
bo skoro masz przetarcia to do zwarć, sam przyznasz już blisko.
Szkoda sterowników, przepustnicy i Twojego cennego spokoju.

Ja zrobiłem to domowym sposobem i jest git :)
Rzecz w tym, że nie ważne gdzie się to robi tylko w jaki sposób.
...że czasu nie masz to wierze, ale warunków??
Moim zdaniem instalację można wypruć nawet przed domem/blokiem,
a do wymiany każdego z przewodów i całej zabawy wystarczy zwykły stół :)
W temacie gdzie prezentowałem swoje 124 jest zdjęcia w jakich warunkach to
robiłem. Oczywiście nie nakłaniam Cię do niczego. Zrobisz to co będziesz
uważał za słuszne. Zawsze można to zlecić za 800 zł [hihi]

Bobas pisze:
Tak przy okazji, to umnie tego korytka plastikowego brak i kable leżą luzem, chyba warto by się w takie korytko zaopatrzyć ?
Widziałem na Allegro wiązki do 2,8 V6 i maja korytka, czy można by takie zaadoptować do mojego ?


Korytko w mojej opinii bardziej służy do dobrego ułożenia wiązki.
To kawałek niezbyt grubego plastiku i wątpię aby skutecznie chronił przed
wysoką temperaturą...no może w jakimś stopniu.
Ja korytko bym założył dlatego, że tak było fabrycznie.
Nie mam bladego pojęcia jak wygląda wiązka z 2.8 V6, ale domyślam się po układzie
silnika (V6, R6) że będzie inna i może być problem z dopasowaniem nie oryginalnej części.
Z resztą jak ze wszystkim, a po za tym po co tak kombinować??

_________________
Mercedes C123 500 CE 81' ... no bardzo lubię jeździć tym samochodem :)
Mercedes W124 320 E 92' + LPG ... diabeł w owczej skórze
Suzuki SV 1000 S 05' - dostawca emocji
KTM Hobby 3 81' - 2 gang - Puch - 2,2 PS - jest moc ;)


Na górę
Post: pt gru 23, 2011 9:04 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lip 20, 2005 11:01 am
Posty: 103
Lokalizacja: Wrocław
Dzięki za rady,
co do przepustnicy, to faktycznie była zasyfiona, diagnosta, któremu zleciłem sprawdzić przyczynę zbyt dużego spalania właśnie mnie ostrzegł, że wiązka do wymiany, przy okazji znalazł tylko zasyfioną przepustnicę, którą wyczyścił, jestem ciekaw czy to mogło mieć wpływ na podwyższone zużycie paliwa ?

Co do wiązki to znalazłem gościa, co zajmuje się elektryką i elektroniką, który mi to zrobi, robił już takie rzeczy, powiedział, że maks. 500 pln, jadę do niego w czwartek.

_________________
W124 280 93'
W123 250 79' LPG (ex)


Na górę
Post: pt gru 23, 2011 2:08 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 02, 2007 9:30 pm
Posty: 134
Lokalizacja: Opole
Bobas pisze:
Dzięki za rady,
co do przepustnicy, to faktycznie była zasyfiona, diagnosta, któremu zleciłem sprawdzić przyczynę zbyt dużego spalania właśnie mnie ostrzegł, że wiązka do wymiany, przy okazji znalazł tylko zasyfioną przepustnicę, którą wyczyścił, jestem ciekaw czy to mogło mieć wpływ na podwyższone zużycie paliwa ?

Co do wiązki to znalazłem gościa, co zajmuje się elektryką i elektroniką, który mi to zrobi, robił już takie rzeczy, powiedział, że maks. 500 pln, jadę do niego w czwartek.


Przyczyn podwyższonego zużycia paliwa jest kilka, m.in. nie prawidłowo działający przepływomierz, sonda lambda w układzie wydechowym oraz zdecydowanie ciężka noga [hihi]
Zanieczyszczona przepustnica ma tendencje do przycinania się oraz ogólnie "ciasnej" pracy co powoduje po dłuższym czasie użytkowania uszkodzenie jej mechanizmu.
W mojej opinii wyżej opisana przepustnica będzie powodowała raczej falowanie obrotów lub ich przycinanie.

Jeśli wymieni Ci całą wiązkę łącznie z rozbieraniem wtyków oraz "trepanację" wtyków nierozbieralnych (przy wtyczkach, głównie gdy przewód jest zagięty izolacje przecierają się
szybciej niż gdzie indziej - to jedno z głównych miejsc występowania zwarć) za 500 zł to daj namiar, cała polska będzie do tego fachowca przyjeżdżać.
Jeśli jednak zostaną tylko pomostkowane uszkodzone fragmenty lub po prostu zaizolowane taśma na okrętkę bez wypięcia całej wiązki z pojazdu to zostaniesz naciągnięty.
Zwłaszcza, że sam napisałeś, że ktoś odwalił wcześniej podobną amatorkę, która w chwili obecnej nie podoba Ci się i chce to poprawiać :)
Popytaj fachmana co planuje zrobić w Twoim M104 to wszystko się wyjaśni. Decyzja należy do Ciebie :)
Podpowiem również, że w skład całej operacji wchodzi również regeneracja wiązki przepustnicy - z nią dzieje się to samo co z główną wiązką.
W sumie każdy oryginalny przewód w okolicy motoru po tylu latach użytkowania robi się twardy i później kruszeje.
Np. fragment głównej wiązki za grodzią tj. w okolicy akumulatora gdzie temp. jest niższa u mnie był miękki i nie kruszący się.

_________________
Mercedes C123 500 CE 81' ... no bardzo lubię jeździć tym samochodem :)
Mercedes W124 320 E 92' + LPG ... diabeł w owczej skórze
Suzuki SV 1000 S 05' - dostawca emocji
KTM Hobby 3 81' - 2 gang - Puch - 2,2 PS - jest moc ;)


Na górę
Post: pt gru 23, 2011 7:01 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lip 20, 2005 11:01 am
Posty: 103
Lokalizacja: Wrocław
Może się okazać po wybebeszeniu, że nie będzie trzeba całej wiązki wymieniać, przynajmniej tak mi powiedział diagnosta, ale z tego co piszesz wynika, że sztukowanie jest amatorką, ale czy nawet jak sie to zrobi na solidnych materiałach i dobrze zaizoluje ?

Bo to co ja mam na aucie jest zrobione w tandetny sposób i owinięte jakąs gównianą taśmą, która już i tak odłazi i żyły na wierzchu są w jednym miejscu.

Czy wiązka przepływomierza też może się nadawać do regeneracji, bo nie bardzo orientuję się w którym miejscu się on znajduje.
Z tego co wyszło z diagnozy wynika, że sonda jest ok.

_________________
W124 280 93'
W123 250 79' LPG (ex)


Na górę
Post: pt gru 23, 2011 8:44 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Nie ma sensu robić tylko kawałek wiązki. No chyba, że zaraz chcesz go spuścić dalej...
Ta izolacja się degeneruje wszędzie to tylko kwestia czasu.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: pt gru 23, 2011 9:14 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz cze 26, 2011 5:54 pm
Posty: 52
Zrobi fragment a przy montażu posypie się reszta i cała robota od nowa.

A co roboty za 500 zł, jakoś brakowało chętnych jak oferowałem się za 400 zł z wymianą wszystkich kabli włącznie z cięciem wszystkich wtyczek. A zrobiłem już "poza forum" tych wiązek z 10 i z żadną nie ma problemu. Najstarsza moja wiązka ma 5 lat i ostatnio ją kontrolowałem i żadnych, jakichkolwiek "usterek"
Ukaniu, fakt, robota nieco ciężka, najlepiej mieć samochód pod ręką i przez robotą przy kliencie przełożyć przepływkę i ECU do swojego samochodu, bo potem zrobisz wiązkę, podłączasz, okazuje się że ECU uwalone i klient jęczy, że źle zrobiłeś wiązkę. Jak robiłem komuś wiązkę z wysyłką, to podpinałem ją do swojego m104 i nagrywałem film, najpierw jak znakuje wiązkę a potem jak na niej pracuje silnik, żeby potem nie było niejasności.

Jeszcze co do wiązki - nie była naprawiona a silnik chodzi ok ? No to najwyższy czas ją wyciągnąć i zrobić. Będziesz czekał, aż x km od domu zrobi się zwarcie i upali ci sterowanie cewką ? Do domu na 4 garach nie wrócisz. A potem samochód będzie pół roku stał pod płotem, bo sterowników na rynku wtórnym praktycznie brak a jeśli są, to ceny nieco z kosmosu a mimo to schodzą jak świeże bułeczki, bo kolejka chętnych. (te zdania nie były kierowane do nikogo konkretnie)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl