MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw wrz 11, 2025 8:05 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt paź 19, 2010 9:58 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Prewencyjnie po zakupie od kolegi z forum W202 200 Diesel wymieniliśmy olej w ASB. W misce ku zdziwieniu znaleźliśmy dwa elementy uwidocznione na foto poniżej.
Skrzynka nie zdradza raczej żadnych niepokojących objawów... Poprzedni właściciel mówił, że zdarza jej się przeciągnąć.
Co to może być i skąd wypadło? Czym grozi jazda bez ww. elementu?
Bardzo proszę o podpowiedzi.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Ostatnio zmieniony wt paź 19, 2010 10:38 pm przez bary123ce, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: wt paź 19, 2010 10:27 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
Raczej nie polecam dalszej jazdy na tej skrzyni,rozwalony siłownik od taśmy sterującej,znajduje się pod metalowym deklem z boku skrzyni zabezpieczony segerem

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
Post: wt paź 19, 2010 10:38 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Tak ja też stawiam na taką diagnozę - to elemenent sterowania taśm hamulcowych.
Najprawdopodobniej taśma się albo zerwała albo jest już bardzo mocno zużyta.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: wt paź 19, 2010 10:52 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Uszczelka miski przepuszczała olej, bo ktoś ją za mocno dokręcił, poza tym sama uszczelka się zawinęła. Czy zbyt niski poziom oleju mógł to spowodować?
Jaki może być orientacyjny koszt naprawy? Dlaczego wszystkie biegi wchodzą bez problemu?

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: wt paź 19, 2010 10:59 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Widocznie popychacz wypadł od strony czujnika kierunku obrotów a nie od strony tłoczyska - dziwne, że faktycznie jeździ ale widziałem z boku na warsztacie takie uszkodzenie.
Zastanawiam się od czego bym zaczął, powiem szczerze, że ostatnim razem ASB rozkręcałem prawie 2 lata temu i kumam czy to jest od taśmy B1 czy B2.
Tak czy siak skrzynia będzie do wyciągnięcia. Wtedy można zdemontować wszystko od spodu zaczynająć od płyty sterującej aby zobaczyć co się dzieje z B2. Własnie nie pamiętam czy widać tam też B1.
koszty to będzie pewnie wymiana taśmy i ustalenie luzów - ja nie zajmuje się tym więc nie wiem ile za to weźmie warsztat.
Dobrze było by z tym pipkiem pojechać do kogoś kto żyje z ASB i on dokładnie pewnie oszacuje koszt - bo to jest dość typowe uszkodzenie - ja widziałem i słyszałem o conajmniej kilku.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: śr paź 20, 2010 8:59 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
W misce znalazłeś element 311 i 308
http://www.neoriginal.ru/cat/mb/part/class/1/ccode/1/cat/08S/type/722/subtype/311/group/27/subgr//vers//imgno/4/retcat/400/rettype/126/retsubtype/044
Nie wiem czego na neoriginal już nie ma wszystkoch numerów do innych skrzyń :-(
Po zdjęciu płyty sterującej i wszystkich bebechów od spodu będzie widać miejsce kotwiczenia B2 i co się tam dzieje.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: śr paź 20, 2010 11:24 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Dzięki Ukaniu. Właśnie spec od skrzyń widząć elementy stwierdził, że na 100% nie ma pierwszego biegu. I faktycznie, skrzynia rusza z dwójki, a my myśleliśmy, że tak poprostu ma być, bo to 200D :(
Umówieni jesteśmy na rozebranie i sprawdzenie co jest do wymiany...
Czy jeśli chodzi o jedynkę, to czy to będzie ta tańsza czy droższa taśma? [jezyk]
Czym jazda na minimalnej ilości oleju mogła spowodować ten feler?
(Uszczelka miski była źle założona, poza tym ktoś za mocno ją dokręcił, co jeszcze zwiększyło wyciek oleju, a że forumowicz w ogóle nie dbał o to auto, to nawet nie zauważył, że jeździ bez oleju. To dopiero wyszło przy sprzedaży, ale skrzynia idealnie zmieniała biegi, dolaliśmy olej i w drogę. Niestety nie wpadliśmy na to, że może nie być w niej pierwszego biegu :oops: ) !!

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: śr paź 20, 2010 5:36 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Brak biegu to nowe światło na sprawę - i w poprzednim poście popełniłem błąd.
Uszkodzona jest taśma B1 i nie ma 2 biegu. Bo uszkodzenie B2 owocowało by większymi perturbacjami w skrzyni.
Uszkodzenie B1 skutkuje własnie brakiem tylko 2 biegu. I wypadły 370 i 365

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: śr paź 20, 2010 7:27 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Ale tak jak wyżej napisałem -brak jest pierwszego biegu a nie drugiego więc chyba od razu miałeś rację, bo ten siłownik jest poszerzany na obu końcach, tak jak element 308.
Czy jest szansa, że remont będzie bardziej opłacalny niż zakup innej skrzyni?
Czy można tak dalej jeździć, czy będzie się ona dalej sypać? Bo jeśli nic się nie będzie działo z innymi biegami, to kuzyn dojeździ tak do kolejnej wypłaty ;)

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: śr paź 20, 2010 7:45 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Widzisz, taśma B1 jest włączana tylko dla 2 biegu - i więcej nie pracuje.
Jeśli taśma B1 jest luźna skrzynia ma wszystkie biegi oprócz 2.
Jeśli taśma B2 jest luźna to skrzynia nie będzie przenosiła napędu, Bo B2 pracuje dla wszystkich biegów oprócz 4 i R.
Stąd właśnie wydaje mi się, że B1 może być uszkodzona. Bo nie widzę innej możliwości aby z brakiem tego cycka taśma mogła hamować a skrzynia przenosić napęd jeśli była by to B2.
Co do tego czy można jeździć - w sumie nikt Ci nie da odpowiedzi bo gwarancji nie ma.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: śr paź 20, 2010 8:02 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
No dobra, pocieszyłeś mnie, że będzie to przynajmniej tańsza taśma ;)
ukaniu pisze:
Co do tego czy można jeździć - w sumie nikt Ci nie da odpowiedzi bo gwarancji nie ma.

To samo niestety mówił skrzyniarz ;) W niedzielę zwalamy skrzynkę i dam znać.
Łukasz wielkie dzięki!

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: wt paź 26, 2010 10:47 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Skrzynia zrobiona, założona. Koszt 500zł z wymianą simmeringów i uszczelek. Montaż i demontaż przeprowadziliśmy we własnym zakresie [chory]

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: wt paź 26, 2010 11:11 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Co konkretnie padło? mocowanie, siłowniki, taśma?

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: śr paź 27, 2010 7:14 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Ten skrzyniarz to wielki filozof, nie chciał do końca powiedzieć co padło, bo stwierdził, że i tak nic nam to nie będzie mówić. Mówił o tym tłoczku i jego mocowaniu plus wymianie oringów. Zmienił miskę, bo stara była przeciągnięta.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl