MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt wrz 12, 2025 12:50 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob sty 08, 2011 9:45 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt gru 01, 2009 11:04 pm
Posty: 95
Lokalizacja: Zielona Góra
Mam mały problem z centralem w s124 1994- pilot scyzoryk.
Otóż mam tylko jeden pilot. Nie reaguje na naciśnięcie guzika(baterie są ok) i musiałem zawsze otwierać od str. pasażera wkładając grot w zamek.
I tutaj nasuwa mi się pytanie:
Co mogło się (oczywiście hipotetycznie) zepsuć w takim pilocie?
Może przerabialiście to lub słyszeliście o podobnym problemie?

I dalej.
Jeśli ogarnę już kluczyk, to należy go zsynchronizować. Poprzedni wł. Helmut wymienił stacyjkę na zwykły kluczyk(więc i wywalił immobilizer). Wyczytałem z forum, że aby zaprogramować kluczyk należy w pewnym etapie wsadzic kluczyk-scyzoryk do stacyjki i przekręcić.
Czy w moim przypadku jest jakiekolwiek sposób na zakodownie tego kluczyka?(oczywiście jak go naprawię)

No i czy jest możliwość dorobienia pilota? Słyszałem o ASO i cenach za kluczyk [zlosnikhihi] , ale czy jest jakiś ,,tańszy" sposób na stworzenie klona jednego kluczyka?

Może prostszym i tańszym sposobem będzie zakup wszystkich możliwych zamków, czyli
-do drzwi pasażera
-do bagażnika
-do stacyjki
-do schowka
i zakup ,,bebechów" od podczerwieni + 2 kluczyki?

Ile rzeczy centrala na podczerwień składa się na te bebechy ?
Czy taka konwersja jest bardzo kłopotliwa?
Czy porty podczerwieni też należy wymieniać czy one są tylko sprzężone z elektroniką i są jednie odbiornikami?

A może innym wyjściem będzie zakup central z alarmem z allegro i założenie?
Tylko pewnie jakość takiego zestawy nie będzie idealna, ale za to wyjdzie o wiele taniej i łatwiej o dostępność.
Wiem wiem, mi też nie podoba się buraczenie jakimiś pilotami z ChRL [hihi]


Co byście zrobili na moim miejscu?


Na górę
Post: sob sty 08, 2011 10:51 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
skorpion986 pisze:
Mam mały problem z centralem w s124 1994- pilot scyzoryk.
Otóż mam tylko jeden pilot. Nie reaguje na naciśnięcie guzika(baterie są ok) i musiałem zawsze otwierać od str. pasażera wkładając grot w zamek.

I tutaj nasuwa mi się pytanie:
Co mogło się (oczywiście hipotetycznie) zepsuć w takim pilocie?
Może przerabialiście to lub słyszeliście o podobnym problemie?

Musisz rozebrać kluczyk żeby dostać się do płytki sterującej. Najczęściej rozlatują się ze starości luty przy magicznym guziku, który przenosi sygnał dalej. Trzeba zlutować 4 stopki (mi się udało to normalną lutownicą), najlepiej lutownicą z końcówką punktową.

Jeżeli przyciśniesz przycisk do otwierania dłużej zapala się czerwona dioda na ułamek sekundy?

skorpion986 pisze:
Jeśli ogarnę już kluczyk, to należy go zsynchronizować. Poprzedni wł. Helmut wymienił stacyjkę na zwykły kluczyk(więc i wywalił immobilizer). Wyczytałem z forum, że aby zaprogramować kluczyk należy w pewnym etapie wsadzic kluczyk-scyzoryk do stacyjki i przekręcić.
Czy w moim przypadku jest jakiekolwiek sposób na zakodownie tego kluczyka?(oczywiście jak go naprawię)

A czy ten kluczyk z pilotem pasuje do wkładki w stacyjce? Możesz nim odpalić samochód?
Aby zaprogramować pilota, musisz dwukrotnie wcisnąć przycisk otwierania drzwi na diodę w zamku i w przeciągu (nie pamiętam dokładnie) 10 - 20 sekund odpalić samochód.


skorpion986 pisze:
No i czy jest możliwość dorobienia pilota? Słyszałem o ASO i cenach za kluczyk [zlosnikhihi] , ale czy jest jakiś ,,tańszy" sposób na stworzenie klona jednego kluczyka?

Tylko ASO - koszt około 800 PLN

skorpion986 pisze:
Może prostszym i tańszym sposobem będzie zakup wszystkich możliwych zamków, czyli
-do drzwi pasażera
-do bagażnika
-do stacyjki
-do schowka
i zakup ,,bebechów" od podczerwieni + 2 kluczyki?

Ile rzeczy centrala na podczerwień składa się na te bebechy ?
Czy taka konwersja jest bardzo kłopotliwa?
Czy porty podczerwieni też należy wymieniać czy one są tylko sprzężone z elektroniką i są jednie odbiornikami?

Tutaj nie dam sobie głowy obciąć, ale kluczyki raczej zaprogramowane są pod immobiliser jaki masz w swoim samochodzie, więc ten patent raczej nie przejdzie...

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
Post: sob sty 08, 2011 11:07 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2001 1:00 am
Posty: 1724
Zacznij od tego czy pilot nadaje rozkaz ,czyli przytrzymaj wciśniety przycisk na pilocie przez kilka sekund i patrz na to okienko w pilocie .Jeżeli zaświeci na czerwono to pilot nadaje rozkaz.Wtedy musisz zsynchronozować go z immobilaizerem ,czyli dajesz 2 razy rozkaz z pilota na okienko w klamce i szybko próbujesz odpalić auto.

Jeżeli pilot nie nadaje to może być wina oberwanego mikrowyłącznika w nim (o czym pisze kolega powyzej ) i trzeba go przylutować .Często też te blaszki przy bateriach nie łączą ,a nawet jak jest źle ułożona jedna z nich to potrafi zwierać jedną z baterii.Musisz to sprawdzić ,jest mała szansa ,ze coś uszkodziło się poważnego ,a jeśli nawet to na to są sposoby .

_________________
124 E220 coupe 96'FOTO
MB artykuły prasowe cz1
MB artykuły prasowe cz2


Na górę
Post: sob sty 08, 2011 11:30 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt gru 01, 2009 11:04 pm
Posty: 95
Lokalizacja: Zielona Góra
Pilot nie daje oznak życia. Po przytrzymaniu przycisku oczko nie świeci.

Skoro ten pilot nie działa i stacyjka jest na inny kluczyk (nie ten scyzoryk), to immobilizer nie działa/jest odpięty.
Więc jak naprawię już pilot( co pewnie nie będzie trudne-dzięki waszym podpowiedziom) to czy będzie mi otwierał auto?


Na górę
Post: sob sty 08, 2011 11:50 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2001 1:00 am
Posty: 1724
Co ma piernik do wiatraka?
To ,że gościu wymieniał stacyjkę to nie ma żadnego znaczenia dla immobilaizera .Immobilaizer dostaje rozkaz z pilota poprzez odbiornik podczerwieni w drzwiach lub w klapie i więcej go nie interesuje .Oczywiście musisz mieć kluczyk mechanicznie pasujacy do stacyjki żeby odpalić auto.
Skoro scyzoryk nie daje rozkazu to znaczy ,ze trzeba go naprawić i potem zsychronizować .Jak nie czujesz sie na siłach to daj go do jakiegoś serwisu RTV niech zobaczą w czym problem.

_________________
124 E220 coupe 96'FOTO

MB artykuły prasowe cz1

MB artykuły prasowe cz2


Na górę
Post: ndz sty 09, 2011 12:40 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt gru 01, 2009 11:04 pm
Posty: 95
Lokalizacja: Zielona Góra
Napisałem przecież, że kluczyk od drzwi i stacyjki jest inny.
Skoro synchronizacja polega (w części końcowej) na odpaleniu auta(rozumiem, że kluczykiem od scyzoryka), to chyba nie będzie mi ten central działać?


Na górę
Post: ndz sty 09, 2011 1:11 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
skorpion986 pisze:
Napisałem przecież, że kluczyk od drzwi i stacyjki jest inny.
Skoro synchronizacja polega (w części końcowej) na odpaleniu auta(rozumiem, że kluczykiem od scyzoryka), to chyba nie będzie mi ten central działać?

Nie będzie.
Musisz przystosować stacyjkę do kluczyka, aby ponownie go zsynchronizować.

Możesz spróbować też w ten sposób.
Otwórz pilota, ale tak żeby Ci baterie nie wypadły. Przetestuj przytykanie tego mikroprzyciskacza tak, żeby pilot dawał oznaki życia i podejdź z tak rozebranym do zamka. Wyceluj i jeżeli otworzy drzwi to musisz tak przylutować, żeby Ci baterie nie wypadły na dłużej (o ile dobrze pamiętam) niż 1 minutę. Nie rozsynchronizujesz go i będziesz mógł nim otwierać, a stacyjkę odpalać innym.

Jak synchronizacja padnie, to po ptakach :)

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
Post: ndz sty 09, 2011 10:40 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt gru 01, 2009 11:04 pm
Posty: 95
Lokalizacja: Zielona Góra
No ten sposób odpada, bo pilot bez baterii był dłużej niż minutę( kiedyś, na początku jak wymieniałem baterie, to tego nie wiedziałem...).
Czyli teraz jak naprawię ten kluczyk, to i tak nie będzie mi otwierał, bo stacyjka inna-czyli zupełnie bez sensu to naprawiać.

To teraz jakie mam wyjścia?
Kupic jakiś central z allegro czy lepiej zmienić wszystkie bebechy podczerwieni?

A może da się jakoś przystosować stacyjkę na kluczyk od drzwi-scyzoryk?
Da się tak poustawiać bębenki, czy to nie wypali?


Na górę
Post: ndz sty 09, 2011 11:03 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 06, 2005 9:12 pm
Posty: 288
Numer GG: 5288954
Lokalizacja: Świdnik [LSW]
Jeśli wymienił stacyjkę, całą a nie wkładkę, to może tam już nie być immobilaizera. Czy taki niekompletny układ będzie działał??? Nie wiem, a stacyjkę do klucza da się przystosować.

_________________
Bez gwiazdy nie ma jazdy...
W201 190 2.0 '84 --> kundel 2,3E elpidzi - ex
C124 230CE '92 - ex
W123 240D '80 - w rękach dziadka
C124 320CE '92 - Viola
Suzuki GSX 750 F '97 - Zuzia


Na górę
Post: ndz sty 09, 2011 3:29 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 07, 2009 3:29 pm
Posty: 87
Lokalizacja: Warszawa
W124/94 ma immobiliser z pętlą na stacyjce i transponderem wklejonym w obudowę kluczyka.Kluczyk jest na infra-rot i nie ma nic wspólnego z immobiliserem.Samochód podpiąć pod HHT lub Star Diagnosis i wszystko wiadomo.Po naciśnięciu kluczyka w ciemnym pomieszczeniu po 0,3-0,5 sekundy powinien pojawić się błysk trwający niecałą sekundę.Nie mówi to, że kluczyk jest dobry, ale że nadaje jakiś kod.Bez tego testu podłączanie pod komputer nie ma sensu.Kluczyk musi przejść ten test.

_________________
W168 1,6

Naprawiam MB 41 lat.
13 certyfikatów MB-Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus. 662-68-90

Zwykle tu: http://www.w210.pl/
i tu http://www.w203.pl/index.php
i wszędzie gdzie MB.
.


Na górę
Post: ndz sty 09, 2011 10:09 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 28, 2007 3:14 pm
Posty: 209
Lokalizacja: Łódź
do testu podczerwnieni najlepiej nadaje sie zwykly telefon z aparatem. Wystarczy patrzec na diode przez aparat i dokladnie widac czy sie swieci czy nie. Taki maly aktywny noktowizor.

_________________
Mercedes W124 300D '88 automat
Mercedes W204 C200 CGI '11 automat


Na górę
Post: śr sty 12, 2011 8:08 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 31, 2003 8:35 am
Posty: 56
Lokalizacja: Legnica
Kolego scorpion, widzę że koledzy dobrze radza tylko wszyscy na raz i nie dokońca pokrywają się ich rady.

Najważniejsze aby kluczyk dawał oznaki życia, czyli po przytrzymaniu przycisku powinien mrugnąć na czerwono, tak jak koledzy pisali mógł sie uszkodzić przycisk, lub pourywać ścieżki przy diodach, w każdym razie trzeba go rozebrać i posprawdzać wszystkie luty. Nie wiem czy sam będziesz to robił czy zlecisz komuś w każdym razie nie jest to dużo pracy ale troszkę precyzji jest wymagane.

Przy programowaniu, jak już będziesz miał działający kluczyk to nie ma znaczenia czy będzie on w stacyjce czy odpalisz auto z oddzielnego kluczyka, ważne aby zostało ono odpalone (w sumie chyba wystarczy przekręcić kluczyk na II, nie potrzebne jest odpalanie).
W stacyjce nie ma nic co by mogło wykryć że akurat ten kluczyk (ze scyzorykiem) jest włożony (to nie jest rybka !)

Pozdrawiam i Powodzenia ;)

_________________
W140 S350TD '96 | W201 200D '88 | W123 250D '84


Na górę
Post: śr sty 12, 2011 8:25 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt gru 01, 2009 11:04 pm
Posty: 95
Lokalizacja: Zielona Góra
Mega dzięki za rady, szczególnie koledze wieska :P
Na razie jestem na etapie naprawy kluczyka, zaniosę do jakiegoś magika.
Jeśli to co piszesz Wieska, że nie wymagane jest odpalanie tym samym kluczykiem, to wspaniale(odpada mi dodatkowa rzeźba)
Ktoś już tak to testował? Może ktoś inny też to potwierdzić [zlosnik]


Na górę
Post: wt sty 18, 2011 6:05 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt gru 01, 2009 11:04 pm
Posty: 95
Lokalizacja: Zielona Góra
W ZG kluczykowcy nie chcieli podjąć się rozebrania pilota.. I wiedzieli co robili [hihi]
Obrazek
Dopiero później gdzieś doczytałem, że trzeba było trochę podgrzać.
No ale i tak obudowa była w kiepskim stanie, szczególnie przycisk.
Jeszcze ostatnio udało mi się połamać mocowanie grota w drzwiach, więc już mam pilot porządnie rozczłonkowany [zlosnikhihi]

Co będzie lepszym wyborem?
Zakup ładnej używki za ok 70-100zł bez gwarancji, że ją ładnie się otworzy czy może zakup tego:
http://allegro.pl/mercedes-s-cl-ml-kluc ... 76568.html
Tutaj jest potrzebny grot, którego nigdzie nie mogę kopić

Pytałem-nie jest to z Chin, lecz zamiennik niemiecki dobrej jakości. Wygląda całkiem całkiem.


I jeszcze jedna sprawa.
Teraz widzę, że nie potrzebuje nowego grota.
Można wyciągnąc zawleczkę z korpusu grota. Chodzi mi o ten metalowy pręcik. Grot składa się z dwóch części.
Ja połamałem ten metalowy korpus, sam ,,kluczyk" jest ok.

Więc?
Są jakieś dobre, sprawdzone sposoby na rozebranie ,,nowego" pilota bez jego zbędnego rozczłonkowania? [zlosnik]


Na górę
Post: wt sty 18, 2011 8:10 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
skorpion986 pisze:
Więc?
Są jakieś dobre, sprawdzone sposoby na rozebranie ,,nowego" pilota bez jego zbędnego rozczłonkowania? [zlosnik]

Weź jakiś mały cienki nożyk i podważaj po milimetrze. Powinien bez wiekszych problemów i usterek rozejść się. Rozbebeszyłem w ten sposób dwa kluczyki nigdy nic nie połamałem.
Jest jedno ale. Jak kupisz używkę, która ma już te swoje lata, to nawet po złożeniu jest niewielka szansa, że spężynka od otwierania będzie działać idealnie, najprawdopodobniej będzie już zmęczona życiem i rozciągnięta lekko przy otwieraniu, co spowoduje, żę kluczyk nie będzie otwierać się jak dawniej :)

Sprawdź tylko jeżeli będziesz kupował tą chińską podróbkę czy wnęka na grot od kluczyka jest ścięta pod kluczyk do W124. W201 miało mniejszy grot i trzeba piłować później obudowę.

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl