MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob wrz 13, 2025 1:37 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz cze 05, 2011 5:41 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Witam, jest problem z tatowym W124 E320. Problem polega na tym, że jak jest upał lub silnik się nagrzeje, to strasznie zaczyna zamulać. Wciska się gaz do dechy a on tak wolno przyspiesza. W trakcie przyspieszania czuć jakby po kolei odpalały się cylindry.
Co może być tego przyczyną?? Jakiś czujnik, przepustnica? przepływomierz?
Dodam, że podłączaliśmy auto pod kompiuter i nie ma błędów :(
Pozdrawiam

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: ndz cze 05, 2011 9:15 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Nie mam żadnych doświadczeń z M104, ale czy sprawdzałeś już czujnik temperatury powietrza w dolocie? Jeśli problem pojawił się gdy na dworze zrobiło się sporo cieplej to może to być podejrzany... Najprościej go odpiąć i sprawdzić czy będzie gorzej, czy też bez zmian :)

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: pn cze 06, 2011 8:23 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
A jak wygląda wiązka elektryczna?

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
Post: pn cze 06, 2011 6:52 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Wiazka jest nowa, czujnik w dolocie, przeplywomierz, czujnik temperatury prxelozylem z auta, ktore chodzilo jak zegarek.
Wedlug mnie to cos z zaplonem, poniewaz jak silnik przekroczy 3,5 tys obrotow, to idzie jak burza.
Jedyna rzecza, ktorej jeszcze nie wymienilem jest czujnik obrotu walka rozrzadu i podejrzewam, ze wlasnie to jest spierdzielone...

Nie sadze, zeby komputer sie zepsul.

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: pn cze 06, 2011 6:54 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 23, 2009 11:28 pm
Posty: 485
a cewki zapłonowe?? może to być trop...

_________________
MB W140 500SE '94


Na górę
Post: pn cze 06, 2011 7:00 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 21, 2010 10:51 pm
Posty: 309
Czujnik położenia wału.

Mam podobny problem od wczoraj ;)

_________________
W140 S320 1996 Obsidian Black.


Na górę
Post: pn cze 06, 2011 7:19 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Wlodi u Ciebie tez tak zamula??
I co wymieniles czujnik polozenia walu i teraz jest ok?

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: pn cze 06, 2011 9:38 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 21, 2010 10:51 pm
Posty: 309
jakub_gozdzik pisze:
Wlodi u Ciebie tez tak zamula??
I co wymieniles czujnik polozenia walu i teraz jest ok?

Zaczął mi ostatnio zamulać troche jak się nagrzeje.

Mam kompa u siebie w domu i wyskoczyły takie błędy:
Cytuj:
HFM Error
29 - Oxygen sensor heater of oxygen sensor : current too low.
At cooland temp. > 60C run engine for at least 2 min. at idle speed.
Verify oxygen sensor heater actuation. (Voltage 11-14V)
Verify also the current consumption : 0,6-3,4 A.

25 Crankshaft position sensor / Crankshaft hall-effect

LH:
18 - Fault in CAN communication with EZL control unit.

While IGNITION=OFF, unplug coupling at EZL control unit and test with an ohmmeter directly at coupling. Resistance = 115-125 Ohm.

3 - Coolant temp sensor : sensor circuit 2 Open Circuit/short circuit.
Verify coolant temp. sensor voltage at sensor circuit 2.
20C = 3.5V = 2500Ohm
50C = 2.3V = 630 Ohm
100C = 0.6V = 185Ohm


Czujnika jeszcze nie zamawiałem, ale pewnie go zamówie niedługo.

_________________
W140 S320 1996 Obsidian Black.


Na górę
Post: pn cze 06, 2011 9:50 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Ja jutro wymienie ten czujnik polozenia walu i dam znac czy cos sie poprawilo.

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: pn cze 06, 2011 10:13 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
a w W124 komputer sterujacy wtryskiem to ten sterownik zamontowany w nogach pasażera, pod taką blachą?
Jest na nim napisane " E-GAS"?

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: wt cze 07, 2011 1:29 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 21, 2010 10:51 pm
Posty: 309
jakub_gozdzik pisze:
Ja jutro wymienie ten czujnik polozenia walu i dam znac czy cos sie poprawilo.

Powiedz mi gdzie kupiłeś ten czujnik, nowy czy używany?

_________________
W140 S320 1996 Obsidian Black.


Na górę
Post: wt cze 07, 2011 6:20 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Z tego co wiem to sterownik z napisem E-Gas steruje przepustnicą.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: wt cze 07, 2011 7:22 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Wlodi czujnik kupilem nowy w intercars we Wrocławiu, mam ich pod nosem. Jednak problem nie byl w tym czujniku...
Przyczyna calego zamieszania byla sonda lambda. A co sie namęczylem, zeby ja wykrecic :evil: to juz moje. Teraz auto idzie jak przeciag :)
Pozdrawiam

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: śr cze 08, 2011 3:32 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 21, 2010 10:51 pm
Posty: 309
jakub_gozdzik pisze:
Wlodi czujnik kupilem nowy w intercars we Wrocławiu, mam ich pod nosem. Jednak problem nie byl w tym czujniku...
Przyczyna calego zamieszania byla sonda lambda. A co sie namęczylem, zeby ja wykrecic :evil: to juz moje. Teraz auto idzie jak przeciag :)
Pozdrawiam

No to szczęście że ja nic nie kupowałem :)

Teraz pogrzebie z tą sondą i zobaczymy co z tego wyjdzie.

_________________
W140 S320 1996 Obsidian Black.


Na górę
Post: śr cze 08, 2011 7:01 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Gdyby czujnik obrotow walu byl zdupcony to auto nie zapalaloby wogole. Sprawdzilem to u siebie, jak zdjalem z niego wtyczke, auto nie chcialo zapalic.
U mnie byla sonda ale czytalem jeszcze u kolegow z forum BMW, gdzie maja podobny problem i u nich sprawe rozwiazuje wymiana czujnika obrotu walka rozrzadu. W M104 tez taki jest i wielce prawdopodobne, ze przy takich objawach jak u nas przyczyna jest albo sonda albo wlasnie ten czujnik, ktory odpowiedzialny jest za opoznianie zaplonu.
To byloby logiczne, poniewaz w przedziale niskich obrotow zaplon musi byc opozniony a powyzej 3,5 tys obr. zaczyna przyspieszac. To tlumaczy dlaczego silnik ponizej 3 tys obr zamula a powyzej idzie dobrze.
Pozdrawiam

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl