MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt wrz 12, 2025 9:52 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob kwie 16, 2011 6:57 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 21, 2010 10:51 pm
Posty: 309
Witam. Jak działa ASR? Co on blokuje żeby koła nie mieliły?

_________________
W140 S320 1996 Obsidian Black.


Na górę
Post: sob kwie 16, 2011 8:14 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Hamuje koła które wchodzą w poślizg.
Jakby coś to nie da się ruszyć z piskiem opon.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: sob kwie 16, 2011 8:47 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 21, 2010 10:51 pm
Posty: 309
Dzięki.
Myślałem że ASR działa na innej zasadzie(blokada elektroniki lub cudowna blokada mostu :) )

_________________
W140 S320 1996 Obsidian Black.


Na górę
Post: sob kwie 16, 2011 9:14 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
ASR przytłumia moc i moment silnika, jeżeli na koła dziala na tyle duże parcie, że zrywaja przyczepność, to podduszany jest silnik i odejmowana moc z koł.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: sob kwie 16, 2011 10:33 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz paź 09, 2005 1:28 pm
Posty: 1004
Lokalizacja: Pleszew
można wyciągnąć bezpiecznik i to ustrojstwo nie będzie ci się wcinało i odcinało moc z kół.
ABS też w tym momencie nie będzie działał ale to chyba nie jest ważne - jak szaleć to szaleć [zlosnikz]


Na górę
Post: ndz kwie 17, 2011 12:12 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Najgorsze ze po wyjeciu bezpiecznika nie działa również wspomaganie kierownicy, a bez tego cieżko poszaleć lochą.

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
Post: ndz kwie 17, 2011 12:55 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 21, 2010 10:51 pm
Posty: 309
Ja mam wyłącznik ASR jak coś. Więc nie muszę bawić się w wyciąganie bezpieczników [zlosnik]

A jak działa spytałem z ciekawości [zlosnikok]
Cytuj:
ASR przytłumia moc i moment silnika, jeżeli na koła dziala na tyle duże parcie, że zrywaja przyczepność, to podduszany jest silnik i odejmowana moc z koł.

Czyli jak w końcu? Podduszany jest elektronicznie czy przez hamowanie kół tylnych?

_________________
W140 S320 1996 Obsidian Black.


Na górę
Post: ndz kwie 17, 2011 1:22 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Hamulec jest włączany poprzez elektronikę.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: ndz kwie 17, 2011 1:51 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
WLD_Wlodi pisze:
Ja mam wyłącznik ASR jak coś. Więc nie muszę bawić się w wyciąganie bezpieczników [zlosnik]


Śmiało, wyłączaj [zlosnik]

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Post: pn kwie 18, 2011 8:50 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 10, 2009 2:58 pm
Posty: 321
Lokalizacja: Radom
Eeee...to nie takie proste

W W140 system asr to całkiem skomplikowany układ i osobny moduł połączony systemem czujników ze wszystkimi głównymi podzespołami auta
W uproszczeniu można powiedziec ,ze czytając uślizg kół przymyka przepustnice
Dlatego wszelkie uszkodzenia przepustnic a szczególnie wiązki elektrycznej skutkują zapaleniem kontrolki asr i wejściem auta w tryb awaryjny limp home mode
asr blokuje wtedy przepustnice i obroty nie przekraczają 1000 obr/min
W autach przedliftowych nie ma prostej możliwości wyłączenia asr
Wyjęcie modułu ze skrzynki czy bezpiecznika spowoduje wczytanie szeregu błędów i niektóre z nich będzie można usunąc tylko starem przeprowadzając nową adaptację przepustnicy
Można zrobic układ wyłączający asr ale to skomplikowana i czasochłonna sprawa

W autach poliftowych sprawa na pozór jest rozwiązana bo jest przycisk <asr off>
Ale tylko na pozór bo ten wyłącznik nie rozłącza go całkowicie [zlosnikz]

Chciec pozbyc się asr np w celu zhamowania auta trzeba wyjąc modul i miec jednocześnie podpiętego stara by kasowac błedy które pokazują sie cyklicznie
Inaczej silnik nie rozwinie pełnej mocy
Natomiast zdesperowani do wygłupów typu "palenie gumy" powinni wykonac ustrojstwo pozwalające w pełni odłączyc układ jednocześnie oszukując inne sterowniki
Jest na zachodnich forach instrukcja jak to zrobic,ale jak pisałem masę dłubaniny

_________________
MB W140 600SEL V12 powered by AMG 441 PS 600 Nm
...-the power of my 600 AMG is like my money in Switzerland,
I don't need it at the moment but it's good to know its there...


Na górę
Post: pn kwie 18, 2011 9:49 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 21, 2010 10:51 pm
Posty: 309
Cytuj:
Natomiast zdesperowani do wygłupów typu "palenie gumy" powinni wykonac ustrojstwo pozwalające w pełni odłączyc układ jednocześnie oszukując inne sterowniki
Jest na zachodnich forach instrukcja jak to zrobic,ale jak pisałem masę dłubaniny

U mnie nie bylo takiego problemu(i nie bierzcie mnie za dresa który pali kapcia co niedziele).
Chciałem sprawdzić czy faktycznie ten ASR jest wyłączony i był wyłączony na 100%. [zlosnikhihi] [hihi]
Na pewno nic go nie blokowało a wydawało się jeszcze jak by dostał strzał 100 KM ;)

_________________
W140 S320 1996 Obsidian Black.


Na górę
Post: wt kwie 19, 2011 9:09 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
Wszyscy jakoś nie mówią wprost.
ASR działa na 2 płaszczyznach:
1. za pomocą hamulców przyhamowuje zerwane koło - taka a'la szpera tylko nie w moście
2. za pomocą silnika zmiesza moc

Zawsze używane jest 1. ze wsparciem 2. - zależy od prędkości, różnicy prędkości - gdzieś to było rozpisane.
Przycisk ASR off - wyłącza tylko 2.

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
Post: wt kwie 19, 2011 4:02 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 21, 2010 10:51 pm
Posty: 309
mza pisze:
Wszyscy jakoś nie mówią wprost.
ASR działa na 2 płaszczyznach:
1. za pomocą hamulców przyhamowuje zerwane koło - taka a'la szpera tylko nie w moście
2. za pomocą silnika zmiesza moc

Zawsze używane jest 1. ze wsparciem 2. - zależy od prędkości, różnicy prędkości - gdzieś to było rozpisane.
Przycisk ASR off - wyłącza tylko 2.

U mnie nie było wielkiego problemu co do zerwania przyczepności. A
ASR off , gaz do końca, jeszcze delikatnie hamulcem przytrzymałem bo to 3.2 a nie 5.0 ;) a dalej to już wiadomo [hihi]
Więc dam sobie głowe uciąć że wtedy mi nic nie hamowało z tyłu, a jeżeli hamowało to zbyt słabo.
sam ASR dobrze działa, przy włączonym nie da rady za boga zerwać przyczepności.

_________________
W140 S320 1996 Obsidian Black.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl