MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw wrz 11, 2025 8:13 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob sie 28, 2010 10:03 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 9:10 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Poznań
Szukałem, ale nie znalazłem :( .
Ostatnio zaczęły mi bardzo szybko mrugać kierunkowskazy ( W126 500SEC 1983)
Nie mogę zlokalizować przerywacza od kierunkowskazów.
Cyka gdzieś w kabinie [zlosnik2] , ale nie mogę zlokalizować przerywacza :-? .
Proszę o podpowiedź gdzie ów świerszcz się znajduje , oraz jak do niego mogę się dostać.
Z góry dziękuję.

_________________
Witek
W126 500SEC '83 - ex. R.I.P.
Buk, humor, dziczyzna


Na górę
Post: ndz sie 29, 2010 6:05 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
A moze po prostu wymien spalona zarowke? [zlosnik]

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
Post: ndz sie 29, 2010 6:09 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 9:10 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Poznań
A może wszystkie żarówki są sprawne...
Nadal czekam na informację gdzie jest przerywacz.

_________________
Witek
W126 500SEC '83 - ex. R.I.P.
Buk, humor, dziczyzna


Na górę
Post: ndz sie 29, 2010 10:06 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
witek-sec pisze:
Nadal czekam na informację gdzie jest przerywacz.

Nie tylko Ty jeden. W innym temacie pytałem o jego lokalizację i wygląda na to że nikt nie wie ;-)

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: pn wrz 06, 2010 10:22 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 1:39 am
Posty: 792
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpackie
Przy takim problemie sprawdził bym najpierw czy jest dobra masa przy tylnych migaczach...

_________________
MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce
MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym
MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)


Na górę
Post: pn wrz 06, 2010 12:19 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt gru 18, 2009 8:05 pm
Posty: 130
Numer GG: 1148743
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Cykać może w liczniku, bo tam jest taki dźwiękowy pstrykacz, a sam automat........
no cóż może w tym przekaźniku długim (podłużnym od oświetlenia) w skrzynce bezpieczników

_________________
W 123 240D (ex)
W 126 300SE
W 210 220CDi kombi


Na górę
Post: pn wrz 06, 2010 12:24 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt gru 18, 2009 8:05 pm
Posty: 130
Numer GG: 1148743
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Vivalawita pisze:
Cykać może w liczniku, bo tam jest taki dźwiękowy pstrykacz, a sam automat........
no cóż może w tym przekaźniku długim (podłużnym od oświetlenia) w skrzynce bezpieczników


A może to się przyda http://www.w114-115.org.pl/j/index.php? ... n&Itemid=3

_________________
W 123 240D (ex)
W 126 300SE
W 210 220CDi kombi


Na górę
Post: pn wrz 06, 2010 12:37 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt gru 18, 2009 8:05 pm
Posty: 130
Numer GG: 1148743
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Vivalawita pisze:
Vivalawita pisze:
Cykać może w liczniku, bo tam jest taki dźwiękowy pstrykacz, a sam automat........
no cóż może w tym przekaźniku długim (podłużnym od oświetlenia) w skrzynce bezpieczników


A może to się przyda http://www.w114-115.org.pl/j/index.php? ... n&Itemid=3


A tu na koniec coś co na pewno oświeci kolegę http://www.mercmania.pl/forum/topics3/4886.htm

_________________
W 123 240D (ex)
W 126 300SE
W 210 220CDi kombi


Na górę
Post: pn wrz 06, 2010 7:20 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:40 pm
Posty: 434
Prawdopodobnie masz zwarcie do masy kolego.

_________________
Skoro nie można być uniwersalnym i wiedzieć wszystkiego, co się da wiedzieć o wszystkim, to trzeba wiedzieć wszystkiego po trochu. O wiele bowiem piękniej jest wiedzieć coś ze wszystkiego, niż wiedzieć wszystko o jednym.


Na górę
Post: wt wrz 07, 2010 12:05 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Nemo pisze:
Prawdopodobnie masz zwarcie do masy kolego.

Powiedział co wiedział... ;)
Jak jest zwarcie do masy to przeważnie pali bezpiecznik.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
Post: wt wrz 07, 2010 9:19 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 9:10 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Poznań
Dziękuję wszystkim za rozwinięcie wątku, oraz sugestie.
Ja nie szukam usterki , już ją znalazłem ; wiem że jest uszkodzony przerywacz kierunkowskazów, lecz nie mogę go zlokalizować.
Także jeszcze raz zapytam : gdzie dokładnie znajduje się przerywacz kierunkowskazów, w pierwszoseryjnym W126 ?

_________________
Witek
W126 500SEC '83 - ex. R.I.P.
Buk, humor, dziczyzna


Na górę
Post: wt wrz 07, 2010 10:26 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt gru 18, 2009 8:05 pm
Posty: 130
Numer GG: 1148743
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
A w skrzynce z bezpiecznikami nie ma?
powinien wyglądać tak http://www.iparts.pl/czesci-samochodowe ... 5-831.html

_________________
W 123 240D (ex)
W 126 300SE
W 210 220CDi kombi


Na górę
Post: wt wrz 07, 2010 7:13 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:40 pm
Posty: 434
Gerri pisze:
Nemo pisze:
Prawdopodobnie masz zwarcie do masy kolego.

Powiedział co wiedział... ;)
Jak jest zwarcie do masy to przeważnie pali bezpiecznik.


".... PRZEWAŻNIE...." CZYLI NIE ZAWSZE.
To ty kolego powiedziałeś co wiedziałeś a wiedziałeś niewiele. Gdybyś częściej uczęszczał na lekcje w szkole wiedziałbyś, że zwarcie może być zarówno bezpośrednie (tzw. krótkie zwarcie jak i poprzez jakąś oporność (np. m. in. przez zużytą izolację przewodu). O działaniu i rodzajach bezpieczników też warto chociaż poczytać. Nie zaszkodzi. W mojej wypowiedzi wymieniłem jedną z wielu możliwości. U mnie, w moim aucie zwarcie następowało poprzez osady brudu pomiędzy stykami a pojawiało się tylko w czasie, kiedy było duże zawilgocenie. Dymiło pięknie ale żadne bezpieczniki nie wysiadały chociaż wszystko było aż gorące. Polecam więc, więcej rozwagi w krytycznym podejściu do uwag innych kolegów. W końcu to jest Forum dla wszystkich a nie katedra wydziału elektroniki Politechnicznej. Jeśli uwaga pomogła należy podziękować a jeśli nie to ...też należy podziękować.

_________________
Skoro nie można być uniwersalnym i wiedzieć wszystkiego, co się da wiedzieć o wszystkim, to trzeba wiedzieć wszystkiego po trochu. O wiele bowiem piękniej jest wiedzieć coś ze wszystkiego, niż wiedzieć wszystko o jednym.


Na górę
Post: wt wrz 07, 2010 8:34 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 02, 2009 8:38 pm
Posty: 71
Przerywacz znajduje się nad nogami kierowcy , odkręcamy obudowę (tapicerke) chyba ze 4 śrubki i tam on jest włącz kierunki to go szybciej zlokalizujesz po słuchu jak nie wiesz jak wygląda .


Na górę
Post: śr wrz 08, 2010 8:45 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Nemo pisze:
".... PRZEWAŻNIE...." CZYLI NIE ZAWSZE.

Piszę „przeważnie” bo nawet w przypadkach oczywistych jest cień wątpliwości – tego nauczyło mnie doświadczenie. W tym przypadku słowo „przeważnie” można z powodzeniem pominąć.
Nemo pisze:
To ty kolego powiedziałeś co wiedziałeś a wiedziałeś niewiele. Gdybyś częściej uczęszczał na lekcje w szkole wiedziałbyś, że zwarcie może być zarówno bezpośrednie (tzw. krótkie zwarcie jak i poprzez jakąś oporność (np. m. in. przez zużytą izolację przewodu)

Co z tego, że to jest prawda – skoro nie ma wiele wspólnego z tematem?
Nemo pisze:
O działaniu i rodzajach bezpieczników też warto chociaż poczytać. Nie zaszkodzi.

A Ty sobie poczytaj o rodzajach gwintów. Również nie zaszkodzi i ma podobny związek z pytaniem. Z czego wnosisz, że nie znam rodzajów bezpieczników?
Nemo pisze:
W mojej wypowiedzi wymieniłem jedną z wielu możliwości.

Mylisz się. Przyspieszone miganie żarówek kierunkowskazów jest spowodowane SPADKIEM obciążenia – czyli przepalona żarówka, zły styk w oprawce (powodujący spadek prądu przepływającego w obwodzie) itp.
Nemo pisze:
U mnie, w moim aucie zwarcie następowało poprzez osady brudu pomiędzy stykami a pojawiało się tylko w czasie, kiedy było duże zawilgocenie. Dymiło pięknie ale żadne bezpieczniki nie wysiadały chociaż wszystko było aż gorące.

Wyjaśnienie tego przypadku jest proste: jeżeli dowolny styk elektryczny przez który płynie prąd będzie zabrudzony to wzrasta jego oporność. Wzrost oporności powoduje w bezpośredni sposób wzrost wydzielanej na styku mocy co w skrajnym przypadku wywoła pojawienie się dymu i ze zwarciem nie ma nic wspólnego. Dlatego nie przepalały się bezpieczniki.
Z tego, co mam nieraz okazję usłyszeć, to sławne „zwarcie” jest powodem całego zła w elektryce samochodowej. Jak się coś dzieje – to jest na pewno zwarcie. Nawet jak się z jakiegoś powodu przepalają żarówki – to też jest zwarcie (to już często słyszałem)
Nemo pisze:
Jeśli uwaga pomogła należy podziękować a jeśli nie to ...też należy podziękować.

Tak. Za stracony przy aucie czas…

_________________
W203 Kompressor


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl