MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt wrz 12, 2025 5:10 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr mar 23, 2011 10:23 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Dizla można kupić dla idei albo dla opału ;-) ile razy liczyłem czy mi się opłaca - tyle razy się nie opłacało ;-)

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: czw mar 24, 2011 6:57 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
ukaniu pisze:
Dizla można kupić dla idei albo dla opału ;-) ile razy liczyłem czy mi się opłaca - tyle razy się nie opłacało ;-)


A dzisiaj w radiu mówili, że benzyna ma tanieć, ON oczywiście nie [zlosnik2] Aż uciecha ostatnimi czasy pod dystrybutorem :roll:


Na górę
Post: czw mar 24, 2011 10:16 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 05, 2009 3:06 pm
Posty: 825
Lokalizacja: Czarnobrzeg
Marian-m110 pisze:
Dzięki za informacje, mój kuzyn miał turbo i jemu palił miasto 8 l na automacie. Sam myślę o 2,5 d automat.


Xytras pisze:
No, tylko ciekawe czy na 100km :lol:
No i czy podczas jazdy? Bo kuzyn sprecyzować nie raczył. [zlosnikhihi]

Xytras pisze:
A dzisiaj w radiu mówili, że benzyna ma tanieć, ON oczywiście nie [zlosnik2] Aż uciecha ostatnimi czasy pod dystrybutorem :roll:

ukaniu pisze:
Dizla można kupić dla idei albo dla opału ;-) ile razy liczyłem czy mi się opłaca - tyle razy się nie opłacało ;-)


Taaaa, w kółko wątki o spalaniu 18litrów, padnięte lambady, przeplywki, kable, kopułki, hakerstwo w megaskŁircie, wydmuchane uszczelki, nierówne obroty, szarpanie na wolnych, nie wkręca się na wysokie i strzaly na gazie... Faktycznie. Sama radość z benzyny. [zlosnikok] No, ja jednak pozostanę przy nieekonomicznym OMie [zlosnik]

_________________
124.190 '93


Na górę
Post: czw mar 24, 2011 12:24 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
krasuss młodszy pisze:
[
Taaaa, w kółko wątki o spalaniu 18litrów, padnięte lambady, przeplywki, kable, kopułki, hakerstwo w megaskŁircie, wydmuchane uszczelki, nierówne obroty, szarpanie na wolnych, nie wkręca się na wysokie i strzaly na gazie... Faktycznie. Sama radość z benzyny. [zlosnikok] No, ja jednak pozostanę przy nieekonomicznym OMie [zlosnik]

Hehe, tylko że OM 100KM spali (w kosztach zakładając bene z wtryskowym LPG - zapomnijmy o antykach w przypadku ekonomii) tyle co benzyna 200KM. W zimę przy -27 musisz cmoknąć Jezuska w stopki aby odpalił. Nie będę wspominał, że remont dizla jest droższy nawet wolnossącego (o CDI czy nawet o prostym starym Turbo nie wspominająć) no i nie wszyscy lubią gregregre [hihi] Poszukiwanie żródeł zapowietrzenia, żabkowanie, padnięte świece, lejące wtryski, dymienie a i przepływomierz się znajdzie czy elektronicznie sterowane pompy [palacz]

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: czw mar 24, 2011 12:52 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 05, 2009 3:06 pm
Posty: 825
Lokalizacja: Czarnobrzeg
ukaniu pisze:
200KM.
Po co Ci w Polsce 200KM? Żeby szybciej w dziury wjeżdżać? [zlosnikhihi]

ukaniu pisze:
W zimę przy -27 musisz cmoknąć Jezuska w stopki aby odpalił.
Się garaż ma, to się Jezuskowe stópki oszczędza.

ukaniu pisze:
remont dizla
Remont dizla jest droższy, ale większość go nie potrzebuje. A te problemy
ukaniu pisze:
żródeł zapowietrzenia, żabkowanie, padnięte świece, lejące wtryski, dymienie
nie pozbawiają klekota możliwości jeżdżenia. A benzyna, albo jest 100% dobra, albo nie jedzie w ogóle. [hihi]

A, no i jeszcze zapytam, jakie będzie Twoje zdanie, jak się zacznie pchać gaz do diesla (co już się dzieje)?

Tyle, że ta dyskusja jest jałowa. Jak Stanisławskiego dylemat o wyższości Wielkanocy nad Świętami Bożego Narodzenia. Ale zawsze milo się pokłócić. [zlosnikok]

_________________
124.190 '93


Na górę
Post: czw mar 24, 2011 12:53 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Ja popieram ukaniu - nastepny woz na codzien bedzie na benzyne. Poki co, odpukac, nie mam probelmow z CDI ale auto ma dopiero 165.000km. I boje sie pomyslec co bedzie jak sie probelmy ewentualnie zacznal. Chyba, ze kupie auto nowe, wtedy wezme CDI.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: czw mar 24, 2011 12:56 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
krasuss młodszy pisze:
ukaniu pisze:
W zimę przy -27 musisz cmoknąć Jezuska w stopki aby odpalił.
Się garaż ma, to się Jezuskowe stópki oszczędza.


Pod warunkiem, ze masz garaz:

1. w domu,
2. w pracy,
3. na wakacjach narciarskich,
4. pod supermarketem,
5. u tesciowej/rodzicow/szwagrow/innych pociotow
6. ...

lub grzalke silnika :)

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: czw mar 24, 2011 12:58 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 21, 2010 10:51 pm
Posty: 309
Bukol pisze:
Ja popieram ukaniu - nastepny woz na codzien bedzie na benzyne. Poki co, odpukac, nie mam probelmow z CDI ale auto ma dopiero 165.000km. I boje sie pomyslec co bedzie jak sie probelmy ewentualnie zacznal. Chyba, ze kupie auto nowe, wtedy wezme CDI.

Zamiast CDI lepiej dużą benzyne w gazie(np 3.2) , spali powiedzmy 17 x 2.60 co daje mam 45zł.
3.2 CDI spali nam około 10, co daje nam 50zł.
No i w CDI jest więcej rzeczy do popsucia :P

_________________
W140 S320 1996 Obsidian Black.


Na górę
Post: czw mar 24, 2011 1:00 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
LPG raczej nie, ale nie mowie na 100% - roznie bywa :)

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: czw mar 24, 2011 1:01 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 05, 2009 3:06 pm
Posty: 825
Lokalizacja: Czarnobrzeg
Bukol pisze:
CDI
[zlosnikhihi]
Dla mnie to nie jest diesel. [zlosnikhihi]

Jaja będą, jak w końcu Mercedes ogarnie kwestię stopów i zrobi ten silnik benzynowy na ropę (Otto + ON).

http://www.autodino.de/autonews/2007/07 ... eselgenen/

_________________
124.190 '93


Na górę
Post: czw mar 24, 2011 1:20 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
krasuss młodszy pisze:
Bukol pisze:
CDI
[zlosnikhihi] Dla mnie to nie jest diesel. [zlosnikhihi]


A to czemu? Za szybki?

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: czw mar 24, 2011 1:28 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
krasuss młodszy pisze:
Jaja będą, jak w końcu Mercedes ogarnie kwestię stopów i zrobi ten silnik benzynowy na ropę (Otto + ON).
http://www.autodino.de/autonews/2007/07 ... eselgenen/


Ten silnik z linku to nie silnik benzynowy na rope (Otto + ON) tylko odwrotnie. Wg opisu pracuja tu nad silnikiem benzynowym, ktory pod duzym obciazeniem bedzie pracowal jak zwykly benzyniak z wtryskiem bezposrednim. Dopiero pod mniejszym obciazeniem stanie sie "dieslem" ale nadal benzynowym. Ma sie przelaczac na zaplon samoczynny.

I mozesz smialo twierdzic:

krasuss młodszy pisze:
Dla mnie to nie jest diesel.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: czw mar 24, 2011 2:54 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Ja poznałem bezpośrednio jedną wyższość diesla nad benzyną - paliwo, którego opary nie wybuchają i które ogólnie trudno się zapala. Dlatego tylko diesel. [zlosnik] Ewentualnie jakaś duża benzynka dla rozrywki w weekendy. ;)

Moje W123 240D, jak chwytały mrozy, było jednym z niewielu starszych aut (takich powiedzmy do 1995 roku), które opuszczały parking pod blokiem - jakoś benzyniaki, szczególnie te zagazowane, zaniemogły. [zlosnik] Więc nie musiałem cmokać Jezuska w stopki. ;)

Jednak każdy woli coś innego - i każdemu życzę, żeby miał to, co lubi. :)

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
Post: pt mar 25, 2011 9:32 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 24, 2006 12:08 pm
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa-Suwałki
krasuss młodszy pisze:
Po co Ci w Polsce 200KM? Żeby szybciej w dziury wjeżdżać?

Słuszna uwaga.
Niezbędne jest minimum czysta, aby nad nimi przelatywać.
Szymon

_________________
Wołga Gaz 2410 '88
W124 500E '91 - Pani Jagoda www.w114-115.org.pl/forum/img01/1224070157_IMG_2600m.jpg
W211 320CDI 4Matic
W124 280TE '92 - Oliwka - ex
W124 300TD '92 - Czarna Wdowa - ex


Na górę
Post: pt mar 25, 2011 1:56 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
Bukol pisze:
lub grzalke silnika


mam :D

Ale opcja zagazowania diesla tez zaczyna robic sie kuszaca - co nie ulega watpliwosci LPG rulez czy tego chcemy czy nie i zdecydowanie przyjemniejsza bezszelestna praca V8 :P


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl