MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt wrz 12, 2025 1:20 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn lis 29, 2010 11:39 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 10, 2005 8:18 pm
Posty: 101
Lokalizacja: Kraków/BOZ(NL)
Mam pytanie do znawcow-czy jest roznica w haku Oris do sedana i kombi?W szukajce znalazlem tez ze otwory na hak sa gotowe tzn nie trzeba wiercic. Czy to prawda?Elektryke z tego co czytalem trzeba robic od podstaw bo wersja plug&play jest tylko wersjach fabrycznie wyposazonych w hak?

_________________
W114 250CE '69
Audi A8 '03
VW T3 Syncro '88
BMW K100RS '90
Chevy Blazer CUCV 6,2D '85


Na górę
Post: pn lis 29, 2010 12:33 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 24, 2006 12:08 pm
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa-Suwałki
Nie wiem jak w sedanie, ale w kombi trzeba wiercić otwory. Część, owszem, jest, ale kilka trzeba wykonać. Podejrzewam, że w sedanie także.
Pozdrawiam
Szymon

_________________
Wołga Gaz 2410 '88
W124 500E '91 - Pani Jagoda www.w114-115.org.pl/forum/img01/1224070157_IMG_2600m.jpg
W211 320CDI 4Matic
W124 280TE '92 - Oliwka - ex
W124 300TD '92 - Czarna Wdowa - ex


Na górę
Post: wt lis 30, 2010 12:15 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 10, 2005 8:18 pm
Posty: 101
Lokalizacja: Kraków/BOZ(NL)
Juz doczytalem sie ze hak do kombi jest inny niz do sedana.

_________________
W114 250CE '69

Audi A8 '03

VW T3 Syncro '88

BMW K100RS '90

Chevy Blazer CUCV 6,2D '85


Na górę
Post: sob gru 11, 2010 4:50 pm 
Offline

Rejestracja: pn maja 03, 2010 10:24 am
Posty: 0
Numer GG: 2329845
Lokalizacja: Kraków
Haki są inne.
Natomiast jak chcesz zamontować w sedanie hak od sedana - to część otwórów jest - mocowanie boczne w podłużnicach a część trzeba wiercić - mocowanie główne belki haka. Przewód oryginalnie jest ciągnięty z modułu przyczepy dla ganiazdka 13 pin, w którym zasilanie jest ciągnięte z przekaźnika świateł. Jeżeli auto miało hak przy wyjściu z fanryki na przekaźniku świateł masz znaczek przyczepy i dodatkowy pin zasilania przyczepy.
W praktyce robi cię to bez modułu (świeci kontrola żarówek jak ciągniesz przyczepę) lub kupujesz moduł uniwersalny na allegro.
Ja w obu 124 mam gniazdo 7 pin podłączone pod lewą tylną lampę.

_________________
W124 200E 1992r M111.940 ASB ASD ortopedia


Na górę
Post: ndz gru 12, 2010 4:42 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Otwory, tak jak napisali przedmowcy, czesciowo sa, czesciowo trzeba wiercic. Instalacja oryginalna biegnie od skrzynki bezpiecznikow, wlacznika stop przy pedale hamulca, przekaznika glownego kierunkowskazow oraz gniazda dodatkowego bezpiecznika przy lewym dzwonie kolumny McPhersona (przy gniezdzie 13 pinowym - mniej wiecej od 1990 roku). Ponadto inny jest przekaznik glowny kierunkowskazow oraz zastosowano dodatkowy przekaznik dla kierunkowskazow przyczepy na lewym tylnym nadkolu. Wszystkie te elemetny sa zawarte w fabrycznym zestawie do doposazenia z tym, ze sygnal dla kierunkowskazow i swiatel pozycyjnych pociagniety jest bezposrednio ze zlaczy tylnych lamp (za pomoca podobnych adapterow jak w W123). Przy kupowaniu uzywanego haka niemozliwoscia jest w zasadzie trafienie kompletnej wiazki - praktycznie wszyscy rozbieracze ucinaja wiazke na wysokosci tylnego nadkola - dobrze, jak dolaczony jest dodatkowy przekaznik z "futeralem". Ja trafilem na kumatego rozbieracza i z hakiem sprzedal mi KOMPLETNA tylna wiazke (przy haku oryginalnym jego wiazka jest "nierozerwalnie" zintergowana z wiazka glowna). Jej wymiana wymagala rozbebeszenia praktycznie calego samochodu od deski rozdzielczej do tylu i od progow po dach i zajelo to chyba ze 4 dni :-?.

W razie zainteresowania dysponuje kompletna oryginalna wiazka do doposazenia do kombi - wersja 7 pinowa, lacznie z instrukcja i schematem elektrycznym. Tez jest sporo zabawy bo trzeba ja ciagnac az do skrzynki bezpiecznikow ale ale "tylko" wzdluz lewego progu ;).

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl