MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt wrz 12, 2025 6:08 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
Post: śr sty 12, 2011 10:39 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Nemo - jeśli użytkownik nie może od 2 czy 3 dni sprawdzić czy ciśnienie mu faktycznie spada do 0 - czyli uszkodzenie krytyczne i śmiertelne dla silnika - czy nie - to ...
Stąd wiadomo czego w nowoczesnych plastikach jest tylko kontrolka zapalajaca napis STOP i milion ostrzeżeń z panelu informacyjnego. Inaczej ludzie też by się tydzień zastanawiali. Nie mój silnik nie moje pieniądze.
Ciśnienie można zmierzyć jakimkolwiek manometrem o zakresie do 10 atm. - poptrzeby tylko króciec który wkręca się zamiast czujnika ciśnienia oleju.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: śr sty 12, 2011 11:16 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:40 pm
Posty: 434
"Ukaniu" Tak też (w tym sensie) i koledze odpisałem. Z ciśnieniem oleju NIE ma żartów. Czasami jedna sekunda wystarczy aby stanąć w kolejce sklepowej po nowy silnik. Dlatego moja wypowiedź była ostrzeżeniem. Gdyż naprawdę może wrócić na lawecie. Mam nadzieję, że już zrezygnował z podróży bez dokładnej kontroli i ustalenia przyczyn (za)niskiego ciśnienia oleju. pZdr.

_________________
Skoro nie można być uniwersalnym i wiedzieć wszystkiego, co się da wiedzieć o wszystkim, to trzeba wiedzieć wszystkiego po trochu. O wiele bowiem piękniej jest wiedzieć coś ze wszystkiego, niż wiedzieć wszystko o jednym.


Na górę
Post: śr sty 12, 2011 3:00 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
ukaniu pisze:
Nemo - jeśli użytkownik nie może od 2 czy 3 dni sprawdzić czy ciśnienie mu faktycznie spada do 0

Użytkownik dzwonił już do 3 warsztatów we Wrocławiu i nikt nie umie sprawdzić. W jednym warsztacie powiedzieli, że mogą po weekendzie.
A w ogóle to kupa roboty bo nie wiedza jakie będzie dojście...
Po za tym pracuję i nie mam czasu niestety.
Jutro zmieniam olej i filtr, zmienię także czujnik jeżeli nie pomoże to i tak nie będzie czasu na większą naprawę. Pojadę 124.

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
Post: czw sty 13, 2011 7:30 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
No dojscie do czujnika przy filtrze oleju jest kiepskie, fakt... daj znac jak sie sprawa zakonczyla [oczko]

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
Post: czw sty 13, 2011 9:48 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:40 pm
Posty: 434
Też jestem ciekawy. Koniecznie daj znać.

_________________
Skoro nie można być uniwersalnym i wiedzieć wszystkiego, co się da wiedzieć o wszystkim, to trzeba wiedzieć wszystkiego po trochu. O wiele bowiem piękniej jest wiedzieć coś ze wszystkiego, niż wiedzieć wszystko o jednym.


Na górę
Post: czw sty 13, 2011 1:25 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
A więc, tak:
Zmiana oleju, filtra (stary nie budził podejrzeń zapchania lub rozsypania) i czujnika (FEBI-130pln, jest VEMO za 75pn ale nie było na miejscu).
Dojście do czujnika na podnośniku (czy kanale) jest bezproblemowe.
Rezultat jaki się spodziewałem (uff):
Po godzinnej jeździe w mieście: na wolnych: 1,7-1,8, powyżej 1000: 3.

Mercedes więc zwiedzi Alpy :).

Wydaje mi się, ze te czujniki to taki "słaby" (po 16 latach) punkt i lubią poszaleć. Jego zachowanie było takie nieprzewidywalne, wskazówka latała dziwnie - teraz to wszystko jest bardziej stabilne. Nie wiem, czy przemycie starego by pomogło (tam jest taka malutka dziurka na olej)...ale problem z głowy.

Jednak jak stwierdzili fataliści ciśnienie oleum jest bardzo ważne i zaniedbać nie można.

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
Post: czw sty 13, 2011 4:27 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
mza pisze:
Dojście do czujnika na podnośniku (czy kanale) jest bezproblemowe.


To od spodu go wykrecaliscie? Bo i ja mam zamiar przyjrzec czujnikowi, a od gory dojscie jest slabe... gdzie kupiles Febi w tej cenie? Bo ja znalazlem za 180zł...

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
Post: czw sty 13, 2011 5:23 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:40 pm
Posty: 434
mza pisze:
........Jednak jak stwierdzili fataliści ciśnienie oleum jest bardzo ważne i zaniedbać nie można.

Cieszę się, że poszło tak łatwo. Swoją drogą "fataliści" mieli rację bo gdyby było inaczej TOOOO......!!!!!! :o :o :o Nie daj Boże.

Kiedyś kobieta podróżująca samochodem dzwoni spanikowana do męża. Kochany co to może być?! tutaj na tablicy przy takim okrągłym zegarku na którym jest namalowany taki czajniczek zaświeciło się nagle pomarańczowe światełko :( ???. Jezus Maria krzyczy przez telefon mąż. TO OLEJ, TOO OLEJ!! TO... dobrze już dobrze, kochany olewam to i jadę dalej prościutko do mamusi. Pa, pa kotku. Pzdr.

_________________
Skoro nie można być uniwersalnym i wiedzieć wszystkiego, co się da wiedzieć o wszystkim, to trzeba wiedzieć wszystkiego po trochu. O wiele bowiem piękniej jest wiedzieć coś ze wszystkiego, niż wiedzieć wszystko o jednym.


Na górę
Post: pt sty 14, 2011 1:51 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
FEBI kupiłem w AUTO-ZATOKA Wrocław. Ale VEMO to też dobra firma.

U mnie od góry się nie da a od dołu bułka z masłem.

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl