MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt wrz 12, 2025 1:41 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
Post: pn gru 20, 2010 2:34 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 24, 2006 12:08 pm
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa-Suwałki
Przyjmuję z pokorą to co piszesz, bo uważam Cię za fachowca. Tymniemniej uważam brak "szpery" przy ASR (lub realizowanie jej za pomocą hamulców - tak jest?) za poważne niedopatrzenie MB zwłascza przy mocy i momencie 500.
Pozdrawiam
Szymon

_________________
Wołga Gaz 2410 '88
W124 500E '91 - Pani Jagoda www.w114-115.org.pl/forum/img01/1224070157_IMG_2600m.jpg
W211 320CDI 4Matic
W124 280TE '92 - Oliwka - ex
W124 300TD '92 - Czarna Wdowa - ex


Na górę
Post: pn gru 20, 2010 3:22 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
szymon.dziawer pisze:
Tymniemniej uważam brak "szpery" przy ASR (lub realizowanie jej za pomocą hamulców - tak jest?) za poważne niedopatrzenie MB zwłascza przy mocy i momencie 500.


U mnie w SEC też jest ASR i chciałbym zamienić na szperę, bo mam skłonności do łapania większych kątów :)
Teraz można tylko z rybki, ale lecieć można krótko, bo zaraz włącza się ASR i nie można cisnąć gazu :)
Ale dając auto żonie, można spać spokojnie, że nie zaliczy spina od "power over" i nic się nie stanie (autu).

Ogólnie ASR tu działa tak, że przyhamowuje ślizgające się koło i odejmuje gazu.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Post: pn gru 20, 2010 6:15 pm 
Offline

Rejestracja: wt maja 25, 2010 2:57 pm
Posty: 0
Lokalizacja: Zielona Góra
pawelp pisze:
Dokładnie jak napisali przedmówcy - znieczula ASR (nie mylić z ASD).
ASR był dostępny tylko w 6 i 8 cylindrowych benzynach W124. Czy to rzadkość - raczej nie. W zasadzie to ja np. wolałbym ASD (czuli blokadę mech. różnicowego), zamiast ASR czyli redukcję poślizgu kół przy ruszaniu. Co do przekładki ASR do auta bez ASR to jest już to kłopotliwe musisz wymienić począwszy od mostu, elektroniki, licznika, pompy ABS na ASR, moduły, inny jest ABS - 4 czujnikowy zamiast 3 czujnikowy co powoduje że inne są piasty z tyłu - dostosowane do niezależych czujników prędkości kół. W standardzie ABS w W124 zbiera średnią prędkość kół tylnych z dyfra przy ASR musi z każdego koła osobno. Moim zdaniem gra nie warta świeczki. Przy przekładce do mniejszej pojemności np. 4 cylindrówki należy pamiętać że 6 i 8 mają grubsze półośki i większe średnice przegubów.

Ja mam tempomat i ASD. Szymon ale ty w 500 masz na kontrolce ASR. Konstruktorzy uznali widocznie, ze ASR lepiej się sprawdzi (nie pozwoli zrobić krzywdy kierowcy).

_________________
W124 E 320 T


Na górę
Post: wt gru 21, 2010 7:53 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
A ja w C140 mam przycisk ASR Off. Po jego włączeniu trójkąt się zapala ale dalej miga, gdy dochodzi do poślizgu.
Polemizowałbym, że w ASR most nie może się zblokować.
Przy jeździe pod górę z przyciskiem ASR Off nie ogranicza na pewno mocy lecz napęd na pewno nie jest tylko na lżej chwytającym kole (jak w normalnej różnicówce).
Ja myślę że ASR ma także ASD - ale trochę inaczej rozwiązane technicznie, aby przyhamowanie nie ukręciło mostu.
To że w EPC sa mosty ASD, ASR i zwykłe nie mówi, że most ASR nie ma mechanizmów blokowania, na pewno jest to inne rozwiązanie techniczne.

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
Post: wt gru 21, 2010 7:09 pm 
Offline

Rejestracja: pn maja 03, 2010 10:24 am
Posty: 0
Numer GG: 2329845
Lokalizacja: Kraków
Dokładnie można mieć albo ASD albo ASR.
Uwaga nie dotyczy 4matika, który z tego co pamiętam ma ASD w tylnym moście.

A tak dokładnie to zwykły dzieli się na zwykły (bez ABS) i z ABS. Nie zapominajmy, że nie wszystkie W124/W201/W123 i W126 miały ABS.

ASR nie ma instacji hydraulicznej do blokady mechanizmu. Zakładając, że nie podłączasz czujnika ABS - robi za korek wlewu oleju, zaślepisz hydraulikę ZHM siłowników dyfra otrzymujesz zwykły most. A teraz nie masz skąd pobrać prędkość kół, bo czujniki ABS w dyfrze ASR są montowane w moście na wyjściu półosiek.

_________________
W124 200E 1992r M111.940 ASB ASD ortopedia


Na górę
Post: wt gru 21, 2010 9:04 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
mza pisze:
Polemizowałbym, że w ASR most nie może się zblokować.


Jaki lejesz olej do swojego mostu ASR?
To rozwieje Twoje wątpliwości :)

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Post: śr gru 22, 2010 7:52 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
zegarek pisze:
Jaki lejesz olej do swojego mostu ASR?


Jeszcze nie lałem, ale chcę wlać taki jak do poprzednich mostów:
To jest tak, do mostów bez ASD, wystarczy oleum 85W90 w klasie API GL-4 (MB 235.0)
Do mostów z ASD, konieczny jest w klasie API GL-5 (MB 236.7). oleum o wyższej klasie można używać jako zamiennik dla klasy niższej, na odwrót nie.
Klasa ta jedynie określa w jakich warunkach będzie pracował olej. W mostach z ASD, warunki są bardziej wymagające, działają większe siły.

Zakładam, że do mostu z ASR też muszą siły być większe (nawet jak nie ma blokady) wiec naleje taki jak do mostu z ASD.

Olej do mostów bez ASD oryginał ma numer 009892803
Olej do mostów z ASD numer oryginału 0019891703.

jak się mylę to daj szybko znać.

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
Post: śr gru 22, 2010 7:57 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
zegarek pisze:
To rozwieje Twoje wątpliwości :)


Moje wątpliwości nie dotyczą czy most z ASR ma ASD - nie ma. Wydaje mi się, że ma jakiś inny mechanizm, który działa po przyciśnięciu ASR Off - po prostu trakcja jest za dobra aby było to zwykła róznicówka.

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
Post: śr gru 22, 2010 9:56 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Most bez typowego ASD/LSD nie ma nic w środku co mogło by blokować mechanizm, albo są siłowniki hydrauliczne, sprzęgła i inny olej albo nie ma.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: śr gru 22, 2010 10:05 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 24, 2006 12:08 pm
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa-Suwałki
Mój góru, Warszawski Szaman od Pięćsetek potwierdził słuszność twierdzeń Zegarka. ASR najpierw przytrzymuje hamulcem i przez to realizuje "pseudoszperowanie", potem ujmuje mocy przez przymknięcie przepustnicy i jeszczecośtam elektro-elektronicznego. Chodziło jednak głównie o to: to jeden z hamulców "szperuje" most przy ASR. Niestety. Ale jakoś chyba dam radę z tym żyć, bo i tak 500 jest dość szybka i nawet sprawna.
;)
Pozdrawiam
Szymon

_________________
Wołga Gaz 2410 '88
W124 500E '91 - Pani Jagoda www.w114-115.org.pl/forum/img01/1224070157_IMG_2600m.jpg
W211 320CDI 4Matic
W124 280TE '92 - Oliwka - ex
W124 300TD '92 - Czarna Wdowa - ex


Na górę
Post: śr gru 22, 2010 1:17 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
No to wszystko jasne ASR Off odłacza TYLKO obniżenie momentu, hamulcowa szpera działa*.
Tak przynajmniej jest w instrukcji.

*co prawda (dla ASR Off) załącza się do 40km/h, a wyłącza powyżej 80km/h.
W przypadku pełnego ASR działa w pełnym zakresie prędkości.

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
Post: czw gru 23, 2010 10:53 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
szymon.dziawer pisze:
Niestety. Ale jakoś chyba dam radę z tym żyć, bo i tak 500 jest dość szybka i nawet sprawna.

Przetestujemy jej sprawność na wiosnę ;)

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl