Jak Ci spada ciśnienie to pompa też się kończy. Przy okazji pompa w M102 i M103 napędzana jest łańcuchem z napędu rozrządu. Przy okazji wymień sobie lub przynajmniej sprawdź wyciągnięcie łańcucha i napinacz. Czasem, to może powodować nierówną pracę i spadek ciśnienia ale nie aż taki jak piszesz. Zanim coś rozbierzesz sprawdź jeszcze kompresje na wszystkich cylindrach. Jak masz słabą kompresję to przy wyższych prędkościach tak tego nie odczujesz. Na ciepłym silniku ciśnienie oleju nie powinno spadać poniżej 1-1.5 a przy 1000obr/m powinno z powrotem iść na 3.
Jak dla mnie na początek sprawdziłbym: - stan łańcucha rozrządu - kompresje na wszystkich cylindrach - stan oleju i płynu chłodniczego, czystość silnika wycieki spod uszczelki
Możliwe przyczyny problemów: - kończąca się pompa - wyciągnięty lub słabo napięty łańcuch rozrządu - kończący się łańcuch napędu pompy - uszczelka pod głowicą - słaba kompresja 1-3 cylindrów
Stan układu wtryskowego (regulacja KE-Jeta jest żmudna) oraz stan świec/przedowów zapłonowych mają wpływ na kulturę pracy ale raczej nie na ciśnienie oleju.
Co do odpalania na ciepłym, spróbuj odpalać z lekko (bardziej lub mocniej) wciśniętym pedałem gazu. Na ciepłym silniku jak zadziała (nie powienien) wtryskiwacz rozruchowy to trzeba więcej podać powietrza do spalenia mieszanki.
_________________ W124 200E 1992r M111.940 ASB ASD ortopedia
|