MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt wrz 12, 2025 9:55 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz maja 22, 2011 1:17 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 29, 2007 12:05 pm
Posty: 248
Lokalizacja: T-Z
Witam,

Mam problem jak w temacie - przy ruszeniu dźwignią w górę lub w dół, wycieraczka włącza się samoczynnie. Co może być najbardziej prawdopodobną przyczyną? Nie jestem pewien czy to nie wina samego przełącznika, ponieważ podobny problem w chwili obecnej w innym W201 próbuje rozwiązać mój znajomy mechanik. Po wymianie przełącznika kierunkowskazów / wycieraczek problem w jego 190D występuje nadal. U niego jednak wycieraczki włączają się (podczas włączania kierunkowskazów) tylko, gdy włączone są światła mijania (przy postojowych lub bez włączonego oświetlenia wszystko działa normalnie).
Czy ktoś z Was spotkał się z podobnym problemem i skutecznie go usunął? W moim aucie wycieraczki włączają się czasami, nie za każdym razem i bez wpływu na położenie włącznika świateł.

Za wszelkie opinie z góry dziękuję i pozdrawiam.

_________________
S124 250TD 1990 Almandinrot
S124 E300 Diesel 1994 Azuritblau
W201 190D 1993 Almandinrot
W201 190D 1993 Signalrot
Ex: S123 300TD, S124 E300 Diesel, S124 E220 x 2, S124 300TE-24, W124 250D, VW 1302, VW 1200, BMW E39 523iA


Na górę
Post: ndz maja 22, 2011 9:22 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Moim zdaniem należy sprawdzić przekaźnik odpowiadający za kierunkowskazy, niestety w tej chwili z głowy nie zdołam napisać jego numeru.

[EDIT]

To powinno być coś takiego (zdjęcie za jakiejś aukcji):

Obrazek

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
Post: czw maja 26, 2011 4:14 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Seweryn pisze:
Za wszelkie opinie z góry dziękuję i pozdrawiam.


Najczęściej to jednak przełącznik wielofunkcyjny, typowe objawy. Czy Twój znajomy wymienił na nowy taki przełącznik czy na używany?

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Post: pt maja 27, 2011 1:07 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 29, 2007 12:05 pm
Posty: 248
Lokalizacja: T-Z
georem pisze:
Czy Twój znajomy wymienił na nowy taki przełącznik czy na używany?

Wymienił na używany. Rozumiem, że ten użwany może byc tak samo dobry jak ten stary ;)

_________________
S124 250TD 1990 Almandinrot
S124 E300 Diesel 1994 Azuritblau
W201 190D 1993 Almandinrot
W201 190D 1993 Signalrot
Ex: S123 300TD, S124 E300 Diesel, S124 E220 x 2, S124 300TE-24, W124 250D, VW 1302, VW 1200, BMW E39 523iA


Na górę
Post: pt maja 27, 2011 6:56 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: wt lis 02, 2010 11:27 am
Posty: 1
Miałem taką usterkę w W 124 i problem okazał się prozaiczny. Wystarczyło zdjąć "kapsel" od manetki wielofunkcyjnej/od kierunków i wyczyścić styki+blaszki ( po prostu się poprzesuwały)
Pozdrawiam.


Na górę
Post: sob maja 28, 2011 10:11 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Ja ostatnio przerabiałem podobny problem i winna była wiązka od przełącznika zespolonego ;)
Szukałbym jeszcze np. problemu w słabej masie ;)


Na górę
Post: sob maja 28, 2011 11:09 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 29, 2007 12:05 pm
Posty: 248
Lokalizacja: T-Z
Xytras pisze:
Ja ostatnio przerabiałem podobny problem i winna była wiązka od przełącznika zespolonego ;)
Szukałbym jeszcze np. problemu w słabej masie ;)

Dzięki za wszelkie sugestie. Podczas próby zdiagnozowania problemu wszystko działa poprawnie. Wygląda na to, że jedynie w czasie jazdy dzieją się dziwne rzeczy. We wtorek mam badania techniczne i nie chcę, żeby jakiś drobiazg mi oblał test. Dziś jeszcze podłubię przy autku i zobaczymy, czy coś z tego wyjdzie. Jakby co, to dam znać.

_________________
S124 250TD 1990 Almandinrot
S124 E300 Diesel 1994 Azuritblau
W201 190D 1993 Almandinrot
W201 190D 1993 Signalrot
Ex: S123 300TD, S124 E300 Diesel, S124 E220 x 2, S124 300TE-24, W124 250D, VW 1302, VW 1200, BMW E39 523iA


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl