MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt wrz 12, 2025 6:25 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt cze 14, 2011 11:33 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Po dzisiejszej nocnej trasie bocznymi drogami mam jedno pytanie, ale potrzebny mi ktoś kto ma blosa i stożek w M-103 albo M-102.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: śr cze 15, 2011 2:27 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
To napisze jaki mam problem.
Jeżdżąc po mieście i okolicy wszystko jest ok.
Ale po około 20km ze na drodze jadąc równo około setką przy zatrzymaniu potrafi zgasnąć.
Potencjometr mam na 0.7V, dzieje się tak tylko na lpg.
Może ktoś kto ma blosa walczył z tym, jest to ewidentnie coś właśnie z blosem.
Jeszcze może ktoś wie jak się nazywa urządzenie podpinane do regulatora powietrza dodatkowego, widziałem w M-103 takie coś co podtrzymywało niskie obroty przy ostrym hamowaniu.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: śr cze 15, 2011 4:16 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
Nazywa się to -stabilizator wolnych obrotów PD -30,ja kupowałem na allegro w sklepie z częściami do LPG w Tarnowskich Górach, koszt 55 pln, montaż bardzo łatwy nawet dla 10 -cio latka [zlosnikok]

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
Post: czw cze 16, 2011 2:56 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 06, 2005 6:04 pm
Posty: 271
Lokalizacja: Słupsk
ja u siebie wywaliłem stabilizator i założyłem stop ke i działa idealnie
mam blosa w m103, problem pojawia sie dlatego ze pod klapa spiętrzająca ucieka ciśnienie paliwa i zaczyna lekko chodzić
pozdr.


Na górę
Post: czw cze 16, 2011 3:31 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
Stop KE to insza sprawa,jest to stosowane do odcięcia paliwa na rozdzielaczu,swoją drogą bardzo przydatne urządzonko,za parę groszy masz paliwo odcięte i pompy sobie chodzą, stabilizator też przydatny-można ustawić sobie obroty na LPG jakie pasują, u mnie przestały pływać i trzymają się równo,tak że za trochę ponad 100 pln są dwa kłopoty z głowy !!!

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
Post: czw cze 16, 2011 5:40 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Będę celował w stop ke.
Zauważyłem też całkiem przypadkiem, że kiedy nie ma paliwa w rozdzielaczu, a silnik pracuje na lpg to klapa lata od góry do dołu .Słychać takie basowe dudnienie.
Podczas dłuższej jazdy na lpg, spadnie ciśnienie w układzie, bo pompy stoją , wtedy klapa lekko za bardzo się wychyla i z potencjometra leci błędny sygnał na zawór.
Z PD30 poczekam. Obroty mam na N i rozgrzanym około 700, na D 600.
Ekonomizer na lewej stronie, nie pływają .

Czarek Ty masz w v8 palnik nad klapą?
Pytam bo będę kupował 420 albo 500 i nie widziałem jeszcze tego reaktora z blosem.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: czw cze 16, 2011 7:02 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 06, 2005 6:04 pm
Posty: 271
Lokalizacja: Słupsk
wystarczy za na próbę co jakiś czas przełączysz na benzyne, żeby uzupełnić ciśnienie w rozdzielaczu.
ja mam 750obr i nigdy nie gaśnie
pozdr


Na górę
Post: czw cze 16, 2011 7:48 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Ile Ci pali?

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: czw cze 16, 2011 8:07 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 06, 2005 6:04 pm
Posty: 271
Lokalizacja: Słupsk
20 w mieście( nie umiem jeździć spokojnie) i 14-15 trasa


Na górę
Post: czw cze 16, 2011 8:11 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
To spalanie mam w normie.
Pali mi tak samo, czy spokojnie czy niespokojnie .
Waciakowi pali tez tyle, więc tak ma palić.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: czw cze 16, 2011 9:04 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
Mam instalkę 1 generacji,na mikserze,faktycznie ,odkąd załozyłem STOP KE auto lepiej chodzi na wolnych,bez niego tak jak u ciebie ,klapa latała lużno (a nie powinna ) ,kolega powyżej pisze że wystarczy co jakiś czas przełączyć na PB i będzie spokój ! FIGĘ PRAWDA ! za moment ciśnienie spadnie i dalej będzie do d..y,!!!Jeżeli chodzi o spalanie LPG to u mnie wychodzi 20 l /100 km i za hiny nie mogę zejść poniżej (przy na prawdę spokojnej jeżdzie )

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
Post: czw cze 16, 2011 9:59 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
No ale 560, a 300 to jest różnica i tak Ci nie pali dużo.
Ja bym sie jednak zgodził z tym przełączaniem na benzynę co jakiś czas, żeby dobić ciśnienie w rozdzielaczu.
Nie wiem który element jest odpowiedzialny za jego utrzymanie po wyłączeniu pomp, ale chyba ten zawór przy pompach.
Musi trzymać ciśnienie, żeby łatwo odpalił po postoju.

W 230E na K jet , i w 190E na KE miałem zwykły mikser i nawet jadąc po 1000km obroty były normalne i żaden mi nie gasł.
W 190E były jakieś dwa komputerki od lpg, ale w 123 pierwsza generacja.

No tylko tam były małe silniki,albo ciśnienie zawsze się trzymało.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: czw cze 16, 2011 10:14 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Nie ma cudów ciśnienie z rozdzielacza zawsze spadnie bo to nie jest szczelne - tłok chodzi w metalowym cylindrze bez jakichkolwiek uszczelek. Są normy MB ile stamtąd podczas pracy może kapać na minutę
Tłok osiada na gumowej uszczelce na dole pomagając utrzymać na dłużej ciśnienie tylko przy zgaszonym silniku.
To właśnie co THC piszesz, że klapa lata sobie raźnie w 99% wykańcza potencjometry KE przy pracy na LPG (bez stop-KE).
Są dwie metody utrzymania dobrej kondycji KE
StopKE - zaleta: układ smarowany, wada: benzyna się odrobinkę zużywa przez nieszczelności tłoka, pompy ciągną spory prąd no i się zużywają.
Mechaniczna blokada klapy spiętrzającej w pozycji otwarte przy pracy na LPG - zaleta - można sobie bezkarnie wyłączyć paliwo. Wada kłopoty ze stabilizacją obrotów bo sterownik KE z racji otwartej klapy szaleje.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl