MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt wrz 12, 2025 10:04 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn maja 02, 2011 5:55 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 08, 2008 9:55 pm
Posty: 71
Lokalizacja: korczowa
Cześć, kolega posiada w124 z silnikiem 602 5 cylindrów 10 zaworowego 2.5 D.Prosił mnie abym się skonsultował czy to normalne, otóż po zimie termostat przestał trzymać temperaturę i była ona na poziomie 50 max 60 C z nawiewów na full było czuć lekkie ciepło. Termostat ten trzymał mu zawsze temperaturę na poziomie 82 max z przyczepą i w lecie 85 C. Kolega wymienił termostat bo ten nie trzymał juz i silnik był nie dogrzany, kupił termostat jakiś francuski za 34 zł podobno, napisane jest na opoakownaiu że, puszcza przy 85 C. Kolega odpowietrzył układ, załączał wentylację grzanie idt. Okazuje się, że na wskaźniku temperatura utrzymuje się na poziomie 90C, przy butowaniu wskazówka leci pod 100C i za sekundę spadnie i potem wskazówka oscyluje na 92-93 stopnie. zauważyłęm też , że ta jego wskazówka ma dziwne wahania, raz jest na 90C potem na 100C i spadnie do 93 i tak potrafi wahnąc się o 3 stopnie kilka razy występuje to na postoju. Gdy jedzie do pracy rano, a ma do niej 10 km mówi że chłodnica jest zimna jak zaparkuje pod firmą, musi dobrze cisnąć żeby byłą gorąca. Aha teraz z nawiewów czuć, że leci gorące powietrze. Czy może być walnięty czujnik temperatury ? Czy tak ma być z tą wskazówką, że temp rośnie do 98- 100C i nagle spadnie do 93 może to w momencie otwarcia termostatu tak nagle temp spada bo się ta ciesz jednak ruszy z tej chłodnicy ? Pamiętam, że u mnie nie było takich wahań


Na górę
Post: wt maja 17, 2011 9:39 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
Sprawdz mase na zegarach

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
Post: ndz maja 22, 2011 6:53 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 08, 2008 9:55 pm
Posty: 71
Lokalizacja: korczowa
Prosze o wypowedź jaką temperaturę mają Wasze gwiazdy z silikiem 2,5 D silnik om602. Merc kolegi po wymianie termostatu utrzymuje temperaturę na kresce pomiędzy 80a 120 stopni tajk jak na zdjęciu. Myśleliśmy że jrst to temperatura 90 stopni ale po dogłębnej literaturze okazuje się że to 100 stopni co jest chyba za wysoką temperaturą. Kumpel zauważył że gdy ruszy po przejechaniu kilku km wskazówka dojdzie do tej czerwonej kreski i po chwili skoczy do ponad 120 stopni i utrzymuje się tak, czasami spadnie do czeronej kreski a czasami podskoczy jeszce powyżej 120 i tak wkółko i po pewnym czasie się uspokaja. Gdy walnie pięścią w deskę nad zegarem temp spada do narysowanej czeronej kreski . Gdzie jest czujnik temperatury płynu, patrząc od przodu po lewej stronie nad termostatem. Gdy odłączył wtyczkę od owego czujnika temperatura na zegarze nie zmieniła się - więc chyba to nie ten wskaźnik. Co robić kupić inny termostat? jakiej firmy, tamten termostat trzymał temperaturę 82 stopni non stop. Chłodnica jest czysta myta kercherem, nie podziurawiona itd


Załączniki:
1332175952.jpeg
1332175952.jpeg [ 24 KiB | Przejrzano 782 razy ]
Na górę
Post: ndz maja 22, 2011 8:20 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Umnie, co prawda OM603 trzyma średnio 98C, przy mocnym ciśnięciu pod góre jest ze 105C, ale średnio podchodzi pod 100C. Termostat powinien sie otwierać przy 85C, uważam, że temperaturą 100C nie ma co sie przejmować, płyn gotuje się dopiero pod 120C, mysle, że to optymalna temp. pracy.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: ndz maja 22, 2011 8:58 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lis 13, 2009 7:34 pm
Posty: 108
Lokalizacja: Włodawa
@nordyk, mój OM602 trzyma minimalnie ponad 80C, tak jak piszesz ok. 82C.

_________________
1997 Mercedes-Benz W210 E200 + BRC Sequent 24


Na górę
Post: ndz maja 22, 2011 10:23 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 03, 2006 2:06 pm
Posty: 89
Lokalizacja: Tczew
Ten czujnik nad termostatem służy do sterowania czasem grzania świec.
Czujnik temperatury od wskaźnika jest w głowicy, pod kolektorem ssącym.

_________________
W210 2.2 D 96'
W201 2.0 D 90'
W201 2.5 DT 91'
plus 2 inne wynalazki z silnikami MB ;)


Na górę
Post: czw maja 26, 2011 11:23 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
Skoro naparzasz w licznik reka i temp. spada to usterki logicznie rozumujac nalezy szukac nie w czujniku temperatury a wlasnie w zegarach. Jak chlopak ma slaba mase to takie cyrki pokazuje, trzeba rozebrac zegary i poprawic pol. el. czujnika temperatury z szyna zasilajaca (ew, przelutowac). w pierwszym poscie pisalem Ci sprawdz mase na zegarach. Teraz sie tylko powtarzam

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
Post: pn maja 30, 2011 10:36 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 08, 2008 9:55 pm
Posty: 71
Lokalizacja: korczowa
OK o masie wiem, ale Milosh pytam teraz czy temperatura cieczy chłodzącej nie jest za wysoka dla om602 dodam że wskazówka oscyluje ciut poniżej czerwonej kreski na załączonym zdjęciu. Ta kreska to podobno 100% co wydaje mi się za dużo


Na górę
Post: czw cze 02, 2011 7:01 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
Zalezy jaki masz termostat wsadzony. Oryginalny wahler otwiera sie przy ok 87C czyli w prawie w polowie pomiedzy Twoja czerwona kreska ze zdjecia a kreska z 80C. Utarlo sie, ze wskazowka temp. powinna swa dolna krawedzia "opierac" sie o gorna czesc "brzuszka" cyfry 80.

Wisco masz sprawne?

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl