MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt wrz 12, 2025 7:40 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz lip 03, 2011 6:54 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 10:20 pm
Posty: 201
Numer GG: 1111353
Lokalizacja: SK
Witam.

Proszę o radę - dziś w moim S124 E200T 1993 skrzynia automatyczna w czasie jazdy, a po ruszeniu z postoju, przestała zmieniać biegi w górę. Auto cały czas jedzie na jednym (początkowym) biegu. Wcześniej nie dało się odczuć żadnych oznak zbliżającego się problemu.

Jedyna możliwa zmiana biegów, jaką zauważyłem - rozpędzenie auta z postoju, w czasie toczenia wrzucenie na N i od razu z powrotem na D, i niewielki gaz - wtedy skrzynia wrzuca bieg dostosowany do prędkości, racjonalnie kolejno 2, 3, 4 etc. przy powtarzaniu tej operacji w miarę zwiększania prędkości. Domyślam się jednak, że taka praktyka stakuje skrzynię.

Główny problem leży w odległości - jestem 200 km od miejsca, w którym powinienem być już jutro rano. Przede mną autostrada, więc w ewentualnym wypadku wrzucenia "na chama" najwyższego biegu w sekwencji przerzucania j/w, pewnie uda mi się dojechać.

Czy powyższy problem może sugerować jakąś poważna awarię, istnieje element odpowiedzialny za powyższe zachowanie skrzyni, na czym sie skupić? Czy mogę przejechać tym autem trasę w opisany powyżej sposób czy lepiej zorganizować się do najbliższego warsztatu? Przed wyborem ew. tej drugiej opcji chciałbym wiedzieć w ogóle czego się spodziewać, o co chodzi i co się dzieje...

Dzięki.

_________________
W202 C200 744/001A 02.95
Ex - W208 CLK 200 Kompressor 744/244A 10.97
Ex - S124 E200T 481/001 08.93
Ex - S124 200TE 068/568 12.91
Ex - W124 300D '91


Na górę
Post: ndz lip 03, 2011 7:01 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Gdyby skrzynia wcale nie zmieniała biegów i zatrzymywała się na 2 czy na 1 non stop wtedy zwykle uszkodzeniu ulega ślimak napędzający governor. To co opisujesz to jest niestety jakaś grubsza awaria.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: ndz lip 03, 2011 7:18 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 10:20 pm
Posty: 201
Numer GG: 1111353
Lokalizacja: SK
By wyrazić się jak najrzetelniej - skrzynia nie zmienia sama w górę, natomiast gdy zmuszę ją zmianami przez manewry lewarkiem z N na D w czasie jazdy, a później muszę się zatrzymać - redukuje biegi (ale dopiero przy minimalnej prędkości obrotowej), schodzi na jałowy etc.

Czy jechać tym zestawem czy nie ruszać samochodu nigdzie tylko do mechanika?

_________________
W202 C200 744/001A 02.95
Ex - W208 CLK 200 Kompressor 744/244A 10.97
Ex - S124 E200T 481/001 08.93
Ex - S124 200TE 068/568 12.91
Ex - W124 300D '91


Na górę
Post: ndz lip 03, 2011 7:33 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
w niedzielę to możesz jedynie sprawdzić czy jest odpowiedni poziom oleju w skrzyni i czy nie ma dziwnego zapachu. Ewentualnie jutro z rana na szybko wymiana oleju z filtrem...

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: ndz lip 03, 2011 8:24 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 10:20 pm
Posty: 201
Numer GG: 1111353
Lokalizacja: SK
Zobaczymy co z tego wyjdzie. Jak coś, to blame's on me.

Serwis oleju w skrzyni robiłem całkiem niedawno... poziom wydaje się być lekko zaniżony, jednak nie mam zielonego pojęcia gdzie kupić olej (dexron II?) oraz czy taki konkretnie był wlany przy ostatniej wymianie... Wyposażenie stacji benzynowych czy sklepów typu Norauto niestety wysiada.

_________________
W202 C200 744/001A 02.95
Ex - W208 CLK 200 Kompressor 744/244A 10.97
Ex - S124 E200T 481/001 08.93
Ex - S124 200TE 068/568 12.91
Ex - W124 300D '91


Na górę
Post: ndz lip 03, 2011 8:31 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
mobila atf220 czy nawet hipol atf nie mają?

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: ndz lip 03, 2011 8:48 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 10:20 pm
Posty: 201
Numer GG: 1111353
Lokalizacja: SK
@ukaniu: rodzajów atf widziałem chyba 4. konkretnie tych - nie pamiętam, jednak posiłkowałem się poszukiwaniem rodzaju oleju informacją uzyskaną telefonicznie od mechanika (nigdy nie wiem jaki olej jest lany do skrzyni, stąd zawsze robi to serwis ;). jeżeli wymienione przez Ciebie mogę wymieszać z tym, co jest wlane - sprawdze jeszcze raz przed odjazdem za chwilę.

_________________
W202 C200 744/001A 02.95
Ex - W208 CLK 200 Kompressor 744/244A 10.97
Ex - S124 E200T 481/001 08.93
Ex - S124 200TE 068/568 12.91
Ex - W124 300D '91


Na górę
Post: ndz lip 03, 2011 8:55 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Arch pisze:
poziom wydaje się być lekko zaniżony,

to wydaje mi się, że to nie będzie przyczyną, skoro olej jest.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: pn lip 04, 2011 12:36 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 10:20 pm
Posty: 201
Numer GG: 1111353
Lokalizacja: SK
Udało mi się dojechać bez problemów, jednak skrzynia oczywiście wciąż nie zmienia biegów w górę.

Odnalazłem w notatkach, że olej w skrzyni (ATF II) wraz z filtrem wymieniane były 29.10.2010 przy przeb. 314 tys., obecny to ok. 340 tys.

Gdy tylko dowiem się co jest powodem problemu, odezwę się w tym temacie...

_________________
W202 C200 744/001A 02.95
Ex - W208 CLK 200 Kompressor 744/244A 10.97
Ex - S124 E200T 481/001 08.93
Ex - S124 200TE 068/568 12.91
Ex - W124 300D '91


Na górę
Post: pn lip 04, 2011 9:55 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 10:20 pm
Posty: 201
Numer GG: 1111353
Lokalizacja: SK
Dużo hałasu o nic? Dolewka 300 ml oleju do skrzyni rozwiązała problem. Nie spodziewałbym się, że taki brak może całkowicie "zatrzymać" skrzynię...

Dzięki dla Howsera za wsparcie.

_________________
W202 C200 744/001A 02.95
Ex - W208 CLK 200 Kompressor 744/244A 10.97
Ex - S124 E200T 481/001 08.93
Ex - S124 200TE 068/568 12.91
Ex - W124 300D '91


Na górę
Post: śr lip 06, 2011 7:34 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
Ło 300ml? Miales wogole bagnet zamoczony? bo roznica miedzy min a max na bagnecie to 200ml w tych skrzyniach...


Na górę
Post: czw lip 07, 2011 11:43 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 10:20 pm
Posty: 201
Numer GG: 1111353
Lokalizacja: SK
200ml? Bagnet był zamoczony, jednak wskazania są kompletnie niewyraźne i niejednoznaczne. Bagnet przy sprawdzaniu poziomu przed dolewką był mokry, jednak stan wydawał się być albo pełny (strona ze skalą *C) poprzez rozmazany olej na całej długości bagnetu po KAŻDEJ próbie sprawdzenia stanu, albo (patrząc po stronie *F) wydawało się dać odczytać brak. Dolanie poprawiło/naprawiło działanie skrzyni, więc nie do końca wiem teraz jak podpiąć kwestię 200 ml całego stanu do tej sytuacji. Dolałem na pewno więcej, nawet ok. 600 ml w sumie. Bagnet... cóż, ciągle te same wskazania. Może nie umiem ich poprawnie odczytać? Jednak nie wydaję się to być żadną filozofią...

_________________
W202 C200 744/001A 02.95
Ex - W208 CLK 200 Kompressor 744/244A 10.97
Ex - S124 E200T 481/001 08.93
Ex - S124 200TE 068/568 12.91
Ex - W124 300D '91


Na górę
Post: czw lip 07, 2011 11:56 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Różne cuda się zdarzają, ASB z racji za małej ilości oleju raczej wcześniej rozwali panewkę konwertera niż przestanie jeździć poprawnie - no ale mam nadzieje są wyjątki :-) Kolega ma akurat .4 więc z łożyskiem wałeczkowym konwertera - to pewnie będzie żyć.
Poziom oleju trzeba sprawdzać na płaskim, po włożeniu bagnetu odczekac minutę aż olej ścieknie z rurki, wkładać bagnet przetarty szmatką.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: pt lip 08, 2011 10:16 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
Nie przejmuj sie ja tez mam problem z poprawnym odczytywaniem - kiedys bawilem sie w aptekarza wrecz - codziennie sprawdzalem stan i codziennie coinnego mi pokazywal bagnet, a nawet wkladajac kilka razy pokazywal roznie i ja glupi raz dolalem i przejechalem sie i bylo ok, a na 2 dzien okazalo sie ze bylo wiecej.. i odsysysalem .... bylo ok, na 3 dzien znow zamalo.. wiec znow to dolewalem.. Do tego kazdy sie dziwi jak mowie ze na zgaszonym mam 2cm ponad max, a jak odpale auto to spada i jest kolo max ale pozniej..przy czym wszedzie mi mowia ze to dziwne bo na zgaszonym maja suchy bagnet a po odpaleniu pojawia sie olej.. Nwet bary pisal ze jak spada poziom po odpaleniu to dobrze bo "pompa zasysa"...W koncu dalem auto do wymiany chlodnicy i goscie mi dolali taka ilosc ze wlasciwie jest troche mniej niz mialem i skrzynia pracuje lepiej - ale to tez czytalem na kilku fotach ze jak masz 200 ml powyzej max to skrzynia glupiala i slizgala albo cuda robila - w skrzyni w w140 V12 (nie wiem jaka tam jest) - wczesneij inny macher (od skrzyn automatycznych.. swoja droga musze opisac tego fajansiarza ze go nie polecam :P ) tez wymienial chlodnice ale skrzynia pracowala inaczej (gorzej)


Na górę
Post: pt lip 08, 2011 10:19 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Poziom oleju zmienia się mocno w zależności od temperatury - stąd zawsze trzeba sprawdzać w podobnych okolicznościach przyrody (pochylenie auta) i po dłuższej ale spokojnej trasie.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl